1000 فرزند شاهد و ایثارگر یزدی در نوبت اشتغال هستند
کد خبر: 4058690
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶

1000 فرزند شاهد و ایثارگر یزدی در نوبت اشتغال هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد، تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران را از برنامه‌های در دستور کار دانست و گفت: یک هزار فرزند شاهد و ایثارگر در این استان در نوبت اشتغال هستند.

عباس زارع، مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام عباس زارع، مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد، 31 اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنیاد شهید نهادی فرهنگی است که باید در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارد و جهاد تبیینی که رهبر انقلاب بر آن تأکید دارند، این نهاد در زمینه بیان رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا و جانباران اقدام و باید آن را به نسل جوان منتقل کند.

وی با اشاره به اجرای طرح «سپاس» گفت: در قالب این طرح، با جانباران 25 درصد به بالا، پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا دیدار خواهیم داشت که 8500 دیدار را شامل می‌شود و این برنامه با هدف تکریم این قشر و با حضور مسئولان استانی صورت می‌گیرد.

زارع با گرامیداشت یاد و خاطره 120 شهید فتح خرمشهر افزود: از دیگر برنامه‌ها کنگره تجلیل از ایثارگران فتح خرمشهر است که روز سه شنبه با حضور استاندار محترم از 20 نفر از ایثارگران تجلیل به عمل می‌آید. همچنین در قالب برنامه ای یاد و خاطره شهدای 15 خرداد گرامی داشته می‌شود.

وی تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران را از برنامه‌های در اولویت این نهاد دانست و با اشاره به اینکه سال گذشته زمینه اشتغال 419 فرزند ایثارگر فراهم شده است گفت: اکنون یک هزار فرزند شاهد و ایثارگر استان در نوبت اشتغال هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد از دیگر برنامه‌های در دست اقدام را مسکن ایثارگران دانست و با اشاره به ساماندهی گلزار شهدا گفت: در برنامه ای قرار است گلزار شهدا به مکان زیارتگاهی و مرکز فرهنگی تبدیل شود.

وی با اشاره به درخشش نخبگان جامعه ایثارگری این استان در سطح کشور گفت: در سطح کشور 9289 نخبه مربوط به جامعه ایثارگری هستند و از این تعداد 515 نفر از استان یزد هستند که در تمام شاخص‌های علمی، پزشکی، حوزوی و .... مشغول به فعالیت هستند.

زارع  با اشاره به سهمیه اعزام حج تمتع ایثارگران بیان کرد: سال‌های گذشته که سهمیه ایثارگری اختصاص یافته بود، 300 نفر به حج تمتع اعزام می‌شدند اما امسال تنها 120 نفر سهمیه اختصاص یافته و امیدواریم بتوانیم سال آینده اعزام بیشتری از جامعه ایثارگری را شاهد باشیم.

انتهای پیام
captcha