برگزیدگان جشنواره «شهید رمضانخانی» در یزد تجلیل شدند
کد خبر: 4056585
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱

برگزیدگان جشنواره «شهید رمضانخانی» در یزد تجلیل شدند

در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان و فرزند شهید رمضانخانی از برگزیدگان نخستین جشنواره «شهید رمضانخانی» در یزد تجلیل به عمل آمد.

برگزیدگان جشنواره «شهید رمضانخانی» در یزد تجلیل شدندبه گزارش ایکنا از یزد، در مراسمی، امروز، 22 اردیبهشت ماه و با حضور جمعی از مسئولان و مهدی رمضانخانی، فرزند شهید از برگزیدگان نخستین جشنواره «شهید رمضانخانی» در یزد تجلیل به عمل آمد.

محمدعلی ایران‌منش، معاون پژوهشی دانشگاه یزد در این مراسم اظهار کرد: آموزش و پرورش، دانشگاه، صنعت و جامعه مهمترین نهادها و مراکز پیشران پژوهش و فناوری هستند و کلیدی‌ترین بخش پژوهش و فناوری نیز آموزش و پرورش است که فرزندان ما باید نحوه پژوهش را فرا گیرند.

معاون پژوهشی دانشگاه یزد گفت: توجه به پژوهش‌های مسئله‌محور باید در رأس برنامه‌ها باشد تا خروجی مناسبی را شاهد باشیم و لذا در زمینه پژوهش فعالیت‌هایی را آغاز کرده‌ایم که توجه جدی به حوزه مالی در رأس آنها قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره شهید رمضانخانی گفت: کشور ما نیاز به عمومی کردن مقوله پژوهش دارد و این مهم به عنوان یکی از محورهای جشنواره شهید رمضانخانی مدنظر قرار گرفت.

ایرانمنش هدف از برگزاری این جشنواره را کاربردی کردن پژوهش‌ها دانست و افزود: در این جشنواره 5 ایده برتر و 15 ایده شایسته تقدیر شدند.

مهدی رمضانخانی، فرزند شهید رمضانخانی نیز در این مراسم گفت: به مدد خون شهدا و تلاش پژوهشگران و عالمانی که این راه را آغاز کردند، شاهد موفقیت‌های بسیار زیادی در زمینه علمی و پژوهشی هستیم.

رمضانخانی بیان کرد: هرچند در سن دو سالگی پدرم به شهادت رسید و نتوانستم از وجود ایشان استفاده کنم اما طی خاطراتی که از ایشان برایم نقل شده، این شهید همه زندگی خود را در راه علم و دانش فدا کردو با روح و جان برای وطن خود اهمیت قائل بود.

وی ادامه داد: اکنون نیز بر ما واجب است در راه حفظ خون این شهدا گام برداریم و شهید رمضانخانی در زمان طاغوت که شیعیان ایران، لبنان، عراق و سوریه مظلوم بودند، با سختی‌های بسیار زیادی در راه علم و دانش تلاش کردند که همواره حامی مظلومان و مستضعفان بود و از هر آنچه داشت گذشت .

انتهای پیام
captcha