تأیید حکم اعدام دو جوان بحرینی از سوی دادگاه عالی عربستان
کد خبر: 4058403
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸

تأیید حکم اعدام دو جوان بحرینی از سوی دادگاه عالی عربستان

دادگاه عالی عربستان سعودی، حکم اعدام دو جوان بحرینی را تایید کرد. عربستان این دو نفر را به تلاش برای انفجار در خاک خود متهم کرده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از حساب توییتری شبکه انقلابیون النمر، دادگاه عالی عربستان سعودی امروز (جمعه) حکم اعدام دو جوان بحرینی را تایید کرد.

این دو جوان بحرینی صادق ثامر و جعفر السلطان نام دارند که  از ساکنان منطقه دار کلیب بحرین هستند که در سال ۲۰۱۵ میلادی به اتهام تلاش برای انفجار گذرگاه مرزی ملک فهد که عربستان را به بحرین وصل می‌ کند، بازداشت شده بودند.

این شبکه خواستار توقف اعدام دو بحرینی شده و از جناح‌هایی که می‌توانند در این زمینه کاری انجام دهند خواسته است برای جلوگیری از اجرای حکم اعدام آنها تلاش کنند.

 دادگاه تجدید نظر عربستان سعودی سه‌ شنبه ۲۱ دی ماه سال گذشته، حکم اعدام دو جوان بحرینی را تأیید کرده بود. این حکم در حالی برای دو جوان بحرینی صادر شده است که آنها اتهامات وارده به خود را رد کرده و تأکید دارند که این اتهامات، با انگیزه‌های سیاسی به آنان وارد شده است.

گفتنی است، رژیم سعودی در سال ۲۰۱۵ میلادی این دو جوان معارض بحرینی را ربود و پس از قریب به ۱۰۰ روز نگهداری در مکانی نامعلوم، آن‌ها  را به زندان منتقل کرد.

سازمان‌های حقوق بشری بارها درباره شکنجه این دو فرد، گزارش‌هایی منتشر و تأکید کردند که نیروهای امنیتی سعودی آنان را شکنجه می‌کنند تا اتهامات وارده به خود را بپذیرند و به اجبار اعتراف کنند.

اجرای حکم اعذام این دو نفر منوط به تایید پادشاه عربستان است.

 

انتهای پیام
captcha