تلاش شهید دانش در فعالیت‌ها الگوی دانش آموزان باشد
کد خبر: 4058170
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸

تلاش شهید دانش در فعالیت‌ها الگوی دانش آموزان باشد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: شهید دانش در کاری که می‌خواست انجام دهد، تلاش و کوشش جدی به خرج می‌داد و دانش آموزان باید از این تلاش و کوشش مستمر و مداوم شهید الگو گیرند.

تلاش شهید دانش در فعالیت‌ها الگوی دانش آموزان باشدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام مجتبی صداقت، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، امروز، 29 اردیبهشت ماه در آیین اختتامیه جشنواره هنر قرآنی«دانش» اظهار کرد: بنده شهید حاج حسن دانش را از دوران کودکی ایشان و فعالیت در مسجد قیام می‌شناسم و همه دغدغه‌اش پیشرفت در حوزه قرآنی بود و با صوت زیبایی که داشت در این زمینه به جد اهتمام می‌ورزید.

وی ادامه داد: شهید دانش در کاری که می‌خواست انجام دهد و به آن هدف والا نیز رسید، تلاش و کوشش جدی به خرج می‌داد و لذا سیره این شهید بزرگوار و فعالیت‌های وی برای دانش آموزان الگویی است که با تمسک به آن به نتیجه خواهند رسید.

صداقت افزود: تلاش و کوشش مستمر و مداوم شهید دانش می‌تواند درسی برای دانش آموزان باشد تا نام آنها همچون حاج حسن دانش در دنیا پرآوازه شده و در فعالیت‌ها موفقیت لازم را کسب کنند.

وی با بیان خاطره‌ای از شهید قبل از اعزام به حج تمتع بیان کرد: این شهید قصد داشت پس از این سفر معنوی در رسیدن به هدف والایش در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی بویژه در مناطق محروم اهتمام ورزد اما توانست به مرحله جدیدی یعنی جایگاه شهادت و مهاجر الی الله برسد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به اینکه قرآن کریم به عنوان کتاب هدایت، یک نعمت و هدیه ارزشمند الهی برای ما انسان‌ها است گفت: هر کسی با هر گرایشی و  ویژگی به قرآن مراجعه کند و قرآن را امین خود بداند از این کلام الهی بهره‌برداری خواهد کرد و نه تنها باعث هدایت که مأمویت اصلی قرآن کریم است، می‌شود بلکه رونق و ارتقای همه آنچه در مسیر رشد وجود دارد، را به دنبال دارد.

وی با اشاره به تلفیق هنر با قرآن بیان کرد: در زمینه ارتباط هنر با قرآن مقالات زیادی وجود دارد و همه در زمینه تأثیر قرآن بر رشد هنر اذعان جدی دارند و لذا جای تشکر و قدردانی دارد از افرادی که مبدع این جشنواره هنر قرآنی بودند.

صداقت افزود: هنر و قرآن را هیچ گاه نمی‌توان از هم جدا کرد و هنگامی که هنر با قرآن همراه می‌شود، بر دلها می‌نشیند چرا که جنس قرآن نور و لطافت بوده و شفابخش است و لذا هنر و قرآن در طول تاریخ از هم جدا نشده‌اند.

وی ادامه داد: کلام الهی هنگامی بر دل می‌نشیند که با هنر تلفیق شود و لذا هنر خطاطی، نقاشی، آوایی و ... در کنار قرآن رشد و نمو پیدا کرده است. خداوند در قرآن می‌فرماید: « مَا هُوَ شِفَاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا» هنر وقتی در اختیار ظالمی قرار گیرد از آن استفاده نادرست می‌کند و این هنر را به ورطه فساد و تباهی می‌کشاند و اگر دست انسان مؤمن باشد نهایت استفاده را از آن می‌کند و مفاهیم درست قرآن را اعتلا می‌بخشد.

وی بیان کرد: اگر می‌خواهیم مثل انسان شریفی که جشنواره به نام او مزین است، از قرآن بهره گیریم و خدا به واسطه انس با قرآن او را در آغوش گرفت و به لقای خود دعوت کرد، باید از درصد ظلم در زندگی بکاهیم و به ایمان بیفزاییم چرا که انسان‌ها به اندازه‌ای که ایمانشان رشد کند بهره‌مندی آنها از قرآن بیشتر می‌شود.

انتهای پیام
captcha