وقتی سفیر قرآن می‌شوی
کد خبر: 4058597
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰

وقتی سفیر قرآن می‌شوی

چندی پیش مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان به پاس تلاش و زحمات سیدحامد میربهمنیان عنوان «سفیر قرآنی» بخش جوکار را به این طلبه عطا کرد و این عنوان سند افتخار برای کسی است که در مسیر قرآن بدون چشم‌داشتی گام برداشته است.

حامد میربهمنیان سفیر قرآنحجت‌الاسلام والمسلمین سیدحامد میربهمنیان، از نخبگان جوان قرآنی استان همدان و اصالتاً کبودرآهنگی است که 31 سال سن دارد و فعالیت‌های قرآنی خود را در زمینه‌های قرائت، حفظ و آموزش قرآن از دوره نوجوانی آغاز کرده و توانسته در سن ۲۲ سالگی در سال ۹۲ طی مدت ۱۰ ماه حافظ کل قرآن شود.

وی فعالیت‌های قرآنی خود را با اولویت حفظ قرآن کریم با مؤسسه بیت‌الاحزان شهر شیراز از سال ۹۲ آغاز کرده و به مدت چهار سال نیز در این شهر فعالیت داشته است.

بعد از آن حدود یک سال و نیم در مؤسسه نورالزهرای تهران فعالیت‌های قرآنی داشته و بعد از آن به مدت دو سال نیز با عزیمت به شهر ملایر در مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم روستای حسین‌آباد ناظم فعالیت داشته است.

این فعال قرآنی حدود یک سال است که با هدف ترویج فرهنگ قرآنی فعالیت‌های خود را به‌عنوان مدیر مؤسسه قرآنی امام حسن مجتبی(ع) شهر ازندریان شروع کرده و همچنان در مسیر ترویج قرآن و تربیت حافظان قرآنی با صلابت و پرتلاش ادامه فعالیت‌های خود را دارد.

شهر ازندریان شهری با مردمانی مؤمن و خداجو یکی از پنج شهر شهرستان ملایر است که جوانان و نوجوان این شهر در مسیر قرآن و آموختن آموزه‌های دینی سرآمد هستند و تاکنون نیز نخبگان و حافظان قرآنی بسیاری در این شهر پرورش یافته‌اند.

در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان امسال بود که مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان به پاس تلاش و زحمات سیدحامد میربهمنیان عنوان سفیر قرآنی بخش جوکار را به وی اعطا کرد و این سند افتخار برای کسی است که در مسیر قرآن بدون چشم‌داشتی گام برداشته است.

حجت‌الاسلام سیدحامد میربهمنیان، مدیر مؤسسه قرآنی امام حسن مجتبی(ع) شهر ازندریان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه یکی از موهبت‌های خداوند متعال انس گرفتن و فعالیت‌های قرآنی است و اظهار کرد: بنده حافظ کل قرآن کریم و روحانی مستقر در شهر ازندریان هستم که همه هدف من در هر جایی که بوده‌ام ترویج قرآن و معارف قرآنی و دینی است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرمودند «تمام مشکلات کشور قطعاً با قرآن و معارف آن و عمل به قرآن حل خواهد شد» افزود: ما نیز همه توانمان قدم برداشتن در این مسیر است.

میربهمنیان با بیان اینکه طی یک سال گذشته که در شهر ازندریان فعالیت داشتم برنامه‌های مختلف قرآنی از سوی مؤسسه قرآنی امام حسن مجتبی(ع) اجرا شد؛ برگزاری دومین دوره مسابقه قرآنی شهر ازندیان با شرکت 55 نفر از آقایان و بانوان شهر ازندریان، برنامه جزء‌خوانی در ماه رمضان، محفل انس با قرآن و عترت در ولادت امام علی(ع) با حضور سید‌جواد حسینی، قاری بین‌المللی و علیرضا رحمانی، قاری برجسته کشوری از استان همدان را از جمله این برنامه‌ها دانست.


