شور و نشاط اجتماعی زمینه‌ساز رشد خلاقیت در کودکان می‌شود
کد خبر: 4060893
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۵

شور و نشاط اجتماعی زمینه‌ساز رشد خلاقیت در کودکان می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت: ایجاد شور و نشاط اجتماعی با برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی زمینه‌ساز رشد خلاقیت و شکوفایی استعدادهای آینده‌سازان ایران اسلامی خواهد بود.  

نشست مدیرکل کانون پرورش کودکان و نوجوانان با رئیس سازمان فرهنگی شهرداری به گزارش ایکنا از یزد، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، 9 خردادماه در نشست هم‌اندیشی با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان شهر هدف مشترک دارند و حمایت مادی و معنوی سازمان از کانون بستر مناسبی برای رشد فرهنگی جامعه فراهم می‌کند.

قوامی افزود: دوران همه‌گیری کرونا کودکان را محکوم به خانه‌نشینی کرد و آنها را از حقوق خود محروم ساخت. در شرایط فعلی، نقش متولیان فرهنگ و هنر در حوزه کودک بیش از همیشه مؤثر خواهد بود. ایجاد شور و نشاط اجتماعی با برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی زمینه‌ساز رشد خلاقیت و شکوفایی استعدادهای آینده‌سازان ایران اسلامی خواهد بود.  

مهدی آرایی، کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد نیز در این نشست به تبیین برنامه‌های پیشنهادی مشترک با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری از جمله میزبانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، یادمان چهار چهره سخن‌دان و سخنور یزدی، مهرواره‌های قصه گویی شاهد، پویانمایی تک فریم‌های کودکانه، عکاسی با موضوع کودک، نماز و نیایش، آواز گلدسته‌ها با موضوع اذان، هفته ملی کودک، نوروزگاه فرهنگی، ساخت مستند ناشران، نویسندگان و مروجان کتاب کودک و نوجوان استان یزد، همایش عاشقانه‌های حسینی، ارتباط با خواهرخوانده‌های فرهنگی یزد با عروسک‌های غول پیکر و راه‌اندازی موزه اسباب‌بازی و عروسک‌های سنتی ایران یادمان علیرضا صادقی پرداخت.

آرایی به ظرفیت‌های استان اشاره کرد و خواستار پایه‌گذاری برخی از پیشنهادات کانون با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌ در استان یزد شد.

حجت‌الاسلام مجتبی صداقت، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد نیز در این نشست با تصدیق برنامه‌های پیشنهادی کانون، خواستار ارایه طرح‌نامه‌ها شد و افزود: در بیشتر طرح‌های پیشنهادی کانون با سازمان فرهنگی شهرداری نقاط مشترک وجود دارد و تلاش می‌کنیم تا با همکاری کانون جریان‌سازی فرهنگی در جامعه، ویژه شهروندان کودک و نوجوان صورت گیرد.

یادآور می‌شود در پایان این نشست تندیس سفالی دست‌ساخته امین الله دهقانی، مربی خوش ذوق کانون یادبود ویژه‌برنامه «جان و خرد» توسط مدیرکل کانون استان به رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تقدیم شد.

انتهای پیام
captcha