برگزیدگان مرحله نخست مسابقات مناظره دانش‌آموزی در یزد معرفی شدند
کد خبر: 4058924
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰

برگزیدگان مرحله نخست مسابقات مناظره دانش‌آموزی در یزد معرفی شدند

نخستین مرحله مسابقات مناظره دانش‌آموزی در موضوعات مرتبط با صرفه‌جویی در مصرف آب با حضور ۳۷ تیم دانش‌آموزی در دو بخش دختران و پسران برگزار و تیم‌های برگزیده در این دوره معرفی شدند.

برگزیدگان مرحله نخست مسابقات مناظره دانش‌آموزی در یزد معرفی شدندبه گزارش ایکنا از یزد، نخستین مرحله مسابقات مناظره دانش آموزی با محوریت موضوعات مرتبط با صرفه‌جویی در مصرف آب در قالب طرح «گسترش سواد آبی» با حضور 31 تیم دختر و 6 تیم پسر از مناطق 14 گانه استان  به صورت مجازی برگزار شد.

در پایان این مسابقات در بخش دختران تیم «فاطمه الزهرا(س)» از مدرسه فاطمه الزهرا(س) منطقه مروست با برتری مقابل تیم «کاریز» از مدرسه شاهد میرمحمدی منطقه میبد، به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت.

همچنین مسابقه رده‌بندی بین تیم‌های «ناجیان آب» از مدرسه قدس میبد  و «آناهیتا» از مدرسه برکت خاتم برگزار شد که در پایان تیم «ناجیان آب» از مدرسه قدس میبد عنوان سومی را از آن خود کرد.

در بخش پسران، مسابقه نهایی بین دو تیم «ماندگاران» از مدرسه ماندگار ایرانشهر ناحیه یک یزد و تیم «پایاب سرچشمه زارچ» از مدرسه علی ابن ابی طالب(ع) زارچ برگزار شد که تیم «ماندگاران» رتبه برتر این مسابقات را کسب کرد.

یادآور می‌شود نخستین دوره مسابقات مناظره دانش آموزی در طرح «سواد آبی» که به صورت مشترک بین  شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان و اداره آموزش و پرورش و با همت سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد در بین دانش آموزان پایه یازدهم مدارس استان در حال اجرا است، با هدف رشد و شکوفایی فرهنگ گفت وگو، زمینه سازی برای شکل‌گیری تفکر خلاق و نقاد در میان دانش آموزان، ایجاد انگیزه در بین آنها در جهت ارتقا دانش سواد آبی  و آگاهی اثربخش و تمرین و تقویت فعالیت‌های گروهی منسجم و هدفمند، برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha