هیئت برای همه عرصه‌های زندگی، حرفی برای گفتن دارد
کد خبر: 4056988
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵
دبیر مهرواره هوای نو:

هیئت برای همه عرصه‌های زندگی، حرفی برای گفتن دارد

دبیر مهرواره هوای نو با بیان اینکه متاسفانه رسانه‌ها در چند سال اخیر هیئت را در ماه عزاداری محرم معرفی کرده‌اند، گفت: هیئت برای همه عرصه‌های زندگی، حرفی برای گفتن دارد. امن‌ترین مکان برای تربیت فرزندان، همین هیئت است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، وحید ملتجی، دبیر مهرواره هوای نو، شامگاه ۲۴ اردیبهشت در اختتامیه نخستین مهرواره هوای نو، به تشریح فعالیت‌های مهرواره و نحوه برگزاری آن، اظهار کرد: علت انتخاب نام هوای نو برای این مهرواره به دلیل سخنان رهبر انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ بوده و خود فرهنگ نیز همانند هوایی برای تنفس جامعه است.

وی افزود: نو بودن نام مهرواره نیز به دلیل این است که هیئت‌های کشور در چهل ساله دوم انقلاب اسلامی یعنی در چشم‌انداز سال ۱۴۴۰ به تکامل معنوی دست پیدا کنند. نماد هوای نو نیز درخت زرین است. انتخاب درخت نیز به دلیل شباهت آن با هیئت در ریشه‌دار بودن است. هیئت‌ها نیز همانند درخت تنومند بوده و مردم بدان تکیه کرده و در سایه‌سار آن به ارامش می‌رسند.

ملتجی بیان کرد: هیئت‌های مذهبی نیز همانند درخت هوای جامعه و مناطق مختلف کشور را تصفیه می‌کنند؛ بر همین اساس، شعار سال اول مهرواره هوای نو نیز این گونه انتخاب شد که در هوای نوی هیئت، نفسی تازه کنیم.

وی با اشاره به اینکه دو هدف اصلی برای برگزاری مهرواره هوای نو در نظر گرفته شد، گفت: اولین هدف این مهرواره، هئیت برای عموم مردم است، یعنی باید کاری کنیم که دایره مخاطبان هیئت توسعه پیدا کند. دومین هدف هیئت نیز این است که همگان می‌توانند با هیئت زندگی کنند.

ملتجی تصریح کرد: متاسفانه رسانه‌ها در چند سال اخیر هیئت را در ماه عزاداری محرم معرفی کرده‌اند، درصورتی که هیئت برای همه عرصه‌های زندگی حرف برای گفتن دارد. امن‌ترین مکان برای تربیت فرزندان، همین هیئت است.

وی با بیان اینکه تمامی فعالیت‌های مهرواره زیر نظر شورای برنامه‌ریزی و هیئت داوران مهرواره انجام شد، اظهار کرد: تعداد ۲۹ هزار و ۲۸۰ اثر در مهرواره هوای نو از سوی ۱۱۰ نفر از داوران برجسته کشور داوری شدند.

مجتبی افشار

انتهای پیام
captcha