سِر خلیفه اللهی بشر انسان‌سازی اوست
کد خبر: 4060590
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۱
آیت‌الله علم‌الهدی:

سِر خلیفه اللهی بشر انسان‌سازی اوست

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به سازنده بودن انسان، گفت: یکی از اسرار و رموز خلیفه اللهی بشر بر روی کره زمین همین انسان‌سازی است و نشان خلیفه اللهی برای انسان سازندگی است، لذا هر انسانی می‌تواند هم خود را بسازد و هم دیگری را بسازد و نقطه اوج خودسازی برای بشر به وجود آوردن سعادت در زندگانی ابدی است.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، در مراسم اختتامیه سومین جشنواره «مفلحون» خراسان رضوی که امروز هشتم خردادماه، در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، بیان کرد: خدمات شما که در اجرای این فریضه الهی و تکلیف آسمانی تحمل فرمودید در درگاه خدا محفوظ خواهد بود و امیدوارم پاداش خود را از درگاه حق به برکت امام عصر(عج) به دست آورید.

وی ادامه داد: انسان در مقام سازندگی حیات ابدی و زندگانی محقر دنیایی خود طبیعی است که به ارزشمندترین‌ها ظرفیت ها در عرصه زندگانی خود باید دست بزند. آنچه خداوند به انسان در این دنیا عنایت فرموده ابزار سازندگی یک زندگانی ابدی است چرا که خدا بشر را برای ابدیت آفریده است.

علم‌الهدی ابراز کرد: مرگ، فنا و نابودی نیست، بلکه انتقال از یک نقطه‌گذار به یک نقطه ثبات است و بخش اول زندگانی انسان مرورگاه برای نایل شدن به زندگانی ابدی است، لذا خدا این جریان‌گذار را قرار داد تا برای سازندگی زندگانی همیشگی استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: انسان سازنده است و یکی از اسرار و رموز خلیفه اللهی بشر بر روی کره زمین همین انسان سازی است و نشان خلیفه اللهی برای انسان سازندگی است، لذا هر انسانی می‌تواند هم خود را بسازد و هم دیگری را بسازد و نقطه اوج خودسازی برای بشر همین به وجود آوردن سعادت در زندگانی ابدی و تامین سعادت اخروی است.

وی اظهار کرد: باید با تمام امکاناتی که خدا در اختیار او قرار داده در طول عمر خود زندگی ابدی و همیشگی خود را بسازد، این نقطه اوج خودسازی بشر است و در کنار این خود سازی انسان دگر سازی هم دارد.

علم‌الهدی تصریح کرد: در بین همه فعل و انفعالات و فعالیت‌های مثمر ثمری که انسان در راستای خودسازی برای ساختن زندگانی ابدی دارد از برکات عبادات گرفته تا فعالیت‌های مثبت اجتماعی همه سرمایه‌ای برای زندگانی ابدی است و ارزشمندتر این است که دگر سازی را در جهت خودسازی خود استخدام و با دگر سازی ابدیت خود را بسازد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: انسان‌سازی از همه خیرات و مبرات در جهت سازندگی زندگی اخروی انسان اثرش بالاتر است، لذا دگرسازی در استحکام خودسازی و در خدمت سازندگی زندگی ابدی است و این عالی‌ترین و ارزشمندترین و ثمره امر به معروف و نهی از منکر است، ضمن اینکه با اجرای این فریضه الهی آسیب‌های زندگانی اجتماعی از بین خواهد رفت.

وی در تشریح واژه «مفلحون» عنوان کرد: «مفلح» تنها به معنای رستگار نیست، بلکه به معنای رستگارساز نیز است، لذا همه آمران به معروف که در این راه اقدام می‌کنند، تولید صلاح برای خود و دیگران می‌کنند، لذا با رستگار کردن دیگران خودشان نیز رستگار می‌شوند، از طرفی امروز در عرصه زندگی اجتماعی با ناملایماتی روبرو هستیم که این ناملایمات قابل تحمل است، اما ناملایمات نسبت به دین انسان قابل تحمل نیست.

امام جمعه مشهد افزود: در زیارت جامعه کبیره می‌خوانیم «بِأبى أنْتُمْ وَ اُمّى وَ نَفْسى وَ أهْلى وَ مالى...» چرا همه را فدایی امام معصوم می‌کنیم و از عمق دل این کلمات را بر زبان جاری می‌کنیم؟ این به خاطر وابستگی به مقام ولایت و دین خداست. عشق به اهل‌بیت به خاطر خداوند است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در خصوص شرط امر به معروف بیان کرد: شرط امر به معروف تجاهر به گناه است، یعنی اگر گناهی آشکار نباشد هر چند شما از گناه آن فرد که از نزدیکان و دوستان است مطلع هستید و از روی دلسوزی تذکر می‌دهید، این مصداق نهی از منکر نیست بلکه نهی از منکر این واجب الهی در مقابل تجاهر افراد به گناه در جامعه است.

علم‌الهدی تصریح کرد: متجاهر به گناه در حال جنگ با خداست و کسی که به گناه تجاهر کند در واقع هم به خدا و هم به دین خدا دهن کجی می‌کند، لذا انسان باید در مقابل تجاهر به فسق و فجور در جامعه بایستید، چرا که متجاهر به گناه در واقع به خدا اعلام جنگ کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: مقابله با گناه در عرصه زندگانی اجتماعی اصل است و امروز بد جور فسق و فجور فضای زندگی را در جامعه ما در بر گرفته است.

وی تصریح کرد: بزرگترین مظهر انقلاب اسلامی، مظاهر زندگی اجتماعی ماست و لذا آلودگی فضای اجتماعی زندگانی ما در جامعه با فسق و فجوری که به چشم می‌خورد، در راستای پایمال کردن و نادیده گرفتن خون شهدای ما و انقلاب اسلامی است.

علم‌الهدی اظهار کرد: اگر در این انقلاب نتوانیم مظاهر زندگانی اجتماعی را از دشمنی با خدا و فسق و فجور پاک کنیم، این بزرگترین لوث برای انقلاب اسلامی خواهد بود، لذا امیدواریم با همت شما آمران به معروف و با وابستگی قلبی در اجرای مقابله با تجاهر با گناه در عرصه‌های زندگانی اجتماعی موفق در این عرصه عمل کنیم.

در پایان مراسم از برترین‌های حوزه امر به معروف و نهی از منکر ادارات استان خراسان رضوی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha