عده‌ای با القای ناامیدی در زمین دشمن بازی می‌کنند
کد خبر: 4056401
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴
عضو مجلس خبرگان رهبری:

عده‌ای با القای ناامیدی در زمین دشمن بازی می‌کنند

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت: مشکلاتی در جامعه پیش آمده و عده‌ای با القای ناامیدی، در زمین دشمن بازی می‌کنند؛ اما باید بدانیم که بهبود شرایط کشور در گرو افزایش عنصر کلیدی امید است.

آیت‌الله سیداحمد حسینی خراسانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله سیداحمد حسینی خراسانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ۲۱ اردیبهشت در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه‌علمیه قم در دیدار جمعی از فرماندهان تیپ مکانیزه ۲۰ رمضان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت عنصر امید در جامعه اظهار کرد: امید پایه و اساس تمام امور است. بنابر آنچه از آیات و روایات استفاه می‌شود، قوه محرّکه انسان عنصری است به نام امید.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: امید نشانه زنده بودن انسان است و برای موفقیت و پیروزی هر فرد و اجتماعی، ضروری است. برای سنجش وضعیت یک جامعه باید میزان امید در آن جامعه را سنجید. آیات، روایات و تجربه بشر در طول تاریخ نشان می‌دهد که جامعه‌ای رو به پیشرفت و موفقیت گام بر می‌دارد که امید به فردایی بهتر در آن جامعه وجود داشته باشد. امید سایر مسائل را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر مسئله امیدافزایی ابراز کرد: یکی از محوری‌ترین، اساسی‌ترین و بنیادی‌ترین اندیشه‌های مقام معظم رهبری دمیدن روح امید در جامعه است. ایشان طی سالیان دراز تأکیدات زیادی بر این مطلب انجام داده‌اند که نشان از اهمیت مسئله و درایت ایشان دارد و ما مفتخریم که چنین رهبر فقیه و فرزانه‌ای داریم که در میان رهبران دنیا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی، افزود: مشکلاتی در جامعه پیش آمده و عده‌ای نیز با القای ناامیدی، در زمین دشمن بازی می‌کنند اما باید بدانیم که بهبود شرایط کشور در گرو افزایش عنصر کلیدی امید است و باید بکوشیم تا به واسطه تبیین دستاوردها، این عنصر ضروری را در جامعه افزایش دهیم.

وی ادامه داد: تنها فایده و نفع ناامیدی در کشور به دشمنان خواهد رسید؛ البته مقصود از تقویت امید در مردم، امید کاذب نیست بلکه توجه به ظرفیت‌ها و دستاورد‌های کشور است. جهاد تبیین راه افزایش امید در جامعه است و شعار ما می‌توانیم نیز برخاسته از امید است؛ البته مسئولان باید تلاش کنند تا مشکلات موجود هر چه سریعتر و به صورت ریشه‌ای مرتفع شوند.

آیت‌الله حسینی خراسانی گفت: خداوند متعال در آیه ۸۷ سوره یوسف، از زبان پیامبر خود می‌فرماید «یَا بَنِیَّ اذْهَبُوا فَتَحَسَّسُوا مِنْ یُوسُفَ وَأَخِیهِ وَلَا تَیْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِنَّهُ لَا یَیْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْکَافِرُونَ.» یعنی هیچگاه از رحمت و گشایش الهی ناامید نشوید که همانا کافرانند که از رحمت الهی ناامید می‌شوند. این آیه ریشه امید را در ایمان به خدا قرار می‌دهد و ناامیدی را نتیجه ضعف ایمان و کفر به خداوند بر می‌شمرد که نشان از اهمیت و جایگاه ویژه امید در ادبیات اسلامی دارد.

در ابتدای دیدار سردار موحدی کیا، فرمانده تیپ مکانیزه ۲۰ رمضان نیروی زمینی سپاه، گزارشی از تاریخچه، سوابق، وضعیت و اقدامات این نیرو ارائه کرد.

انتهای پیام
captcha