آزمون طرح ملی تفسیر سوره‌های لقمان و حجرات برگزار می‌شود
کد خبر: 4057212
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
۲۹ و ۳۰ اردیبهشت؛

آزمون طرح ملی تفسیر سوره‌های لقمان و حجرات برگزار می‌شود

مرحله جدید حضور در آزمون طرح ملی تفسیر سوره‌های لقمان و حجرات در روزهای 29 و 30 اردیبهشت‌ماه و به درخواست متقاضیان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا، سازمان دارالقرآن الکریم همچون سنوات گذشته فعالیت‌های مختلف قرآنی را در دستور کار خود قرار داده که در سراسر کشور به اجرا در آمده است ازجمله این برنامه‌ها، برنامه‌های تفسیری قرآن است که در دو قالب فعالیت‌های اصیل و سنتی مانند کرسی‌های تفسیر در مساجد کشور و همچنین با استفاده از ظرفیت‌‌های مردمی در مؤسسات و خانه‌های قرآنی برگزار شد.

بر این اساس طرح ملی تفسیر در ماه مبارک رمضان نیز به همت سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان دارالقرآن الکریم با مشارکت دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف مانند آموزش و پرورش، معاونت قرآن و عترت وزارت بهداشت، معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، کمیته امداد و دارالقرآن بسیج برگزار شد.

در این طرح ضمن اعطای جایزه روزانه به برگزیدگان، در پایان نیز آزمون نهایی برای متقاضیان برگزار شده و به قبول‌شدگان، گواهینامه معتبر آموزشی سازمان دارالقرآن الکریم به ارزش ۲۴ ساعت اعطا می‌شود.

حسین تقی‌پور، معاون آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم درباره زمان برگزاری آزمون این طرح گفت: در اولین مرحله این آزمون که در تاریخ ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت‌ماه برگزار شد و قریب به هشت هزار نفر در این مرحله شرکت کرده و گواهینامه معتبر سازمان دارالقرآن الکریم را کسب کردند.

معاون آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن تصریح کرد: مرحله بعدی حضور در آزمون مذکور در روز‌های ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت‌ماه و به درخواست متقاضیان برگزار خواهد شد.

وی درباره برگزاری طرح ملی تفسیر سوره لقمان و حجرات در ماه مبارک رمضان گفت: طرح ملی تفسیر سوره‌های لقمان و حجرات با تدریس استاد قرائتی و با حضور اقشار مختلف و با مشارکت شبکه شاد وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بسیج مستضعفین و با حضور ۱۴ هزار نفر متقاضی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha