حمایت از توسعه مراکز همسریابی مطمئن
کد خبر: 4056847
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
وحید یامین‌پور خبر داد؛

حمایت از توسعه مراکز همسریابی مطمئن

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تأکید بر اینکه نمی‌خواهیم فقط از تشکل‌هایی با گرایش خاصی حمایت کنیم، گفت: اولویت ما ازدواج آسان، فرزندآوری و توسعه مراکز همسریابی مطمئن است.

60 درصد بودجه امور جوانان وزارت ورزش صرف چه خواهدشد؟

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست هشتم از مجموعه‌ نشست‌های تخصصی مهرواره هوای نو با حضور وحید یامین‌پور، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، امروز ۲۴ اردیبهشت با حضور مدیران هیئت‌های شاخص کشور و برگزیدگان مهرواره هوای نو در سالن همایش هتل لاله برگزار شد.

یامین‌پور در این نشست، ضمن قدردانی از مسئولین برگزارکننده مهرواره برای شروع این حرکت فرهنگی، گفت: در زمان مسئولیت حجت‌الاسلام حاج علی اکبری در سازمان ملی جوانان، شورای تشکل‌های جوانان وجود داشت که در آن هفت نهاد عضو بودند مثل سازمان تبلیغات، بسیج، هلال احمر و ... . این شورا اساسنامه‌ داشت و تعدادی از این اعضا هم آن را امضا کرده بودند؛ ولی برآورد ما و حقیقت امروز این است که این شورا به شکل اساسی شکل نگرفته است. یعنی ایده‌ متمرکز شدن تشکل‌های دینی، انقلابی و آموزشی جوانان کشور حول یک چتر شکل نگرفته است.

وی ادامه داد: در تلاشم که این حلقه شکل بگیرد؛ البته نگاه من این است که با محوریت تشکل‌ها باشد، نه اینکه ما تصدی‌گری کنیم بلکه ما پشتیبان هستیم و می‌توانیم تسهیلگر باشیم. البته این را هم باید اشاره کنم که ما در حوزه جوانان می‌توانیم وارد شویم و غیر از این حوزه چون از رسالت‌های سازمان ما نیست، نمی‌توانیم فعالیت کنیم.

نمی‌خواهیم از تشکل‌های خاصی حمایت کنیم

یامین‌پور اضافه کرد: سازمان ملی جوانان نمی‌تواند همه تشکل‌ها را همزمان حمایت کند و از طرفی نمی‌خواهیم فقط از تشکل‌هایی با گرایش خاصی حمایت کنیم بلکه ما نگاهمان به کل تشکل‌های جوانان در کشور است. اصلا سیاست ما این نیست که از تشکل‌هایی که شاید به ظاهر با نظام هماهنگی ندارند یا حزب‌اللهی نیستند و دغدغه آرمان‌های انقلاب را ندارند حمایت نکنیم؛ وظیفه ما حمایت از همه است مخصوصا اینکه بسیاری از تشکل‌ها در امور خیریه و اجتماعی مثل کودکان کار در حال فعالیت هستند و اتفاقاً در کنار فعالیت‌های بسیار عالی هیچ زاویه‌ای هم با اصول نظام ندارند.

توسعه مراکز همسریابی مطمئن

معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه با بیان اینکه در بین مجموعه‌های حاکمیتی بنابر مأموریت، با سازمان تبلیغات اسلامی بیشترین همکاری را داریم، افزود: سه موضوع جزو اولویت‌های ماست؛ ازدواج آسان، فرزندآوری و توسعه مراکز همسریابی مطمئن که این سومی به‌نوعی ابزار همان اولویت اول است و این موارد مأموریت ما در برنامه ششم توسعه، سند تحول و قانون جوانی جمعیت است.

وی تصریح کرد: قانوناً باید ۳۰ درصد از منابع‌ خود را خرج همین سه مورد کنیم ولی چون این موضوعات از اولویت‌های خود من هم هست و از طرفی قانون گفته حداقل ۳۰ درصد، تا ۶۰ درصد منابع را به همین موضوعات اختصاص خواهم داد. ما در رسیدن به این اهداف امید و نگاهمان مجموعه‌های جوان مردم نهاد است که هیئات هم یکی از مؤثرترین آنها هستند.

مخالفت رئیس جمهور با تلفیق ورزش و جوانان

یامین‌پور با بیان اینکه این تلفیق سازمان جوانان با تربیت بدنی کار صحیحی نبود، گفت: رئیس‌جمهور مخالف این موضوع است. اصلاً به نظر این بدترین نوع ادغام برای در حاشیه رفتن جوانان بوده و اگر امور جوانان با وزارت نفت هم ادغام می‌شد بهتر بود! رئیس جمهور فروردین ماه، دستور تشکیل دبیرخانه امور جوانان ذیل خود نهاد ریاست جمهوری و نه وزارت ورزش و جوانان را داده است و قرار است که مشاور امور جوانان هم برای خود انتخاب کنند. البته اصل ماجرای جدا شدن این دو، قانون مجلس را می‌خواهد که آنطور که من می‌دانم در برنامه‌های مجلس نیست.

وی با اشاره به اینکه اکنون با بسیاری از هیئت‌ها در کشور در حال همکاری هستیم پیشنهاد کرد: همانطور که مسئولان برخی هیئت‌ها هوشمندانه به طور قانونی هیئت را با عنوان سمن ثبت کرده‌اند، پیشنهاد می‌کنم هیئت‌های شاخص در یک شهر و استان به سمت تشکیل یک سمن با رویکرد جوانان بروند که هم فعالیت‌شان در این عرصه آغاز شود و هم ما راحت‌تر بتوانیم از آنها قانونا حمایت کنیم. هرچند با هماهنگی و همکاری که با سازمان تبلیغات اسلامی داریم اکنون هم قصد داریم و می‌توانیم خارج از این موضوع از هیئت‌ها و تشکل‌های دینی حمایت‌هایی داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha