برگزاری دوره تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در حرم شاهچراغ(ع)
کد خبر: 4058828
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸

برگزاری دوره تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در حرم شاهچراغ(ع)

به همت مرکز خدام افتخاری و فعالیت‌های جهادی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، دوره تخصصی امر به معروف و نهی از منکر با حضور ۴۰۰ نفر از خدام افتخاری خواهر و سخنرانی استاد علی تقوی در سالن ولایت برگزار شد.

ابراهیم کلانتریبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع)، در ابتدای دوره تخصصی امر به معروف و نهی از منکر که امروز، 1 خرداد در حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد با تقدیر از زحمات و تلاش‌های خدام حرم مطهر در خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران اظهار کرد: حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، ضمن تشکیل گروه آمرین به معروف در این بارگاه منور، برنامه‌های مختلفی را در جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دست اجرا دارد.

وی اظهار کرد: دشمنان ملت، با هزینه‌کردن مبالغ کلان و بهره از شیوه‌های مختلف رسانه‌ای و میدانی، برای از بین بردن مظاهر اخلاقی جامعه از جمله مقوله حجاب، تلاش بسیار می‌کنند، چراکه وقتی ارزش پوشش زن ایرانی انقلابی مسلمان، شکسته شود به دنبال آن ده‌ها ارزش دیگر هم نابود می‌شود. همان‌طور که اگر ستون اصلی یک خیمه برداشته شود، کل خیمه سقوط می‌کند.

تولیت حرم مطهر  شاهچراغ(ع) ادامه داد: حجاب یک ارزش الهی در جامعه است که اگر کنار گذاشته شود، منجر به پدیدار شدن بسیاری از ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی در جامعه می‌شود و ضد ارزش‌ها، جای ارزش‌ها را خواهد گرفت. اتفاقی که هم اکنون در جوامع غربی رخ داده است. در زمان جنگ تحمیلی، شهدا، جانبازان و رزمندگان سرافراز ۸ سال دفاع مقدس، زحمات بسیار کشیدند، در بحث مدافعین حرم، شهید سلیمانی‌ها، همدانی‌ها و حججی‌ها و بسیاری شهدای گمنام دیگر مجاهدت‌های فراوان کردند. در حوزه جنگ اقتصادی، متخصصان و مسئولان باید تلاش فراوان کنند و البته در حوزه مهم عفاف و حجاب، نقش اصلی برای مقابله با تهاجم فرهنگی مبتذل غرب، به عهده بانوان مسلمان است. یعنی رزمنده، همین خواهر محجبه با عفاف و با حجاب است که می‌تواند نقش اصلی این میدان را ایفا کند و البته نیاز به آموزش و کار جدی دارد.

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال در سوره مبارکه اعراف آیه ۹۶ می‌فرماید: «وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِمْ بَرَكَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ وَلَكِنْ كَذَّبُوا فَأَخَذْنَاهُمْ بِمَا كَانُوا يَكْسِبُون؛ اگر اهل شهرها و آبادی‌ها، ایمان می‌آوردند و تقوا پیشه می‌کردند، برکات آسمان و زمین را بر آن‌ها می‌گشودیم؛ ولی (آنها حق را) تکذیب کردند؛ ما هم آنان را به کیفر اعمالشان مجازات کردیم».

کلانتری در پایان گفت: یکی از مظاهر تقوا، همین بسط و تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در سطح جامعه و ترویج امر به معروف و نهی از منکر است که با برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی، همچون دوره‌ای که هم اکنون در حرم مطهر در حال برگزاری است، گام مؤثری در راه نیل به این هدف متعالی برداشته شود.

انتهای پیام
captcha