آغاز مراسم اختتامیه سی‌وششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان
کد خبر: 4060016
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲

آغاز مراسم اختتامیه سی‌وششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان

مراسم اختتامیه سی‌وششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان با حضور مسئولین کشوری و استانی در مجتمع امین قم آغاز شد.

آغاز مراسم اختتامیه سی‌وششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیانبه گزارش ایکنا از قم، مراسم اختتامیه سی‌وششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان با حضور مسئولین کشوری و استانی در مجتمع امین قم آغاز شد.

این مراسم با حضور آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها؛ محمد حسین حسنی، رییس سازمان قرآن دانشگاهیان؛ عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم؛ عباس شیراوژن، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و حجت‌الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز، رئیس دانشگاه قم، جمعی از مسئولین و فعالان قرآنی استان و برگزیدگان این دوره از جشنواره امروز ششم خردادماه در مجتمع امین قم آغاز شد.

حجت‌‍‌الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز، رئیس دانشگاه قم و رئیس سی‌وششمین جشنواره قرآن و عترت در این مراسم اظهار کرد: وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و معاونت فرهنگی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سایر دانشگاه‌ها توفیق پیدا کردند که جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور را برگزار کنند که این مهم قدمی در راه ترویج قرآن است.

وی با اشاره به اینکه قرآنیان قصورهای میزبانی دانشگاه قم را ببخشند، ادامه داد: قرآن تجلی پروردگار و کامل‌ترین گنجینه در اختیار بشر است و بدون تحریف و کم و کاستی در خدمت قرآن هستیم؛ هربار با خواندن قرآن با خداوند تجدید عهد می کنیم؛ امام صادق(ع) قرآن را به دست راست می‌گرفتند گویا می‌خواستند که یادآور شوند من به عهدم پایبند هستم.

رئیس دانشگاه قم گفت: احکام قرآن ثابت هستند و با توجه به شرایط تغییر نمی‌کند و همیشه شاداب و سرزنده است و اگر جوان با قرآن مأنوس شود قرآن هم با پوست و گوشت او آمیخته می‌شود و رفتار و نگاه آنان قرآنی می‌شود.

دیرباز یادآور شد: تلاوت‌ها، قرائت‌ها و حفظ‌ قرآن که بارها رهبر معظم انقلاب فرمودند مقدمه عمل است؛ مانند یک نسخه کامل است و هر چه آن را تحلیل کرد باید از این تغذیه روحی بهره برد و به آن عمل کرد تا به نتیجه نهایی و رستگاری برسیم.

انتهای پیام
captcha