سعودی با ارتکاب هر حماقتی علیه شهروندان بحرینی هزینه چند برابری خواهد داد
کد خبر: 4058531
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
هشدار جنبش انقلاب 14 فوریه بحرین:

سعودی با ارتکاب هر حماقتی علیه شهروندان بحرینی هزینه چند برابری خواهد داد

جنبش یاران جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین در خصوص تأیید حکم اعدام دو جوان بحرینی از سوی دادگاه عالی عربستان گفت: آل سعود با ارتکاب هر حماقتی علیه شهروندان بحرینی هزینه چند برابری خواهد داد و آحاد امت اسلامی باید در محکومیت جرایم آل سعود علیه شهروندان بحرینی مقابله سفارتخانه‌های عربستان تظاهرات کنند.

سعودی با ارتکاب هر حماقتی علیه شهروندان بحرینی هزینه چند برابری خواهد داد

به گزارش ایکنا از بحرین، جنبش یاران جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین تأیید حکم اعدام «صادق ثامر» و «جعفر سلطان» دو جوان بحرینی از سوی دادگاه عالی عربستان به اتهام واهی تلاش برای انجام عملیات انفجاری در خاک عربستان را به شدت محکوم کرد و از جامعه جهانی و سازمان‌های حقوق بشر و سازمان ملل و همه مردم آزاده جهان خواست تا برای جلوگیری از اجرای حکم ناعادلانه اعدام این دو نفر فوراً اقدام کنند.

جنبش یاران جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین خطاب به جامعه جهانی و سازمان‌های حقوق بشر و مردم آزاده و انقلابی جهان اعلام کرد: با تأیید حکم اعدام صادق ثامر و جعفر سلطان توسط دادگاه عالی رژیم ظالم و ستمگر سعودی، جان این دو شهروند بحرینی در معرض خطر جدی قرار گرفته و سران کشورهای عربی و اسلامی برای نجات جان آنها فورا مداخله کنند.

دادگاه استیناف(تجدید نظر) عربستان در تاریخ 11 ژانویه 2022 حکم اعدام این دو جوان را تأیید کرده و پرونده آنها را به دادگاه عالی عربستان ارجاع داد تا اینکه دیروز جمعه مورد تأیید دادگاه عالی قرار گرفته است.

در بیانیه جنبش یاران جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین آمده است: این جنبش خواستار توقف اجرای حکم اعدام دو جوان بحرینی توسط رژیم منحوس آل سعود است و از اقشار مختلف مردم بحرین می‌خواهد در تظاهرات گسترده در شهرها، روستاها و حومه‌های مختلف بحرین برای محکوم کردن تایید حکم اعدام این دو جوان بحرینی توسط دادگاه عالی عربستان سعودی و اعلام همبستگی با آنها خصوصاً از روستای دار کلیب شرکت کنند.

جنبش یاران جوانان انقلاب 14 فوریه از مردم آزاده و شریف جهان و جنبش‌های آزادی ‌بخش جهان خواست که با دو جوان بحرینی محکوم به اعدام، اعلام همبستگی کرده و این حکم را به شدت محکوم نمایند.

این جنبش افزود: نیروهای جبهه مقاومت اسلامی و شاخه‌های آنها باید این اقدام شرم‌آور و وقیحانه دادگاه عالی عربستان را که باعث ریخته شدن خون‌های بی‌گناه فرزندان ملت بحرین می‌شود، محکوم کنند.

جنبش یاران جوانان انقلاب 14 فوریه گفت: ما از بقیه آحاد امت‌های اسلامی در جهان عرب و اسلام، نیروهای جبهه مقاومت اسلامی و شاخه‌های گوناگون آنها می‌خواهیم، با برپایی تظاهرات و کمپین‌های همبستگی در کشورهای خود و در مقابل سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های رژیم ظالم و ستمگر سعودی، در کنار مردم بحرین بایستند و رژیم سعودی، اماراتی و مزدوران آل خلیفه را علاوه بر شش ارتش متجاوز و اشغالگر اعم از ارتش آمریکا، انگلیس، اردن و پاکستان، محکوم کنند.

دو جوان بحرینی در 8 مه 2015 میلادی در خروجی مرز ملک فهد دستگیر شدند و مقامات سعودی بعداً آنها را به آماده‌سازی برای منفجر کردن پل موسوم به ملک فهد که بحرین را به شبه جزیره عربستان پیوند می‌دهد و مردم بحرین آن را پل (شهید حضرت آیت الله نمر باقر النمر رضوان الله علیه) می‌گویند، متهم کردند.

پس از صدور حکم واهی اعدام دادگاه تجدید نظر آل سعود که بالاترین دادگاه در عربستان است، متهمان فرصت دارند ظرف مدت حداکثر یک ماه، نسبت به این حکم در دادگاه عالی عربستان اعتراض کنند. تصمیمات این دادگاه قطعی تلقی می‌شود و احکام اعدام فقط با تأیید سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه فاسد عربستان و پس از تأیید احکام در دیوان عالی اجرا می‌شود.

سلطان و ثامر این دو شهروند زندانی بحرینی در عربستان اتهامات وارده را رد و تأکید کردند که این احکام با انگیزه‌های سیاسی صادر شده است. سازمان‌های حقوق بشر مستند کرده‌اند که آنها در حین بازداشت توسط نیروهای امنیتی سعودی برای اعتراف‌گیری مورد شکنجه قرار گرفته‌اند. لازم به ذکر است سازمان حقوق بشر «هیومن رایتس واچ» پیش از این نیز خواستار آزادی مخالفان بازداشت شده در بحرین شده بود.

جنبش انقلاب 14 فوریه بحرین تأکید کرد: در پایان به رژیم دیکتاتوری سعودی که از سال 2011 با ارتش خود بحرین را اشغال کرده است، از انجام یک حماقت دیگر با اجرای حکم اعدام ناعادلانه هشدار می‌دهیم، زیرا مردم انقلابی و قهرمان ما و جوانان مقاومت مردمی بحرین انتقام خواهند گرفت و رژیم آل سعود در نتیجه ارتکاب هر گونه حماقت هزینه‌های آن را چندین برابر خواهد پرداخت.

انتهای پیام
captcha