چهار عنوان کتاب نمایشی منتشر شد
کد خبر: 4057351
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
توسط دفتر پژوهش آموزش و انتشارات نمایش

چهار عنوان کتاب نمایشی منتشر شد

دفتر پژوهش آموزش و انتشارات نمایش چهار عنوان کتاب تازه را در حوزه‌ی هنرهای نمایشی به بازار کتاب ارائه کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، دفتر پژوهش آموزش و انتشارات نمایش چهار عنوان کتاب تازه را در حوزه‌ی هنرهای نمایشی به بازار کتاب ارائه کرد.

سه نمایشنامه در دو مجلد و با عناوین «جل پشت‌ها - کشتی گیرنده با خرس» نوشته حسین فضل‌اللهی و «دل آتش است» نوشته چیستا یثربی و دو کتاب پژوهشی با عناوین «سایه بازی» نوشته روبرتو پاپتی و ماشا لوچی با تالیف و ترجمه آیرین غریب پور و «نمایشنامه نویسان ایران 1378-1357» که حاصل پژوهش حسین فرخی است در اختیار متخصصان و علاقه مندان تئاتر قرار گرفته است.

نمایشنامه‌های «جل پشت‌ها - کشتی گیرنده با خرس» با موضوعی اجتماعی و با عنایت به فرهنگ و اداب ایرانی نگاشته شده و «دل آتش است» نمایشنامه‌ای است با مضمونی انسانی و منبعث از معرفت‌شناسی ایرانی.

کتاب «نمایشنامه‌نویسان ایران 1378-1357» جلد سوم از کتاب‌هایی است که با ارائه‌ خلاصه داستان و اشارات مختصری درباره‌ مضمون آثار به معرفی نمایشنامه‌نویسان ایرانی در بستر گاه‌شماری تاریخی می‌پردازد و تکمله‌ای بر دو جلد پیشینی از این پژوهش به شمار می‌آید که پیش از این منتشر شده است.

کتاب «سایه بازی» کتابی است تمام رنگی و کاربردی که می‌تواند مربیان، دانش آموزان و کودکان و نوجوانان را با چگونگی تهیه و اجرای یک نمایش سایه‌ای آشنا کند. ویژگی این کتاب سادگی بیان مطالب و راهنمایی عملی برای ترغیب علاقه‌مندان است تا بتوانند با مواد بازیافتی موجود در زندگی روزمره، در هر زمان و مکانی، نمایش شگفت انگیزی را با «سایه یازی» تولید و اجرا کنند.

انتهای پیام
captcha