حکم دادگاه صهیونیستی علیه اسرای تونل آزادی
کد خبر: 4058916
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸
تحولات فلسطین/

حکم دادگاه صهیونیستی علیه اسرای تونل آزادی

یک دادگاه رژیم صهیونیستی در الناصره امروز یکشنبه احکام جائرانه‌ای را در حق شش اسیر فلسطینی که موفق به فرار از زندان امنیتی جلبوع شده بودند، صادر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که به موجب احکام صادر شده، پنج سال حبس به مدت احکام قبلی این شش اسیر فلسطینی اضافه شد.

علاوه بر این، دادگاه صهیونیستی این شش اسیر را به پرداخت پنج هزار شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) جریمه مالی و هشت سال حبس تعلیقی به مدت سه سال محکوم کرده است.

یکی از اسرای تونل آزادی پس از صدور این احکام ظالمانه تأکید کرد: برای ما مهم نیست که چه حکمی صادر شده، مهم این است که ما توانستیم غیرممکن را ممکن سازیم و با عبور از تمامی موانع امنیتی دشمن، سیلی محکمی به آن زدیم.

لازم به ذکر است که این شش اسیر فلسطینی سال گذشته موفق شدند با کندن تونل از داخل زندان فوق امنیتی جلبوع فرار کنند و پس از دو هفته آزادی، مجدداً به اسارت گرفته شدند.

هشدار حماس به رژیم صهیونیستی نسبت به هتک حرمت مسجدالاقصی

جنبش حماس با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: اصرار اشغالگران و کادر رهبری رژیم صهیونیستی برای صدور مجوز راهپیمای پرچم برای شهرک‌نشینان ریختن نفت بر روی آتش است و پیامدهای آن در زمینه تشدید تنش‌ها بر عهده رژیم صهیونیستی است. مسیر این راهپیمایی از باب العامود عبور کرده و پس از طی کردن محله مسلمانان در قدس به دیوار براق می‌رسد.

جنبش حماس، قدس و در قلب آن مسجد مبارک الاقصی را سرزمین ناب اسلامی خواند که در راه عزت آن جان‌های بسیاری قربانی شده است.

این جنبش تأکید کرد: ما با هرگونه تلاش صهیونیست‌ها برای نشان دادن حاکمیت ادعایی خود بر این مکان مقدس و برآوردن ندای نفرت‌انگیز ویرانی قبة الصخره مقابله خواهیم کرد. ملت ما برای دفاع از سرزمین خود هوشیار و بیدار است، ما شمشیر قدس را از نیام برکشیده‌ایم و آن را غلاف نمی‌کنیم.

جنبش حماس، اشغالگران را از ارتکاب حماقت یا انتقال بحران سیاسی داخلی به مسئله قدس بر حذر داشت و از ملت فلسطین خواست تا با حضور در مسجدالاقصی به ویژه در روز راهپیمایی پرچم، از هتک حرمت مسجدالاقصی از سوی شهرک‌نشینان جلوگیری کرده و اجازه ندهند آن‌ها به اهداف خود برسند.

در این بیانیه از کشورهای عربی و اسلامی خواسته شده است تا مسئولیت حفاظت از مسجدالاقصی را بر عهده بگیرند و برای توقف تجاوزات صهیونیست‌ها و تحریکات شهرک‌نشینان اقدام کنند.

بیانیه گروه‌های مقاومت فلسطینی در واکنش به راهپیمای پرچم

اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه اعلام کرد: تحت هیچ شرایطی اجازه برگزاری راهپیمایی پرچم شهرک‌نشینان اشغالگر اسرائیلی در قدس در اواخر ماه مه جاری را نخواهد داد.

سخنگوی اتاق مشترک مقاومت امروز یکشنبه اعلام کرد: اقدامات دشمن صهیونیستی در سرتاسر اراضی اشغالی به ویژه قدس و فراخوان شهرک‌نشینان برای تعرض به مسجدالاقصی از رهگذر برگزاری راهپیمایی پرچم، موجب خواهد شد تا ما قاطعانه با آن مقابله کنیم، چرا که این‌گونه اقدامات دستاوردهای نبرد سیف القدس را زیر سؤال خواهد برد.

وی اظهار کرد: بر همین اساس، تأکید می‌کنیم که ملت فلسطین تحت هیچ شرایطی اجازه تغییر قواعد درگیری و بازگشت به اقدامات تحریک‌آمیزی که ما قبلاً در مورد آن موضع خود را اعلام کردیم، نخواهد داد.

اتاق مشترک گروه‌های مقاومت اعلام کرد: گزینه جهاد و مقاومت، مادامی‌که اشغالگری وجود داشته باشد، باقی خواهد بود و شمشیر قدس هرگز غلاف نخواهد شد و دشمن صهیونیستی نخواهد توانست اراضی فلسطینی را از هم جدا کرده و علیه ملت و مقدسات ما دست به تجاوز بزند.

سخنگوی اتاق مشترک مقاومت همچنین تصریح کرد: خون فلسطینیان هر کجا که باشد، اعم از غزه، کرانه باختری، قدس یا حتی خارج از فلسطین، مقدس خواهد بود.

انصراف شمشیرباز کویتی از مسابقه با رژیم صهیونیستی

خلود المطیری شمشیرباز کویتی حاضر به رقابت با حریفی از رژیم صهیونیستی در چارچوب رقابت‌های جهانی شمشیربازی در تایلند نشد.

کمیته پارالمپیک کویت در توییتر خود اعلام کرد: المطیری به سبب مخالفت با رویارویی با حریف اسرائیلی، از این مسابقات کنار کشیده است.

قبل از این نیز، بدر الهاجری شطرنج‌باز کویتی از رقابت با حریف اسرائیلی در جریان مسابقات شطرنج اسپانیا انصراف داده بود.

واکنش جهاد اسلامی فلسطین به حذف سازمان تروریستی «کاخ» از فهرست گروه‌های تروریستی

خالد البطش، عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی تصریح کرد: حذف سازمان یهودی ـ صهیونیستی «کاخ» از فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا شاهد آشکاری بر استانداردهای دوگانه و سیاست استانداردهای دوگانه آمریکا است که نسبت به اشغالگری صهیونیستی تعصب دارد.

البطش با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: این تصمیم آمریکا شاهدی جدید بر حمایت پیاپی دولت‌های آمریکا از تروریسم صهیونیستی و پشتیبانی از سیاست‌های افراطی، نژادپرستی و تجاوزکاری رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

وی افزود: این موضع آمریکا لزوم ایجاد یک جنبش عربی و اسلامی برای حفاظت از مردم فلسطین، اماکن مقدس و همچنین اتخاذ یک سیاست روشن در مقابله با تروریسم صهیونیستی را بیش از پیش آشکار می‌کند.

انتهای پیام
captcha