فراخوان مقاله دومین همایش «تحقیقات کاربردی در حوزه قرآن و حدیث»
کد خبر: 4057122
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶

فراخوان مقاله دومین همایش «تحقیقات کاربردی در حوزه قرآن و حدیث»

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بیان کرد: دومین همایش «تحقیقات کاربردی در حوزه قرآن و حدیث» که از سوی این دانشگاه برگزار می‌شود فراخوان مقاله داد. 

داود صائمی

داود صائمی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و دبیر اجرایی دومین همایش «تحقیقات کاربردی در حوزه قرآن و حدیث» در گفت‌وگو با ایکنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: این همایش در چهار بخش اصلی شامل سبک زندگی، اخلاق و تعلیم و تربیت، روش‌شناسی و سلامت فراخوان مقاله داده است.
 
صائمی گفت: محورهای ارسال مقاله در بخش «سبک زندگی» شامل  سبک زندگی کاربردی در قرآن و حدیث، سبک زندگی فردی در قرآن و حدیث، سبک زندگی اجتماعی در قرآن و حدیث، سبک زندگی کاربردی و مسائل مرتبط با زن و خانواده، مقایسه سبک زندگی اسلامی با دیگر سبک‌های زندگی و مکاتب بشری، آسیب‌شناسی سبک زندگی و نقد و بررسی نگارش‌های پیرامون سبک زندگی و  بررسی دلایل و علل عدم وجود سبک در زندگی برخی افراد هستند.
 
دبیر اجرایی دومین همایش «تحقیقات کاربردی در حوزه قرآن و حدیث» یادآور شد: محورهای بخش «اخلاق و تعلیم و تربیت» شامل اخلاق و تعلیم و تربیت کاربردی با تاکید بر قرآن و حدیث، اخلاق و تعلیم و تربیت کاربردی کودک و نوجوان با تاکید بر قرآن و حدیث، مطالعه روش‌های آموزش اخلاق، تعلیم و تربیت کاربردی در قرآن و حدیث و مطالعه تطبیقی آموزه‌های اخلاقی و تربیتی اسلام  با سایر مکاتب اخلاقی و تربیتی بشری و محورهای بخش «روش شناسی» شامل  روش شناسی تحقیقات کاربردی در قرآن و حدیث، روش‌شناسی توصیفی (روش توصیف مفاهیم و موضوعات کاربردی)،  روش شناسی تجویزی (ویژگی‌ها، بایدها و نبایدها، الزامات معرفت شناختی و زبان‌شناختی و فرایند آن) و  روش‌شناسی تلفیقی هستند.
 
صائمی بیان کرد: محورهای بخش «سلامت» نیز شامل آموزه‌های سلامت محور و کاربردی قرآن و حدیث، روش‌شناسی روایات حوزه سلامت، تحلیل فضای صدور روایات حوزه سلامت، مسئله‌یابی برای پژوهش‌های تجربی از طریق آموزه‌های سلامت، نظام‌سازی در حوزه سلامت و مباحث سلامت معنوی در آیات و روایات هستند.
 
وی یادآور شد: مهلت ارسال مقالات تا 15 مرداد 1401 و زمان برگزاری 30 شهریور 1401 است. علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را به آدرس tahghight.qh@quran.ac.ir ارسال کنند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 09227338274 یا 02332300267 تماس برقرار کنند.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تصریح کرد: ذکر این نکته ضروری است که همایش تحقیقات کاربردی در حوزه قرآن و حدیث، محدود به محورهای ذکر شده نیست و از هر مقاله‌ای که مرتبط با تحقیقات کاربردی در حوزه قرآن و حدیث است استقبال خواهیم کرد.
انتهای پیام
captcha