درخواست اتحادیه عرب از جامعه بین‌المللی برای توقف فوری جرایم اسرائیل علیه فلسطین
کد خبر: 4057263
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵

درخواست اتحادیه عرب از جامعه بین‌المللی برای توقف فوری جرایم اسرائیل علیه فلسطین

دبیرخانه اتحادیه عرب به مناسبت سالروز اشغال فلسطین با صدور بیانیه‌ای از جامعه بین‌الملل و شورای امنیت خواست برای توقف فوری جرایم اسرائیل علیه ملت فلسطین اقدامات فوری اتخاذ کند.

به گزارش ایکنا به نقل از البوابه، دبیرخانه اتحادیه عرب به مناسبت هفتاد و چهارمین سالروز اشغال فلسطین و تاسیس رژیم صهیونیستی(یوم النکبه) در بیانیه‌ای گفت: شورای امنیت برای تحت فشار قرار دادن رژیم اشغالگر اسرائیل در توقف تجاوزات خود به مردم فلسطین اقدامات فوری اتخاذ کند.

در این بیانیه آمده است: این مسئولیت بین‌المللی، حقوقی و اخلاقی شورای امنیت است که برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی اقدام کند به جای داشتن سیاست یک بام و دو هوا اسرائیل را وادار به استیفای حقوق ملت فلسطین کند.

اتحادیه عرب با اشاره به تجاوزات بی وقفه رژیم صهونیستی علیه ملت و سرزمین فلسطین از زمان شروع یوم النکبه تاکنون، گفت: شهرک‌سازی‌ها، کشتار روزانه ملت فلسطین، هتک حرمت مسجدالاقصی، کوچ اجباری، محاصره و تحریم فلسطینی‌ها بخشی از جرایم رژیم اشغالگر در حق ملت فلسطین است.

اتحادیه عرب یورش نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی را نقض فاحش حقوق بین‌المللی خواند و گفت: اقدامات اسرائیل برای تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی و دیگر تجاوزات آن می‌تواند به جنگ دینی در منطقه منجر شود.

اتحادیه عرب با اشاره به شهادت شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در جنین گفت: از ابتدای سال جاری حدود 50 فلسطینی و از ابتدای یوم النکبه نیز بیش از 100 هزار فلسطینی به دست اسرائیل شهید شده‌اند.

 

انتهای پیام
captcha