پایان انتظارها برای حاجی شدن
کد خبر: 4056581
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۳
برخط جامعه/

پایان انتظارها برای حاجی شدن

آغاز ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۱، برگزاری مراسم اختتامیه طرح ملی «ایران؛ مرز پرگهر»، برگزاری رزمایش بزرگ جهادگران و تجلیل از برترین‌های جهادگر بسیجی و ... از مهم‌ترین اخبار سرویس اجتماعی ایکنا در هفته‌ای بود که گذشت.

برخط جامعهبه گزارش ایکنا، گروه اجتماعی این خبرگزاری طی هفته‌ای که گذشت، اخبار مهمی با تیترهای پیشنهاد راه‌اندازی دروس خارج فقه تعاون در حوزه‌های علمیه، آغاز ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۱، جمع‌آوری نزدیک به ۲۹۰ میلیارد تومان فطریه، امضای تفاهم‌نامه جهاددانشگاهی با نیروی دریایی ارتش، برگزاری رزمایش بزرگ جهادگران و تجلیل از برترین‌های جهادگر بسیجی، برگزاری مراسم اختتامیه طرح ملی «ایران؛ مرز پرگهر»، برگزاری نهمین پیش نشست برخط اولین کنفرانس بین‌المللی خانواده و تربیت معنوی، ایجاد قرارگاه اجرای سند تحول آموزش و پرورش، احتمال ۳ برابر شدن هزینه حج در سال آینده، ورود جدی شهرداری تهران به حوزه‌ رفع آسیب‌های اجتماعی، تقدیر از ۵۲ دانشجو و گروه دانشجویی در آئین تندیس ملی فداکاری، برگزاری نشست خبری اختتامیه مهرواره ملی هوای نو، حمایت‌های کمیته امداد تا پایداری اقتصادی خانواده ادامه دارد، اعلام شماره‌های پاسخگویی به سؤالات مردمی درباره دهک‌بندی یارانه‌ها، فراخوان ملی ایده‌های نو و خلاقانه دختران اعلام شد، جذب ۳۴ هزار و ۸۰۰ نیرو در آموزش و پرورش، برگزاری آئین گرامیداشت هفته سلامت، تجهیز جمعیت هلال‌احمر به تازه‌ترین فناوری‌های روز، برگزاری نشست خبری معاونین درمان و بهداشت وزارت بهداشت، کلاهبرداری با شگرد ثبت‌نام جاماندگان یارانه معیشتی و چهره‌های حزب‌اللهی مجلس در مقابل مخالفان طرح صیانت سکوت نخواهند کرد را منتشر کرد که در ادامه به برخی از مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

پیشنهاد راه‌اندازی دروس خارج فقه تعاون در حوزه‌های علمیه

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پیشنهاد این معاونت برای راه‌اندازی دروس خارج فقه تعاون خبر داد و گفت: این پیشنهاد به مدیر حوزه‌های علمیه کشور ارائه شده است و ایشان از آن استقبال کردند.

مسکنی با تأکید بر اینکه در دوره جدید بر روی مسئله تعاون و نه صرفاً تعاونی‌ها کار خواهدشد، گفت: مطالعات یک تیم پژوهشی به این نتیجه رسیده بود است که تعاون بر اساس ولایت و ولایت‌پذیری است؛ این مطالعه نشان می‌دهد که نیاز است کار بیشتری بر روی مباحث دینی تعاون صورت گیرد.

وی در ادامه به مبحث اقتصادی تعاون اشاره کرد و گفت: تعاون امروزه به معنای جمع‌سپاری و جمع‌پذیری در دنیا تعریف می‌شود و در بخش تأمین مالی آن بیشتر بحث اقتصادی و مبحث عدالت اجتماعی مطرح است.

آغاز ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع 1401

فرایند نام‌نویسی در کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۱ روز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه با حضور سیدصادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت؛ معاونین حج و عمره و توسعه مدیریت و منابع و جمعی از مدیران ارشد سازمان حج و زیارت آغاز شد.

متقاضیان ثبت‌نامی‌های کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ که وجوه مربوطه را پرداخت کرده و تاکنون انصراف نداده‌اند، مشروط به داشتن شرایط اعلام شده فرصت دارند هر چه سریع‌تر به سامانه رزرو به نشانی tamatoreserve.haj.ir مراجعه کنند.

