کمبود جمعیت در آینده؛ بحرانی که نیاز به چاره‌اندیشی مسئولان دارد
کد خبر: 4058346
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱

کمبود جمعیت در آینده؛ بحرانی که نیاز به چاره‌اندیشی مسئولان دارد

امام‌جمعه موقت ملایر گفت: اگر برای کمبود جمعیت فکری نشود به‌عنوان بحرانی برای آینده کشور است، این بحران باید با تشویق خانواده‌ها به فرزند‌آوری حل شود و در این زمینه نیز دولت با رفع مشکلات و ایجاد امکانات مشوق‌هایی را برای افزایش جمعیت در نظر بگیرد.

حجت‌الاسلام مجتبی نجفی امام جمعه موقت ملایر به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام مجتبی نجفی، امام‌جمعه موقت ملایر، امروز، ۳۰ اردیبهشت‌ماه ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار کرد: شیطان در هر لحظه کنار ماست و ما را وسوسه می‌کند اما کسانی که تقوای الهی دارند از طوفان‌هایی که شیطان و ایادی آن ایجاد می‌کننپد هرگز به لرزش در نمی‌آیند.

وی با اشاره به اینکه صبر و حلم یکی از بزرگترین شاخصه‌های پیامبر اکرم(ص) بود، افزود: ما نیز باید در این زندگی صبر و حلم را داشته باشیم و با صبوری در برابر ناملایمات و مشکلات زندگی جزو عاقبه‌المتقین باشیم.

نجفی با بیان اینکه دشمن در واقع به دنبال خدشه دار کردن دین ما است، گفت: ما باید اشداء علی الکفار باشیم و بدانیم که دشمن همواره از طریق رسانه‌ها و توصیف غیر واقعی دنبال تفرقه افکنی در بین مسلمانان و دین است.

امام‌جمعه موقت ملایر با بیان اینکه جمعیت قوام یک جامعه است و هر کشوری که جمعیت آن جوان و متعهد و متخصص است می‌تواند در مسیر سعادت گام بردارد و به اهداف خود برسد، ادامه داد: ما باید شعار ایران جوان را امروز داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در گذشته شعارهایی چون «فرزند کمتر زندگی، بهتر» ترویج داده شد و فرزندآوری را تحقیر کردند و آن را محدود کردند، گفت: این شعارها امروز باعث بحران شده و معضل پیری جمعیت 20 سال طول می‌کشد تا دوباره احیا شود.

امام‌جمعه موقت ملایر اضافه کرد: امروز رهبری نیز بر این مسئله افزایش جمعیت تأکید دارند و اگر برای کمبود جمعیت  فکری نشود به‌عنوان بحران آینده کشور است، این بحران باید با تشویق خانواده‌ها به فرزند‌آوری حل شود و در این زمینه نیز دولت با رفع مشکلات و ایجاد امکانات مشوق‌هایی را برای افزایش جمعیت در نظر بگیرد و در این راستا با رفع مشکلات موانع ازدواج جوانان را به امر مقدس تشویق کند تا شاهد افزایش جمعیت بیشتر در کشور باشیم.

امام‌جمعه موقت ملایر با اشاره به حذف  ارز ترجیجی ایجاد طرح هدفمندسازی یارانه‌ها را طرح ارزشمند دولت برشمرد و گفت: قبل از حذف ارز ترجیحی چه مصیبت‌ها را داشتیم که مهمترین آن  قاچاق کالاهای اساسی و یک فاجعه بود و طبق آمار کالاهای قاچاق زیادی کشف شده است که همه این موارد در واقع ریشه در ارز ترجیحی دارد.

نجفی با بیان اینکه این طرح ملی به صلاح مملکت است، افزود: ما اگر می‌خواهیم به اقتصاد مقاومتی که تأکید مقام معظم رهبری است و آن اقتصاد اسلامی است برسیم لازمه آن اجرای چنین طرح‌هایی است.

وی گفت: اجرای این طرح می‌تواند پایان قاچاق کالاهای اساسی، رشد تولید ملی و داخلی، توزیع عادلانه بیت‌المال بحث امنیت غذایی و... را به همراه داشته باشد، متاسفانه ارز ترجیحی  باعث جسور شدن افرادی خاص شده بود که استفاده از بیت‌المال مردم و منابع کشور را سهم خود از سفره انقلاب می‌دانستند.

نجفی گفت: اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها باعث می‌شود که دیگر این منابع به جیب این عده‌ای خاص نرود و منابع ملی و ارزی و بیت‌المال کشور به نفع همه مردم به ویژه اقشار محروم و ضعیف جامعه باشد.

امام‌جمعه موقت ملایر با تأکید بر اقتصاد مقاومتی بر مبنای فرمایشات رهبری، گفت: با اجرای درست طرح و برنامه‌ریزی دولت ان‎شاءلله در آینده شاهد ثبات قیمت‌ها و ثبات بازار باشیم.

نجفی در ادامه با گرامیداشت حماسه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، خرمشهر را حماسه تمام نشدنی دانست و بیان کرد: به فرموده امام راحل خرمشهر را خدا آزاد کرد و این حماسه بزرگ در ذهن این تاریخ باقی است و ماندگار خواهد ماند.

انتهای پیام
captcha