اتخاذ تدابیر امنیتی در مساجد غنا
کد خبر: 4059565
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

اتخاذ تدابیر امنیتی در مساجد غنا

پس از هشدارهای دولت غنا در مورد حملات تروریستی احتمالی، به دستور عثمان نوهو شاروبوتو، رهبر مسلمانان این کشور تدابیر امنیتی در مساجد، دوباره اعمال شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از My Joy Online، به گفته سخنگوی شاروبوتو، وی نسبت به تحولات جاری در این کشور ابراز نگرانی کرده است، بنابراین، از جامعه مسلمانان خواسته تدابیر سختگیرانه‌ای برای جلوگیری از حملات احتمالی در پیش بگیرند.

وی خواسته که جامعه مسلمانان افراد مشکوک یا عناصر رادیکالی را که به دنبال نفوذ در جامعه هستند، شناسایی کنند.

سخنگوی رهبر مسلمانان غنا گفت: ما از کمیته‌های مدیریت مساجد خواسته‌ایم دوربین‌های مداربسته نصب کنند، که قبلاً اینطور نبود. همچنین از آنها می‌خواهیم که از خدمات شرکت‌های امنیتی خصوصی استفاده و بر فعالیت‌های افراد مظنون نظارت کنند.

وی افزود: مهم‌تر از آن، از اعضای جامعه مسلمانان و مساجد می‌خواهیم که در شناسایی افراد با رفتارهای مشکوک به‌عنوان مثال همراه داشتن بسته‌های غیرمعمولی همکاری کنند.

پیش از این ادوارد کوکو آسومانی، معاون هماهنگ کننده امنیت ملی در دولت غنا، نسبت به نرخ نگران کننده تروریسم در غرب آفریقا ابراز نگرانی کرده بود.

به گفته این مقام دولتی، بیش از 340 حمله ثبت شده در سه ماهه اول سال در این منطقه نشان می‌دهد که این منطقه به کانون تروریسم تبدیل شده و بنابراین آگاهی‌بخشی‌های امنیتی به شهروندان ضروری است.

در همین حال، وزارت امنیت ملی غنا کمپین «هرچه دیدی، بگو» را راه‌اندازی کرده است تا مردم غنا را تشویق کند که امنیت شخصی را افزایش و در مورد اطراف خود هوشیار باشند.

انتهای پیام
captcha