جمع‌آوری نزدیک به ۲۹۰ میلیارد تومان فطریه

نشست خبری حبیب‌الله آسوده، معاون‌ توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) در رابطه با اجرای طرح‌های کمیته امداد در ماه رمضان و آخرین اطلاعات در رابطه با جمع‌آوری فطریه روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

معاون‌ توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) اعلام کرد: طبق گزارشات رسیده تا روز ۱۷ اردیبهشت ماه، نزدیک به ۲۹۰ میلیارد تومان فطریه جمع‌آوری شده است که رشد آن نسبت به سال گذشته کاملاً محسوس است.

وی بیان کرد: در حوزه بسته معیشتی نیز یک میلیون و ۷۰۰ هزار بسته توزیع شده و هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان کمک مردم به مردم در این زمینه انجام شده است و کمیته امداد فقط نقش هدایت این کمک‌ها را داشته است.

جمعه//////آغاز ثبت نام کاروان‌های حج سال 1401 و برگزاری رزمایش جهادگران

امضای تفاهم‌نامه جهاددانشگاهی با نیروی دریایی ارتش

تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با هدف تقویت و توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی، کارآفرینی و اشتغال و پژوهشی روز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه به امضای حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی و دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران رسید.

رئیس جهاددانشگاهی در این مراسم بابیان اینکه برای حفظ و حراست از کشور عزیزمان و ایجاد رفاه و امنیت برای مردم باید صاحب اقتدار اقتصادی و دفاعی شویم گفت: این اقتدار اقتصادی و دفاعی باید متکی به تولید ملی و تولید ملی ما نیز به فناوری پیشرفته خودمان متکی باشد تا بتواند به‌صورت دائم روزآمدی و کارآمدی خود را حفظ کند.

برگزاری رزمایش بزرگ جهادگران و تجلیل از برترین‌های جهادگر بسیجی

رزمایش بزرگ جهادگران و تجلیل از برترین‌های جهادگر بسیجی به مناسبت تشکیل بسیج سازندگی روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه با حضور سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی و سردار ذوالقدر، فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا علیه السلام استان تهران در جوار حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد.

سردار غلامرضا سلیمانی در این مراسم سالروز تشکیل بسیج سازندگی را یادآور تصمیم راهبردی رهبر معظم انقلاب در ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۷۹ دانست ‌و در همین رابطه گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ملت به‌دنبال حل مشکلات و محرومیت‌های برجای مانده از دوران طاغوت و نیز سازندگی کشورشان بودند، اما دشمن همواره تلاش می‌کرد در مسیر سازندگی ‌و پیشرفت کشور ایران مانع‌تراشی کند و فرصت‌های پی‌درپی را از ما بگیرد.

برگزاری مراسم اختتامیه طرح ملی «ایران؛ مرز پرگهر»

مراسم اختتامیه شانزدهمین دوره طرح ملی «ایران؛ مرز پرگهر» (ویژه تجلیل از مجریان و مراکز‌ صنعتی و معرفی نظام‌مند مقاصد صنعتی، فناورانه، تاریخی و طبیعی کشور) ۱۸ اردیبشهت‌ماه در محل سالن شهید دهشور دانشکده علوم دانشگاه تهران برگزار شد.

سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعات در بحث توسعه کشور، تربیت نیروی انسانی توسعه یافته است. همچنین یکی از شاخصه‌های مهم در تربیت نیروی انسانی، خودباوری و مجهز شدن به سلاح علم و فناوری است.

وی افزود: خودباوری زمانی ارزشمند است که به سلاح علم مجهز باشیم و مسائل کشور را خود حل کنیم. پیش از انقلاب اسلامی، شرایطی وجود داشت که عدم خودباوری در کشور تبلیغ می‌شد و غربی‌هایی که با توسعه به اقتدار علمی و دفاعی دست یافته بودند، فقط خود را حلال مشکلات جهان سوم می‌دانستند.

پیش نشست کنفرانس بین‌المللی خانواده و تربیت معنوی

نهمین پیش نشست برخط اولین کنفرانس بین‌المللی خانواده و تربیت معنوی با موضوع «بررسی جامعه‌شناختی نقش فرهنگ سلبریتی بر تربیت معنوی جوانان و نوجوانان» با حضور حجت‌الاسلام حسین اسدی، استاد حوزه و محقق برگزار شد.

