چگونه فیش حج بخریم یا بفروشیم + صوت
کد خبر: 4056334
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۲

چگونه فیش حج بخریم یا بفروشیم + صوت

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با تأکید بر اینکه تنها مرجع قانونی برای خرید و فروش فیش حج، سامانه تشرف است، گفت: متقاضیان فقط از طریق این سامانه و دفاتر مجوزدار حج و زیارت می‌توانند فیش حج را منتقل کنند.

جمعه/ چگونه فیش حج بخریم یا بفروشیم + صوت

اکبر رضایی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با ایکنا، به تشریح این مسئله پرداخت که افراد برای خرید یا فروش فیش حج به صورت قانونی چه اقدامی باید انجام دهند و گفت: به منظور سهولت کار واگذارکنندگان، فروشندگان و خریداران سند حج تمتع(فیش حج)، حذف واسطه‌ها و انتقال قانونی فیش حج، سازمان حج و زیارت، سامانه تشرف (https://tasharof.haj.ir) را راه‌اندازی کرده است.

وی افزود: در این سامانه متقاضیان خرید و فروش سند حج تمتع اطلاعات خود را ثبت می‌کنند و یک دفتر زیارتی مجوز دار به عنوان محل مذاکره فروشنده و خریدار به آنها معرفی می‌شود تا در آنجا صورت جلسه‌ انتقال سند تنظیم و فرایند انتقال قطعی سند انجام شود.

رضایی توصیه اکید کرد که به هیچ عنوان خریداران و فروشندگان فیش حج به افراد فاقد مجوز نقل و انتقال اسناد حج مراجعه نکنند و گفت: متقاضیان انتقال فیش حج حتماً از طریق سامانه این مسئله را پیگیری کنند تا هم سهولت در کارها داشته باشند هم واسطه‌ها حذف شود و هم از قانونی بودن اقدام خود مطمئن شوند.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در پاسخ به اینکه آیا قیمت مبنا یا پایه‌ای برای فیش حج از سوی سازمان حج و زیارت تعیین می‌شود؟ گفت: خیر؛ خریدار و فروشنده مستقیماً در این خصوص به توافق می‌رسند و واسطه‌ای در کار نخواهدبود.

کد
انتهای پیام
captcha