گشایش دفتر یادبود شیرین ابوعاقله در تهران + عکس
کد خبر: 4056841
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲

گشایش دفتر یادبود شیرین ابوعاقله در تهران + عکس

مراسم گشایش دفتر تسلیت و یادبود به مناسبت شهادت شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی در محل سفارت فلسطین در تهران امروز، 24 اردیبهشت برگزار شد.

گشایش دفتر یادبود خبرنگار فلسطینی الجزیره در تهران + عکس

به گزارش خبرنگار ایکنا، سفارت دولت فلسطین در تهران در پی اقدام جنایتکارانه نیروهای اسرائیلی در به شهادت رساندن خبرنگار فلسطینی شیرین ابوعاقله، دفتر تسلیت و یادبودی در محل سفارت دولت فلسطین در تهران از امروز شنبه ۲۴ اردیبهشت تا دوشنبه ۲۶ اردیبهشت افتتاح کرد.

این مراسم با حضور سفرای کشورهای مختلف در تهران از جمله کویت، عمان و مکزیک برگزار شد و هر یک از سفرا با حضور در محل سفارت فلسطین در تهران در دفتر یادبود شیرین ابوعاقله یادداشت و پیام تسلیت خود را به زبان‌های مختلف مرقوم کردند.

شیرین ابوعاقله، خبرنگار شبکه الجزیره هنگام تصویربرداری از اردوگاه جنین به واسطه شلیک مستقیم نیروهای رژیم صهیونیستی کشته شد.

وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد شیرین ابوعاقله از ناحیه سر با گلوله پلاستیکی مورد هدف نیروهای رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

فواز ولید الظفیری، کاردار سفارت کویت در تهران در پیامی نوشت: شهادت شیرین ابوعاقله خبرنگار(فلسطینی) به دست نظامیان رژیم اشغالگر را به دولت و ملت کشور برادر فلسطین صمیمانه تسلیت عرض می‌کنیم.

سمیر المنصر، سفیر تونس در تهران هم در پیامی آورده است: جان باختن شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی ـ عربی را صمیمانه و صادقانه تسلیت عرض می‌کنیم و از خداوند متعال می‌خواهیم که روح او را غریق رحمت واسعه خود قرار داده و در بهشت جاودان جای دهد و برای خانواده او و همه ملت فلسطین صبر مسئلت داریم. خداوند این شهیده را رحمت کند. زنده باد فلسطین. قلب ما برای امت عربی و اسلامی و برای همه بشریت می‌تپد.

ابراهیم بن احمد المعینی، سفیر عمان هم در پیامی آورده است: از طرف خودم و همکارانم در سفارت عمان کشته شدن شیرین ابوعاقله روزنامه نگار فلسطینی را تسلیت عرض می‌کنیم. از درگاه خداوند متعال برای خانواده و نزدیکان او و ملت فلسطین صبر و آرامش مسئلت داریم. همه ما از خداییم و به سوی او باز می‌گردیم. لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم.

نصیر عبدالمحسن عبدالله سفیر عراق در تهران نیز در پیام خود نوشت: از طرف سفارت جمهوری عراق و از طرف شخص خودم و به نیابت از دولت و ملت عراق به برادران فلسطینی از دولت و ملت آن شهادت شیرین ابوعاقله خبرنگار و شخصیت رسانه‌ای بزرگ را تسلیت می‌گوییم که در حین انجام وظیفه مقدس خود دست خیانت دامن گیر او شد.

در ادامه این پیام آمده است: از درگاه خداوند متعال می خواهیم روح او را غریق رحمت کرده و در بهشت برین خود جای دهد و به خانواده و نزدیکان و دوستداران او صبر و آرامش عنایت کند. برای برادران فلسطینیمان امنیت و آرامش بیشتر مسئلت داریم. ما از خداییم و به سوی او باز می‌گردیم.

انتهای پیام
captcha