حجت‌الاسلام اسدی در ابتدای این پیش نشست از موضوع تربیت معنوی سخن به میان آورد و گفت: مسئله تربیت معنوی به‌عنوان یکی از اهداف متعالی زندگی اجتماعی انسان‌ها، نقش مهمی در بازتولید فرهنگ و تمدن قدسی و متعالی بر عهده دارد. از همین روی، همواره اندیشمندان در رابطه با ابعاد این مسئله نظیر چیستی تربیت معنوی، چگونگی و مکانیسم تأثیر تربیت معنوی در حیات انسانی، کارکرد‌ها و نیز اهداف آن بحث کرده‌اند.

جمعه//////آغاز ثبت نام کاروان‌های حج سال 1401 و برگزاری رزمایش جهادگران

ایجاد قرارگاه اجرای سند تحول آموزش و پرورش

یوسف نوری، وزیر آموزش‌وپرورش که به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم ۱۸ اردیبهشت، در برنامه صف اول شبکه خبر حضور یافته بود، با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و گرامیداشت یاد و خاطره علامه استاد مطهری و ۴۹۰۰ شهید معلم که نهال انقلاب اسلامی را آبیاری کرد و امروز حاصل این انقلاب را مشاهده می‌کنیم، اظهار کرد: رتبه‌بندی در سند تحول مصوب سال ۱۳۹۰ آمده بود و در سال ۱۳۹۲ آیین‌نامه آن نوشته شده بود که در آن موقع لایحه آن رد شد و از آن موقع به بعد تقریباً این موضوع مسکوت مانده بود و در دولت سیزدهم این آیین‌نامه مجدداً در دستور کار قرار گرفت. منابع پایداری در دولت قبل برای رتبه‌بندی در نظر نگرفته شده بود، اما در دولت سیزدهم منابع پایداری برای آن در نظر گرفته شد. آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی اولین آیین‌نامه‌ای است که از سوی وزارت آموزش‌وپرورش به اشتراک گذاشته شده است تا معلمان نظرات خود را مطرح کنند و همین به اشتراک گذاشتن باعث می‌شود تا برخی نقص‌های آن رفع شود.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه در دوره‌های گذشته زیر نظام‌های سند تحول با تأخیر نوشته شده است و نقشه راه نوشته شده به مدرسه نمی‌رسید، گفت: قرارگاهی برای اجرایی شدن سند تحول در حال راه‌اندازی است.

احتمال ۳ برابر شدن هزینه حج در سال آینده

سیدصادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه امسال در موسم حج تمتع ۳۹ هزار و ۶۴۰ نفر از زائران کشورمان به سرزمین وحی مشرف می‌شوند، گفت: به دلیل کاهش سهمیه حج تمتع از سوی عربستان، امسال تا حد ممکن تعداد کارگزاران حج را کاهش دادیم تا تعداد بیشتری از زائران امکان تشرف به حج را داشته باشند.

وی اعلام کرد: کمتر از دو هزار نفر به عنوان رئیس کاروان، روحانی کاروان، معین، معینه، کادر درمان و ... به حج امسال اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت به افزایش ۱۳ درصدی مالیات بر ارزش افزوده در عربستان اشاره و پیش‌بینی کرد در سال‌های بعد هزینه حج سه برابر هزینه کنونی شود.

ورود جدی شهرداری تهران به حوزه‌ رفع آسیب‌های اجتماعی

نشست خبری علیرضا زاکانی، شهردار تهران روز ۱۹ اردیبهشت‌ماه در محل بوستان گفت‌وگو برگزار شد.

زاکانی طی سخنانی در این نشست اظهار کرد: ما در آستانه یک شدن و تغییر قرار داریم و شعارهای انقلاب به بهترین نحو در عرصه جهانی مورد استقبال واقع شده است. این‌ موضوع شرایطی فراهم کرده که امروز نیازمند الگوی منطبق با شعارهای انقلاب برای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی باشیم.

شهردار تهران در تبیین برنامه‌های شهرداری تهران برای حرکت در مسیر دستیابی به شهری اخلاق‌مدار و تحقق شعار «تهران؛ شهر اخلاق» اظهار کرد: جهت‌گیری شهرداری در گذشته در قامت یک نهاد خدماتی نمایان می‌شد اما جهت‌گیری شهرداری تهران امروز خدمتگزاری جامع در حوزه اجتماعی است.

