یزد در ضریب پوشش بیمه‌ای روستایی و عشایری رتبه برتر کشور را دارد
کد خبر: 4056533
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸

یزد در ضریب پوشش بیمه‌ای روستایی و عشایری رتبه برتر کشور را دارد

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد گفت: استان یزد از لحاظ ضریب پوشش بیمه‌ای روستایی و مناطق عشایری رتبه نخست را در سطح کشور دارد.

دیدار ابراهیمی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یزد با مدیرکل امور شهری استانداری یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حسن ابراهیمی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد، امروز، 22 اردیبهشت ماه در نشستی با رستگاری، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد با اشاره به مزیت‌های این صندوق بیمه‌ای، از تلاش این مجموعه برای بهره‌مندی جامعه هدف این صندوق از خدمات آن خبر داد و اظهار کرد: این صندوق ارزانترین پرداخت حق بیمه‌ای با پرداخت ماهیانه حداقل ۵۰ هزار تومان و حداکثر ۱۳۳ هزار تومان را دارد و سهم دولت دو برابر پرداخت حق بیمه توسط بیمه شدگان است.

وی ادامه داد: استان یزد از لحاظ ضریب پوشش بیمه‌ای روستایی و مناطق عشایری ۵۲.۱ درصد و ۲۷.۸ درصد بیشتر از میانگین کشوری رتبه نخست را در بین استان‌های کشور از این لحاظ دارد ولی با احتساب ضربی پوشش بیمه شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به میزان ۳۳.۶ درصد در جایگاه چهارمی کشور قرار دارد و نرخ پوشش اعضا در شهرهای زیر بیست هزار نفر جمعیت هشت درصد است.

ابراهیمی با تأکید بر نقش مؤثر شوراهای اسلامی و شهرداران در جهت گسترش و پوشش بیمه اجتماعی ساکنان شهرهای زیر بیست هزار نفر جمعیت از مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خواست تا در جلساتی که به ریاست آن نهاد با شوراهای اسلامی و شهرداران برگزار می‌شود از مجموعه صندوق دعوت شود تا در خصوص زمینه‌های همکاری این صندوق تدابیری بیندیشند.

سیدمحمد رستگاری، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد نیز در این دیدار اظهار کرد: اهمیت بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بیشتر مبحث آینده نگری افراد است و ما خود می‌دانیم که این موضوع چه تأثیری در آینده افراد و رفع فقر آنها خواهد داشت.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد با اعلام اینکه از هرگونه همکاری استقبال می‌کنیم گفت: مزایای مفید و مؤثر صندوق بسیار قابل توجه است و ما نهایت همکاری را با صندوق خواهیم داشت و جلسه مذکور در اولین فرصت تشکیل و از مجموعه صندوق دعوت خواهد شد.

انتهای پیام
captcha