بزرگداشت ارتحال امام(ره) باشکوه و در شأن انقلاب برگزار شود
کد خبر: 4057608
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱

بزرگداشت ارتحال امام(ره) باشکوه و در شأن انقلاب برگزار شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: برگزاری یک مراسم باشکوه و در شأن امام و انقلاب اسلامی بهتر از چند مراسم پراکنده است و مسئولان استان باید همت کنند تا مراسمی باشکوه را در استان شاهد باشیم.

بزرگداشت ارتحال امام(ره) باشکوه و در شأن انقلاب برگزار شودبه گزارش ایکنا از یزد، علی اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد، 26 اردیبهشت ماه در جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد با بیان اینکه همه ما حتی شهدا مدیون امام راحل هستند اظهار کرد: اگر مبارزات و حرکت این شخصیت الهی نبود، امروز هیچ‌کدام از ما در جایگاهی که قرار داریم، نبودیم و حتی زمینه برای شهادت شهدا و تقرب آنان به درگاه الهی نیز مهیا نمی‌شد.

عزیزی با اشاره به اینکه پس از دو سال وقفه در برگزاری مراسم ارتحال امام راحل باید امسال شأن مراسم‌های بزرگداشت حضرت امام(ره) حفظ شود گفت: معتقد هستم برگزاری یک مراسم باشکوه و در شأن امام و انقلاب بهتر از چند مراسم پراکنده است و مسئولان استان باید همت کنند تا مراسمی باشکوه را در استان شاهد باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد بر  اهمیت  اعزام‌های استانی به حرم مطهر حضرت امام(ره) در سالگرد ارتحال آن بزرگوار تأکید کرد و افزود: این اعزام‌ها شور خاصی را در بین مردم ایجاد می‌کند و امیدواریم مسئولان کشور در این باره تصمیم مناسبی اتخاذ کنند.

وی تصریح کرد: به نظر بنده باید مراسم بزرگداشت ارتحال امام(ره) نیز در روز ۱۴ خرداد برگزار شود و سخنران برجسته‌ای برای این مراسم انتخاب شود البته این منوط به موافقت استاندار و نماینده ولی‌فقیه در استان نیز است.

عزیزی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت برگزاری جلسات تبینی در خصوص سیره حضرت امام(ره) در دستگاه‌های دولتی و دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: با توجه به تعطیلات در ایام رحلت امام (ره) در مناطق ییلاقی استان ویژه برنامه‌هایی تدارک دیده شود.

یادآور می‌شود مصوبات این جلسه شامل برگزاری مراسم باشکوه رحلت امام راحل در روز 14 خرداد در تمامی شهرستان‌ها با دعوت از سخنرانان برجسته، فضاسازی شهری توسط شهرداری‌ها و ادارات، تبیین سیره الهی و سیاسی امام (ره) توسط ائمه جماعت در شب رحلت ایشان، اعزام طلاب و دانشجویان به حرم امام راحل، برگزاری برنامه‌های گفت‌وگو محور با موضوع شخصیت امام راحل توسط صدا و سیما، استفاده از ظرفیت کانون مساجد و پایگاه‌های بسیج در ایام 14 و 15 خرداد توسط سعید رستگاری مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد قرائت شد.

انتهای پیام
captcha