تقدیر از ۵۲ دانشجو و گروه دانشجویی در آئین تندیس ملی فداکاری

نشست خبری یازدهمین آئین اعطای تندیس ملی فداکاری روز دوشنبه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه با حضور جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی برگزار شد.

جمال رحیمیان در ابتدای این نشست از ضرورت توجه به فرهنگ ایثار و فداکاری سخن به میان آورد و گفت: تمدن و سبک زندگی غربی که متأسفانه امروز بخش قابل‌ توجهی از جامعه بشری را در برگرفته است، ترویج‌دهنده منفعت‌پرستی و نهایتاً خودخواهی است. این فرهنگ و سبک زندگی معطوف به آن است که انسان فقط به خود فکر کند و متأسفانه در جامعه نیز این فرهنگ علی‌رغم اینکه ما معتقدیم که یک جامعه اسلامی و شرقی هستیم، ملاحظه می‌شود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی از برگزاری یازدهمین آئین تندیس ملی فداکاری طی ۲۵ اردیبهشت‌ماه همراه با تقدیر از ۵۲ دانشجو و گروه دانشجویی فداکار از سراسر کشور خبر داد.

جمعه//////آغاز ثبت نام کاروان‌های حج سال 1401 و برگزاری رزمایش جهادگران

برگزاری نشست خبری اختتامیه مهرواره ملی هوای نو

نشست خبری اختتامیه مهرواره ملی هوای نو ۲۰ اردیبهشت‌ماه با حضور حجت‌الاسلام مجید باباخانی، مدیر سازمان هیئت‌ها و تشکل‌های دینی کشور و وحید ملتجی، دبیر مهرواره هوای نو در محل حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری، حجت‌الاسلام‌ باباخانی طی سخنانی اظهار کرد: نکته مهمی که طی سال‌های اخیر در سازمان‌ تبلیغات اسلامی دنبال می‌شود، نگاه به ظرفیت‌های فرهنگی است. مجموعه هیئت مبتنی بر نیروی انسانی، تشکیلات معرفت و هنر است؛ معجونی که در کنار هم ظرفیت بزرگی به وجود آورده و اگر هیئت‌ها از این ظرفیت استفاده کنند، اتفاقات بزرگی رقم می‌خورد.

مدیر سازمان هیئت‌ها و تشکل‌های دینی کشور با بیان اینکه هیئت‌ها باید به حوزه حل مشکلات مردم ورود کنند، اظهار کرد: اگر هیئت‌ها حتی از بخشی از ظرفیت‌های خود استفاده کنند، می‌توانند بسیاری از مشکلات فرهنگی اجتماعی جامعه را حل کنند.

حمایت‌های کمیته امداد تا پایداری اقتصادی خانواده ادامه دارد

نشست خبری سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران روز  ۲۱ اردیبهشت‌ماه در محل اداره کل کمیته امداد استان تهران برگزار شد.

در ابتدای این‌ نشست و پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، پرپنچی طی سخنانی به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های کمیته امداد استان تهران پرداخت و اظهار کرد: فعالیت‌های امداد بر اساس ۱۲۰ نوع خدمتی که انجام می‌شود، بسته‌های متفاوتی دارد. در استان تهران ۷۸۷۴۸ خانواده حمایت می‌شوند و تعداد افرادی که حمایت می‌شوند بیش از ۱۴۰ هزار نفر است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران با اشاره به اینکه فعالیت‌های امداد بر اساس ۱۲۰ نوع خدمت است تصریح کرد: در استان تهران ۷۸ هزار و ۷۴۸ خانواده حمایت می‌شوند و حمایت‌ها تا پایداری اقتصادی خانواده ادامه دارد.

اعلام شماره‌های پاسخگویی به سؤالات مردمی درباره دهک‌بندی یارانه‌ها

مرکز روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای از راه‌اندازی شماره‌های پاسخگویی برای رفع دغدغه‌های مردم در خصوص موضوع مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها به شرح زیر خبر داد:

۱- افرادی که به هر نحوی از سال ۹۳ به بعد برای یارانه‌ها ثبت‌نام نکرده یا از قلم افتاده بودند، لازم است در سامانه‌ای که قرار است سازمان هدفمندی یارانه‌ها در دسترس قرار دهد ثبت‌نام کنند؛ جزئیات بیشتر در این زمینه در اختیار سازمان هدفمندی قرار دارد.

