«گونه‌شناسی طلاب کنشگر در شبکه اجتماعی اینستاگرام» متنشر شد
کد خبر: 4057301
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲

«گونه‌شناسی طلاب کنشگر در شبکه اجتماعی اینستاگرام» متنشر شد

کتاب «گونه‌شناسی طلاب کنشگر در شبکه اجتماعی اینستاگرام» نگارش سیدمحمد کاظمی، عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، طلاب و روحانیون در ایران همیشه از کنشگران فعال اجتماعی در نهادهای دینی سنتی بودند. این گروه اجتماعی که دارای مرکزیت در حوزه دین و دینداری است به دلیل وجود نقش‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به عنوان یکی از مراجع اصلی در مسائل جامعه شناخته می‌شوند. طلاب به دلیل بسترهای تربیتی همچون نهاد حوزه علمیه دارای وجهه نخبگانی هستند و به دلیل حضور در عرصه تبلیغ به عنوان روشنفکران اجتماعی نقش آفرینی می‌کنند. وقوع انقلاب اسلامی و پررنگ شدن نقش آفرینی و جایگاه اجتماعی طلاب و از سوی دیگر تحولات فناورانه در سطح اجتماعی باعث شد طلاب در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کنشگری خود را پی بگیرند.
 
این کتاب در صدد است با کاوش صفحات و پست‌های طلاب کنشگر در شبکه اجتماعی اینستاگرام، گونه‌های کنشگری روحانیت در فضای مجازی را بررسی و تبیین نماید. همچنین این کتاب بر این نکته تاکید دارد که در سیاست گذاری فضای مجازی تاکید تنها بر پلتفرم و زیرساخت مشکل را حل نخواهد کرد و متغیرهای اجتماعی واقعی و کنشگری در فضای مجازی نیز باید لحاظ گردد.
 
شایان ذکر است، این کتاب به تمام کسانی که کنشگری روحانیت، مطالعات روحانیت، تبلیغ دین و دینداری و اساساً فعالیت در فضای مجازی موضوعات مورد علاقه آنهاست توصیه می شود.
انتهای پیام
captcha