کارنامه نمایشگاه کتاب سی‌وسوم قابل قبول است
کد خبر: 4058506
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
مدیر نشر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

کارنامه نمایشگاه کتاب سی‌وسوم قابل قبول است

محمد جنتی گفت: با توجه به اینکه تیم برگزاری نمایشگاه امسال، تجربه اولشان بود و با در نظر گرفتن این وقفه دو ساله، کارنامه نمایشگاه کتاب سی‌وسوم قابل قبول است.

محمد جنتی

محمد جنتی، مدیرعامل سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را در مجموع رضایتبخش خواند و گفت: پیش‌بینی ما درباره میزان استقبال از نمایشگاه کتاب بیشتر از نمایشگاه‌های سال‌های قبل از کرونا بود اما تقریبا همان میزان بازدید را شاهد بودیم اما در مجموع با توجه به اینکه تیم برگزاری نمایشگاه امسال، تجربه اولشان بود و با در نظر گرفتن این وقفه دو ساله، کارنامه نمایشگاه کتاب سی‌وسوم قابل قبول است.

وی درباره تعداد عناوین عرضه شده انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در این دوره از نمایشگاه کتاب عنوان کرد: پژوهشگاه حدود هزار عنوان کتاب دارد که حدود 400 عنوان آن را در غرفه انتشارات پژوهشگاه در نمایشگاه کتاب عرضه کردیم. همچنین پژوهشگاه یک زیرمجموعه با عنوان «کانون اندیشه جوان» دارد که حدود 400 عنوان از آثار پژوهشگاه هم در غرفه کانون واقع در راهروی 20 سالن ناشران عمومی نمایشگاه کتاب عرضه شده بود.

مدیرعامل سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در خصوص آثار جدید عرضه شده در نمایشگاه هم گفت: سال گذشته درمجموع 71 عنوان اثر جدید داشتیم که امسال برای اولین‌بار در نمایشگاه کتاب عرضه شد. برای سال 1401 هم تولید و عرضه حدود صد عنوان کتاب جدید را در نظر داریم و امیدواریم بتوانیم به علاقه‌مندان این عرصه تقدیم کنیم.

جنتی در ادامه به تنوع موضوعی آثار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اشاره کرد و گفت: پژوهشگاه در موضوعات مختلف علوم انسانی ازجمله تاریخ و تمدن، اقتصاد، سیاست، عرفان، فلسفه، ادبیات، حدیث و قرآن و مطالعات انقلاب اسلامی و شاخه‌های دیگر علوم انسانی تولید اثر دارد. خوشبختانه سال گذشته هم تنوع اثر در بخش‌های مختلف زیاد بوده و تقریبا همه بخش‌ها و زیرمجموعه‌ها تولید داشته‌ایم.  

وی با اشاره به آثار قرآنی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، اظهار کرد: یک گروه حدیث و قرآن داریم که چند عنوان کتاب تولید کرده است و اتفاقا چند اثر از آن‌ها هم در جایزه کتاب حوزه جایزه بردند و چند عنوان نامزدی هم در جشنواره‌های مهم دیگر داشته‌ایم.

جنتی در ادامه نشست‌هایی با نویسندگان و دو رونمایی کتاب را از برنام‌های جنبی غرفه انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عنوان کرد و افزود: کتاب «فلسفه علم دینی» از جواد رشاد در نمایشگاه رونمایی و خوشبختانه استقبال خوبی هم از کتاب شد. کتاب «حمایت از کالای ایرانی از نگاه فکری و اقتصادی» کتاب دیگری بود که در غرفه عرضه شد.

مدیرعامل سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در پایان گفت: چنین نشستی با نویسنده‌هایی چون ابراهیم دادجو، مهدی جمشیدی، سیدسجاد ایزدهی، محمد عرب‌صالحی، احمد شاکری، محمدرضا سنگری و ... در غرفه انتشارات برگزار و استقبال شد.

انتهای پیام
captcha