۲- افرادی که به هر نحوه به دهک‌بندی خود اعتراض دارند می‌توانند از طریق سامانه جامع رفاه ایرانیان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir اعتراض خود را ثبت کنند و اگر اطلاعات اعلامی تائید شود یارانه آن‌ها جبران خواهد شد.

۳- شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ و شماره گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخگویی به سؤالات در این زمینه در اختیار مردم گذاشته می‌شود.

فراخوان ملی ایده‌های نو و خلاقانه دختران اعلام شد

معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده به مناسبت روز ملی دختر، با انتشار فراخوانی از دختران ۱۲ تا ۱۸ سال سراسر کشور برای ارسال طرح‌ها و ایده‌های خود در محورهای آموزشی، علمی، صنایع فرهنگی، هنر، ادبیات، محیط زیست، رسانه، اوقات فراغت و فعالیت‌های جهادی به دبیرخانه جشنواره ملی ایده‌های نو و خلاقانه دختران(هویت دختر ایرانِ اسلامی) دعوت کرد.

فراخوان طرح «نقش من در فردای سرزمینم» با اهداف گسترش گفتمان الگوی سوم برای نقش آفرینی دختران، الگو سازی و شخصیت سازی دختران پیشتاز(خلق شخصیت‌های الگو در صنایع فرهنگی)، حمایت از نشر و تولید محصولات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، شکوفایی استعدادها و خلاقیت دختران، بازآفرینی نقش اجتماعی دختران، شناخت جایگاه دختران در خانواده و افزایش مهارت ها و خود فعالسازی و خود ارزیابی و تکیه بر توانایی ها و افزایش اعتماد به نفس برگزار می‌شود.

جذب ۳۴ هزار و ۸۰۰ نیرو در آموزش و پرورش

یوسف نوری، وزیر آموزش‌ و پرورش با حضور در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم سیما با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان در روز گذشته اظهار کرد: فرمایشات رهبری، راهبردی و کلان است که ما از آن‌ها به‌ خوبی استفاده می‌کنیم.

نوری افزود: مقام معظم رهبری روز گذشته راهبرد‌های اساسی را ترسیم فرمودند. نخست تبیین مفهوم معلمی از دو بعد صورت گرفت و دوم اینکه ایشان معلمان را پیشران تمدن نوین اسلامی دانسته و مصادیق را ذکر فرمودند و تربیت نسل آینده را منوط به کار معلمی دانستند.

وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه باید توازن نیروی انسانی را بر اساس استاندارد‌های نسبت معلم به دانش‌آموز برقرار کنیم، گفت: امسال ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر از طریق آزمون استخدامی جذب خواهند شد؛ آزمون استخدامی برای پذیرش این تعداد نیروی جدید در ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت جاری برگزار شد.

جمعه//////آغاز ثبت نام کاروان‌های حج سال 1401 و برگزاری رزمایش جهادگران

برگزاری آئین گرامیداشت هفته سلامت

آئین گرامیداشت هفته سلامت روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه با حضور علی نیکزاد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد. رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز از طریق ویدئو کنفرانس در این مراسم شرکت کردند.

علی نیکزاد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت ایثارگری‌های شهدای سلامت، گفت: فرق شهدای مدافع سلامت با دیگران این است که آنها خطر، مشکلات و آنچه گریبانگیر افراد می‌شود را دیده‌ و آگاهانه به استقبال درمان بیماران رفتند. خداوند می‌فرماید اگر کسی یک نفر را نجات دهد گویی بشریت را نجات داده است. من باور دارم خداوند، همکاران شما که آگاهانه جان انسان‌ها را نجات دادند و خودشان شهید شدند را در روزی که همه نیازمند نجات هستند، نجات خواهد داد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت هفته سلامت پیشنهاد کرد: داروهای بیماران صعب‌العلاج توسط داروخانه‌ها به خانه‌های آنها ارسال شود.

تجهیز جمعیت هلال‌احمر به تازه‌ترین فناوری‌های روز

مراسم روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر و صدمین سال تأسیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، روز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه با حضور سیدصولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس‌جمهوری؛ رابرت ماردینی، مدیرکل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ؛ فرانچسکو روکا، رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر؛ آنتونی زوگبی، رئیس صلیب سرخ لبنان؛ فرقان قیس محمدرضا و علی فؤاد کاظم از جمعیت هلال‌احمر عراق؛ سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان و پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران در سالن اجلاس سران پایتخت برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر در این مراسم اعلام کرد:‌ این جمعیت با بهره‌برداری از صد‌ها پایگاه امدادی و شعب و بهره‌گیری از ده‌ها فروند بالگرد امدادی و هزاران دستگاه آمبولانس و خودرو نجات و تجهیزات امدادی به‌روز، خود را به تازه‌ترین فناوری‌های روز مجهز کرده است.

برگزاری نشست خبری معاونین درمان و بهداشت وزارت بهداشت

نشست خبری معاونین درمان و بهداشت وزارت بهداشت و سرپرست اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت برگزار شد.

در این نشست ابتدا، کمال حیدری، معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت جوانی جمعیت، گفت: این مسئله موجب شد برنامه‌های روز جوانی جمعیت به هفته جوانی جمعیت گسترش داده شود.

وی ادامه داد: از آذر درخواست تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت بهداشت را مطرح کردیم که مورد پذیرش قرار گرفت و چهار موضوع پیشگیری و تشخیص ناباروری (با محور آموزش‌های پیش از ازدواج)، حمایت از مادران باردار و شیرده، حمایت از مادران صاحب فرزند بی‌بضاعت و تسهیل خدمات زایمان در راستای گسترش زایمان طبیعی در دستور کار وزارت بهداشت قرار داده شد.

یادآور می‌شود، در نشست معاونان وزارت بهداشت به مناسبت هفته جمعیت، خدمات و طرح‌های افزایش جمعیت تشریح و اعلام شد که تمام خدمات درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

کلاهبرداری با شگرد ثبت‌نام جاماندگان یارانه معیشتی

مجرمان سایبری با ارسال پیامکی محتوی لینک‌های ثبت‌نام و یا معرفی اپلیکیشن‌های مختلف درباره یارانه معیشتی و هدایت جاماندگان و یا معترضان یارانه معیشتی به لینکی جعلی از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

با توجه به طرح واریز یارانه معیشتی دولت به دهک‌های مختلف مالی کشور و عدم واریز یارانه برای برخی از دهک‌های اعلامی این احتمال وجود دارد تا در روز‌های آینده شاهد استفاده جملاتی همچون ثبت‌نام یارانه، ویرایش اطلاعات یارانه‌بگیران، جاماندگان یارانه معیشتی و موارد مشابه توسط افراد سودجو و کلاهبردار باشیم لذا ارسال پیامک‌های جعلی، ارائه لینک‌های ثبت‌نام، هدایت به درگاه‌های بانکی جعلی و معرفی اپلیکیشن‌های مختلف توسط مجرمان سایبری دور از ذهن نخواهد بود.

جمعه//////آغاز ثبت نام کاروان‌های حج سال 1401 و برگزاری رزمایش جهادگران

چهره‌های حزب‌اللهی مجلس در مقابل مخالفان طرح صیانت سکوت نخواهند کرد

حسن نوروزی، نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، از مزیت طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی سخن به میان آورد و گفت: به ‌عنوان کسی که قبلاً نایب‌رئیس کمیسیون طرح صیانت بودم باید بگویم که ما در این کمیسیون چندین ماه برای تهیه این طرح تلاش و فعالیت کردیم. اگر این طرح را با قوانین آلمان و فرانسه مطابقت دهیم، متوجه خواهیم شد که دموکراتیک‌تر از قوانین این دو کشور است.

نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف از ارائه طرح صیانت، حمایت از حقوق کاربران داخلی است، گفت: متأسفانه برخی در مجلس تفکر لیبرالیستی دارند و با هیاهو و جنجال این طرح را از اصل ۸۵ قانون اساسی خارج کردند؛ ما به‌ عنوان چهره‌های حزب‌اللهی مجلس در مقابل مخالفان طرح صیانت سکوت نخواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha