چهره ضد حقوق بشری آمریکا در خارج از کشور افشا شود
کد خبر: 4058997
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

چهره ضد حقوق بشری آمریکا در خارج از کشور افشا شود

حجت‌الاسلام موسی‌پور در جلسه ستاد گرامیداشت شهدای هفتم‌ تیر و هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی گفت: ما باید در داخل و خارج چهره ضد حقوق بشری آمریکا را برای مردم خودمان و مردم جهان تبیین کنیم و وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی وظیفه مهمی در این زمینه برعهده دارند.

به گزارش ایکنا، اولین جلسه ستاد گرامیداشت شهدای هفتم‌تیر و هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی،  از ساعت 11:30 پیش از ظهر امروز، دوشنبه دوم خرداد، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور، نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و نماینده نهادها و دستگاه‌های متولی و با تلاوت  آیاتی از کلام‌الله مجید توسط «علیرضا نوران» در سالن اجتماعات این شورا آغاز شد. 

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین موسی‌پور، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سخنانی با بیان اینکه سابقه نامگذاری این هفته به دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای 7 تیر با رهبر معظم انقلاب برمی‌گردد، گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به محورهای مهمی اشاره کرده و می‌فرمایند «ما روی مسئله‌ی شهدایمان انصافاً کم‌کاری کردیم. این حادثه‌ی شهدای هفتم تیر ظرفیّت عجیبی دارد برای معرّفی شدن؛ هم معرّفی شدن این چهره‌هایی که آماج این جنایت قرار گرفتند؛ هم معرّفی ملّت ایران که چگونه در یک چنین حادثه‌ تکان‌دهنده‌ای خودش را نگه میدارد، حفظ می‌کند و نه فقط از میدان در نمی‌رود بلکه روحیّه‌ مضاعف پیدا می‌کند؛ هم معرّفی دشمنان که چه موجودات پست و چه سیاست‌های خبیثی پشت سرِ این حوادث قرار دارد، دست‌های جنایتکار اینها را معرّفی می‌کند. این ظرفیّت در ماجرای هفتم تیر و ماجراهای دیگر - که البتّه عمده‌اش ماجرای هفتم تیر است - وجود دارد. ما کم‌کاری داشتیم؛ اینها را معرّفی نکردیم. خیلی کار می‌شد کرد و باید کرد؛ دستگاه‌های مسئول و همه‌ی ما دچار کم‌کاری هستیم. و به نظر می‌رسد که این کار را هم بایستی سپرد به جناح فرهنگیِ مؤمنِ انقلابیِ مردمیِ خودجوش؛ این جوان‌هایی که می‌بینید در اطراف کشور به‌طور خودجوش کارهایی انجام می‌دهند - کارهای فرهنگی انجام می‌دهند، کارهای هنری انجام می‌دهند، حقایقی را احیاء می‌کنند، استعدادهایی را بُروز می‌دهند، از استعدادهای بالفعلی استفاده می‌کنند - این کار را هم آنها باید بکنند. با زبان هنر، با زبان تصویر، با استفاده‌ از ابزارهای جدید باید بتوانند این حادثه را، این شخصیّت‌ها را [معرّفی کنند]؛ کسی مثل شهید بهشتی را در دنیا معرّفی کنند، کسی مثل شهید رجایی را معرّفی کنند، شهید باهنر را معرّفی کنند. هرکدام از این شخصیّت‌هایی که در ماجرای هفتم تیر یا ماجراهای دیگر به شهادت رسیدند، شایسته‌ یک چهره‌نگاری بسیار باعظمتند که می‌شود از اینها چهره‌نگاری کرد.».

وی افزود: این حادثه 7 تیر می‌توانست نظام را سرنگون کند اما نظام محکم و استوار ایستاد و این نشان از قدرت مردمی نظام و تکیه‌گاه ایدئولوژی نظام و پایبندی مردم به راه امام(ره) و انقلاب دارد.

موسی‌پور با اشاره به تشریح جنایات و ترورهای 7 تا 12 تیر از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: در واقع جنایات این چند روز نمایان‌‌کننده چهره واقعی حقوق بشر آمریکایی است و برهمین مبنا پیشنهاد شد که از 6 تا 12 تیرماه را هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی معرفی و نامگذاری کنیم. خوشبختانه امسال شرایط برای جبران کم‌کاری‌های گذشته به خاطر شرایط کرونایی فراهم شده و شورای هماهنگی وظیفه تجمیع ظرفیت‌های حاکمیتی و مردمی را در این راستا دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه به بیان چند نکته پرداخت و گفت: نکته اول توجه به ظرفیت‌ها، کانون‌ها و نیروهای مردمی برای به میدان آوردن آنها در این برنامه‌ها و مناسبت‌ها است. ما هر جا توانستیم همراهی و مشارکت مردم را جلب کنیم در آنجا توفیق حاصل کردیم و لذا باید همه تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه حقوق بشر را برای همکاری دعوت کنیم.

وی افزود: محور دوم توجه ویژه در بیان و تصویر بزرگی شهدای انقلاب به ویژه شهدای هفتم تیر است که باید با زبان هنر، قلم، تصویر و ...به مردم معرفی شوند که متأسفانه صداوسیما مثل برخی دیگر از دستگاه‌ها در این زمینه کم‌کاری دارند.

موسی‌پور تصریح کرد: ما باید در داخل و خارج چهره ضد حقوق بشری آمریکا را برای مردم خودمان و مردم جهان تبیین کنیم و وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی وظیفه مهمی در این زمینه برعهده دارند. در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی باید در تمام کشورها مراسم ویژه‌ای از سوی نمایندگی‌های جمهوری اسلامی برای تبیین چهره واقعی و ضد بشری آمریکا برگزار شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ابراز کرد: آمریکایی‌ها با وجود کارنامه سیاه و نگین حقوق بشری ما را ضد حقوق بشر می‌نامند و مورد تحریم حقوق بشری هم قرار می‌دهند در حالی که همین الان آثار جنایات آنها در یمن، عراق و سایر کشورهای منطقه مشهود و روشن است که بخشی از این اتفاق به خاطر کم‌کاری‌های ماست در حالی که ما به رغم امپراتوری و قدرت رسانه‌ای دشمنان، ظرفیت‌هایی داریم که باید از آن در داخل و خارج استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام موسی‌پور در ادامه نشست در حکمی وحید جلال‌زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، را به عنوان رئیس ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی منصوب کرد و با اهدای لوح تقدیر از زحمات رمضان شریف، رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در برگزاری مطلوب راهپیمایی روز جهانی قدس 1401 تشکر و قدردانی کرد.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین موسی‌پور در ابتدای این نشست با گرامیداشت فرارسیدن سالروز سوم خرداد، روز آزادسازی خرمشهر گفت: این روز یادآور یکی از نقاط تعیین‌کننده و حساس در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است. روزی که خرمشهر به مام میهن برگشت. در واقع آزادسازی خرمشهر یک نقطه عطف در تاریخ انقلاب و جنگ تحمیلی بود و با این اتفاق، پیروز نهایی جنگ هم مشخص شد گرچه جنگ ادامه یافت.

وی با اشاره به جمله معروف امام(ره) مبنی بر اینکه «خرمشهر را خدا آزاد کرد» گفت: این عبارت علاوه بر بار معنوی و اخلاقی، بیانگر اهمیت و عظمت این اتفاق هم هست. امام(ره) با این جمله این پیام را دادند که بدانیم همه نصرت‌ها از ناحیه خداست و آن را به خود نسبت ندهیم.

هدف از برگزاری این جلسه برنامه‌ریزی، هماهنگی و هم‌افزایی فی‌مابین دستگاه‌های عضو این نهاد برای برگزاری مراسم هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی بود.

انتهای پیام
captcha