تدریس کتب شهید مطهری در مدارس و دانشگاه‌ها تحول ایجاد می‌کند
کد خبر: 4057524
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵

تدریس کتب شهید مطهری در مدارس و دانشگاه‌ها تحول ایجاد می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اثرگذاری کتب شهید مطهری گفت: تدریس کتب شهید مطهری در مدارس و دانشگاه‌ها می‌تواند منشأ تحول شود.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 26 اردیبهشت ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: آنچه که باید دغدغه همه ما باشد، تربیت دینی و تقویت هویت دینی و ملی به دانش آموزان است.

وی با اشاره به اینکه دنیا در حال تحول است و کشور ما نیز باید به ویژه در حوزه آموزش و پرورش متحول شود، افزود: پیامبران آمده‌اند تا دفینه‌های عقلی را از عمق جان انسان‌ها بیرون بکشند.

ناصری ادامه داد: تفکر و تعقل و تدین نیاز سیستم آموزشی است و این مهم باید عملیاتی شود تا دانش آموزان قدرت تشخیص خوب از بد، حق از باطل را داشته باشند.

امام جمعه یزد همچنین بر لزوم تقویت مطالعه، فعالیت جهادی، تقویت روحیه تعهد و... تأکید کرد و گفت: اینها از مواردی است که باید در دانش آموزان نهادینه شود تا فرزندان ما از ابتدا مطالبه‌گر، متفکر و دارای قدرت تعقل تربیت شوند.

ناصری با تأکید بر اهمیت اجرای سند تحول بنیادین ادامه داد: لازم است در استان یزد ابعاد بومی این سند را احصا و اجرا کنیم.

امام جمعه یزد با اشاره به برخی دشمنی‌هایی که با کشور و نظام اسلامی ما وجود دارد، عنوان کرد: باید شرایط را به نحوی پیش ببریم که فرزندان ما هم امروز و هم در آینده منشأ اثر و اثرگذاری باشند.

وی همچنین با تأکید بر لزوم توجه به کتاب‌های ارزشمند همچون کتاب‌های شهید مطهری در مدارس و دانشگاه‌ها اظهار کرد: بین دروس معارفی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، کتب شهید مطهری مؤثرتر است و تحول روحی در دانش آموزان و دانشجویان ایجاد می‌کند.

ناصری، میزان اثرگذاری آثار شهید مطهری را بسیار زیاد دانست و افزود: به برخی دانشگاه‌ها پیشنهاد داده‌ایم که کتب شهید مطهری را به عنوان دروس عمومی تدریس کنند و خوب است که این اقدام از مدارس معارف آغاز شود.

ناصری ادامه داد: مسئولان دانشگاه فرهنگیان نیز می‌توانند با کسب موافقت وزارت علوم، این اقدام را در یزد اجرایی کند و نتایج آن را نیز ارزیابی کند و اگر اثر بهتری داشت، تدریس کتب شهید مطهری اجرایی شود.

انتهای پیام
captcha