بیشتر بخوانید:

تربیت نخبگان حافظ قرآن؛ اولویت مؤسسه امام حسن مجتبی(ع) ازندریان


مدیر مؤسسه قرآنی امام حسن مجتبی(ع) شهر ازندریان با بیان اینکه سال گذشته یک دوره تابستانه برگزار شد که در نوع خود بی‌نظیر بود، گفت: در حال حاضر مشغول برنامه‌ریزی برای تابستان امسال هستیم که بتوانیم فعالیت‌های خوبی را داشته باشیم.

وی اظهار کرد: این مؤسسه همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) در سال گذشته افتتاح شد و هدف از راه‌اندازی این مؤسسه، تربیت نخبگان قرآنی با اولویت حفظ قرآن کریم است.

مدیر مؤسسه قرآنی امام حسن مجتبی(ع) شهر ازندریان با بیان اینکه هنوز مجوز رسمی این موسسه داده نشده است، اما فعالیت‌ها بسیار گسترده بوده و قرار است مجوز آن به‌زودی ارائه شود، افزود: در حال حاضر این مؤسسه زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی ملایر فعالیت دارد.

میربهمنیان با بیان اینکه حدود یکصد نفر در این مؤسسه عضو شده‌اند، افزود: از ابتدای فعالیت تاکنون 20 نفر حافظ اجزاء تربیت شده‌اند که حداکثر دو جزء قرآن را حفظ کرده‌اند و همچنان در حال ادامه روند حفظ خود هستند و اگر با برنامه پیش بروند 2 تا سه سال حافظ کل می‌شوند.

دریافت عنوان سفیر قرآنی

وی در ادامه با بیان اینکه برای اولین بار از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان سفیر قرآنی بخش جوکار معرفی شدم، تصریح کرد: با توجه به فعالیت‌های قرآنی انجام شده مسئولان سازمان این مسئولیت را بر عهده بنده گذاشتند که امیدوارم بتوانم در این مسیر موفق عمل کرده و نسبت به نشر قرآن و انجام فعالیت‌های قرآنی گام بردارم.

مدیر مؤسسه امام حسن مجتبی(ع) اضافه کرد: در این راستا مسئولیت‌هایی بر دوش بنده گذاشته شده است که یکی از آنها ایجاد شبکه منسجم قرآنی در شهر جوکار بوده و شامل همه روستاها می‌شود تا علاوه بر آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی بتوانیم مربی و حافظان قرآن تربیت کنیم. همچنین در برنامه خود داریم که در روستاهای مختلف این بخش در هر روستا با هدف آموزش برنامه‌های قرآنی و شناسایی استعدادها یک شعبه راه‌اندازی کنیم و به‌صورت واحد برنامه‌های قرآنی را مدیریت کنیم.

وی گفت: دومین وظیفه مدیریت برنامه قرآنی است که آموزش قرآن را با اولویت حفظ قرآن برای بزرگسالان و کودکان داشته و با برگزاری مسابقات مختلف قرآنی نسبت به تشویق و تبیین برنامه‌های قرآنی گام برداریم.

این فعال قرآنی با بیان اینکه علاوه بر این مؤسسه در ازندریان در حوزه بانوان نیز یک جامعة‌القرآن وجود دارد که فعالیت‌های این مرکز نیز بسیار گسترده و موفق بوده است، اظهار کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری که در ایام نوروز فرمودند هر مسجد یک پایگاه قرآنی شود، ما هدفمان این است که لبیک به ندای رهبری بگوییم و در خود ازندریان که حدود شش تا هفت مسجد داریم، این مساجد هر کدام به‌عنوان یک پایگاه قرآنی و هر پایگاه با اسامی نام‌های قرآنی بوده و با مدیریتی که داریم در مساجد روستاهای بخش جوکار نیز همین پایگاه‌های قرآنی را راه‌اندازی کنیم.

میربهمنیان بیان کرد: یکی از برنامه‌های ما که در دستور کار قرار دارد و به‌زودی نیز انجام خواهد شد برگزاری کلاس قرائت قرآن با هدف شناسایی استعدادهای برتر این حوزه و ارتقا و بالا بردن کیفیت دوره آموزشی و کلاس قرائت قرآن با حضور اساتید بین‌المللی قرآن به‌صورت هفته‌ای یا دو هفته یک بار است که مقدمات کار انجام شده است.

انتهای پیام
captcha