نقش یزدی‌ها در عملیات آزادسازی خرمشهر برجسته‌سازی شود
کد خبر: 4057623
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲

نقش یزدی‌ها در عملیات آزادسازی خرمشهر برجسته‌سازی شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با اشاره به نقش برجسته یزدی‌ها در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر گفت: نباید از نقش بی‌بدیل شهید صدوقی نیز غافل شد و این از افتخارات ما یزدی‌ها است که باید این اثرگذاری برجسته‌سازی شود.

علی اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزدبه گزارش ایکنا از یزد، علی اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد، امروز، 27 اردیبهشت ماه در جلسه ستاد بزرگداشت آزادسازی خرمشهر و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با اشاره به جمله تاریخی امام راحل مبنی بر اینکه «خرمشهر را خدا آزاد کرد» اظهار کرد: این جمله نورانی هرگز از پیشانی نظام جمهوری اسلامی پاک نخواهد شد.

وی افزود: همه کارها به دست خدا است و تاکنون هر موفقیتی در این نظام رقم خورده از جمله آزادسازی خرمشهر با عنایت باری تعالی بوده چرا که وقتی خدا حرکت مردم را در مسیر دین می‌بیند، آنها را هدایت و حمایت می‌کند و دست خدا همواره بر سر این نظام و ملت بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با اشاره به نقش برجسته یزدی‌ها در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر گفت: در عملیات بیت المقدس ۱۳۴ شهید تقدیم انقلاب کردیم که از این تعداد، ۷۷ شهید مربوط به شهرستان یزد، ۸ شهید شهرستان ابرکوه، ۱۴ شهید شهرستان اردکان، ۵ شهید شهرستان اشکذر، ۷ شهید شهرستان‌های بافق و بهاباد، ۷ شهید شهرستان تفت، ۸ شهید شهرستان مهریز و ۸ شهید از شهرستان میبد بودند.

عزیزی اضافه کرد: البته به جز این شهیدان بزرگوار نباید از نقش بی بدیل شهید آیت الله صدوقی نیز غافل شد و این از افتخارات ما یزدی‌ها است که باید این اثرگذاری برجسته‌سازی شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در دفاع مقدس پس از 8 سال جنگ با 57 کشور دنیا حتی یک وجب از خاک کشور را به بیگانه ندادیم و این در حالی است که در دوران ستمشاهی بحرین و دیگر شهرها و استان‌های ما به راحتی به بیگانگان واگذار شده است.

معاون استاندار یزد از وعاظ، مداحان و معلمان در خواست کرد: نقش اصیل مردم و پای انقلاب بودن آنان را در زمینه آزادسازی  خرمشهر برای نسل جوان بازگو کنند.

وی تأکید کرد: امروز رزمندگان دفاع مقدس نیز باید در انتقال دستاوردهای دفاع مقدس تلاش کنند و این مهم کمتر از نقش آنان در جبهه‌ها نیست.

عزیزی پیشنهاد داد: فرمانداران با شهدای گمنام عقد اخوت بسته و یادمان‌های آنان را  تا  22 بهمن به پایان برسانند.

یادآور می‌شود در این مراسم از تعدادی نسخه کتاب با موضوع دفاع مقدس رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha