جهاد تبیین؛ لازمه فرهنگی فتح خرمشهرهای پیش رو
کد خبر: 4057633
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵

جهاد تبیین؛ لازمه فرهنگی فتح خرمشهرهای پیش رو

استاندار یزد با تأکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بویژه در بین نسل جوان، «جهاد تبیین» را لازمه فرهنگی فتح خرمشهرهای پیش‌رو دانست.

مهران فاطمی، استاندار یزد به گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، امروز، 27 اردیبهشت ماه در جلسه ستاد بزرگداشت آزادسازی خرمشهر و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد، با بیان اینکه تمام بیانات و منویات رهبرمعظم انقلاب بر پایه منطق قرآنی، فقهی و اعتقادی است اظهار کرد: زمانی که ایشان می‌فرمایند: «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» این جمله سوای اینکه از زبان رهبر انقلاب و ولی امر مسلمین است، از زبان یک مجتهدِ مسلم و عالم ربانی بوده و دقیق و حساب شده است.

وی با بیان اینکه هر فرمان باید شفاف، صریح، قاطع و قابل اجرا باشد، افزود: سخن رهبر معظم انقلاب در این حوزه، به منزله یک فرمان است و اگر به دنبال کسب مقام شهادت و فیوضات و نورانیت آن در ابدیت هستیم، کاری ارزشمندتر از گرامیداشت یاد شهدا نیست.

استاندار یزد به نگاه ویژه شهدا و گرامیداشت نام و یاد آنها از منظر امام خمینی(ره) اشاره و بیان کرد: ایشان در یکی از بیانات خود در این زمینه می‌فرمایند: «نگذارید پیشکسوتان جهاد و  شهادت در پیچ و خم زندگی روزمره شما فراموش شوند.»، لذا توجه به این مهم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش بر احصا آثار آماده چاپ در حوزه شهدا نظیر زندگینامه و خاطرات آنها و نیز پیگیری جدی تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس در ادارات استان تأکید کرد.

وی به اهمیت ترویج و تبلیغ کتاب‌های تألیف شده در حوزه جهاد و شهادت اشاره و بیان کرد: در این راستا باید طرح‌های ویژه‌ای جهت افزایش خوانش کتاب‌های این حوزه توسط اقشار مختلف جامعه و به ویژه اقشار آموزش و پرورش، جوانان و کارمندان تهیه و ارائه شود.

استاندار یزد خطاب به فرمانداران گفت: ساخت المان شهدای گمنام، تکریم و تجلیل خانواده شهدا و ایثارگران و برگزاری یادواره شهدا در شهرستان‌ها به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب در زمینه جهاد تبیین، این امر را لازمه فرهنگی فتح خرمشهرهای پیش رو دانست و بر ترویج فرهنگ ایثار  در بین نسل جوان تأکید کرد.

یادآور می‌شود در این نشست از ۱۸ عنوان کتاب چاپ شده و ۲۰ عنوان کتاب صوتی با موضوعات جهاد و شهادت رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha