دعوت از قرآنیان استان مرکزی جهت شرکت در مسابقات سراسری اوقاف
کد خبر: 4057520
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵

دعوت از قرآنیان استان مرکزی جهت شرکت در مسابقات سراسری اوقاف

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه تاامروز، 26 اردیبهشت آمار ثبت‌نامی‌ها جهت شرکت در مسابقات اوقاف 135 نفر گزارش شده است، از جامعه قرآنی معارفی استان جهت حضور در مسابقات دعوت کرد.

حجت الاسلام حسن دهقانی، رئیس اداره امور قرانی اداره کل اوقاف مرکزی

حجت‌الاسلام حسن دهقانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به اینکه ثبت‌نام چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری اوقاف از 21 اردیبهشت ماه آغاز و تا 25خرداد ماه ادامه دارد، اظهار کرد: تا امروز، 26 اردیبهشت 135 نفر در مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند که پیش‌بینی ما ثبت‌نام بیش از یکهزار نفر است. متقاضیان جهت ثبت‌نام می‌توانند به سایت www.quraniran.ir مراجعه کنند. داوطلبان می‌توانند به صورت همزمان در یکی از رشته‌های انفرادی آوایی و یکی از رشته‌های گروهی یا معارفی ثبت‌نام کنند.

وی از جامعه قرآنیان و فعالان این حوزه خواستار ثبت‌نام به موقع داشت و ادامه داد: از جامعه هدف بالای 18 سال تقاضا دارم ثبت‌نام خود را به روز و ساعات پایانی موکول نکنند. سال گذشته قریب به 850 نفر رشته در مسابقات ثبت‌نام کردند که با توجه به روند نسبتاً خوب ثبت‌نامی‌ها امید است این تعداد به بیش از هزار نفر برسد.

دهقانی بیان کرد: چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان، دعاخوانی، مدیحه‌‎سرایی و همخوانی قرآن کریم، تفسیر عمومی قرآن، ترجمه نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار خواهد شد. البته رشته‌های حفظ 5 و 10 جزء در مرحله استانی پایان می‌پذیرند و فقط واجدان شرایط در رشته‌های حفظ کل، قرائت ترتیل و تحقیق به مرحله بین‌المللی راه خواهند یافت.

وی با بیان اینکه مرحله شهرستانی طبق جدودل زمان‌بندی اعلامی از اول تا 15 تیر ماه به صورت منطقه‌ای در استان برگزار می‌شود، اعلام کرد: مرحله استانی رشته‌های معارفی 12 مرداد، رشته‌های آوایی در بازه زمانی 22 مرداد تا 31 شهریور برگزار خواهد شد، البته زمان ضبط فایل تصویری رشته‌های دعاخوانی، اذان، مدیحه‌سرایی و تواشیح نیز در همین بازه زمانی انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha