دو اثر جدید از آیت‌الله بهجت منتشر شد
کد خبر: 4058483
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳

دو اثر جدید از آیت‌الله بهجت منتشر شد

همزمان با سالگرد رحلت مرحوم آیت‌الله العظمی بهجت، دو اثر جدید از ایشان به چاپ رسیده است. 

دو اثر جدید از مرحوم آیت‌الله العظمی بهجت منتشر شدبه گزارش ایکنا، «کتاب حضرت حجت»، مجموعه بیانات حضرت آیت‌اللّٰه بهجت پیرامون حضرت ولی ‌عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف منتشر شد.

پس از سالیانی پیگیری و تلاش دست‌اندرکاران و پژوهشگران مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌اللّٰه بهجت و همزمان با ایام سالگرد ارتحال ملکوتی آن فقیه عارف، این اثر منتشر شده است.

مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت با توجه به اهمیت ویژه موضوع مهدویت، بر آن شد کتابی با محوریت حضرت ولی‌عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، برگرفته از گفتار و سیره آن فقیه عارف و معلم بزرگ اخلاق و عرفان منتشر کند. 

کتاب حاضر، حاوی عصاره‌ای از سیره و زندگانی عالمی بزرگ و عارفی پارسا و چکیده‌ای از نود سال تحصیل علم و جهاد اکبر و تثبیت اخلاص و نزول توفیق الهی است.

همچنین جلد چهارم از کتاب «مباحث‌الاصول» (جلد آخر از دوره چهار جلدی) شامل نظرات اصولی آیت‌الله بهجت (ره) نیز منتشر شده است.

این کتاب به زبان عربی است که به قلم آن فقیه عارف، به رشته تحریر درآمده و در دوره‌های مختلف، توسط ایشان تدریس شده است. ایشان در خلال تدریس، نکات و تحقیقات مهمی را به متن اصلی اضافه کرده‌اند که حائز اهمیت بوده و بسیار قابل استفاده است.

همچنین، دو اثر جدید شامل؛ «الکلام فی قاعدة «لا ضرر»»، «الکلام فی الاستصحاب»، «الکلام فی التعادل و التراجیح» و «الکلام فی الاجتهاد و التقلید» هم از وی منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha