10 عنوان کتاب تألیفات حوزه‌های علمیه خواهران یزد رونمایی شد
کد خبر: 4060905
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷

10 عنوان کتاب تألیفات حوزه‌های علمیه خواهران یزد رونمایی شد

در مراسمی با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران استان و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد، از 10 عنوان کتاب تألیفات حوزه‌های علمیه خواهران رونمایی شد.

10 عنوان کتاب تألیفات حوزه‌های علمیه خواهران یزد رونمایی شدبه گزارش ایکنا از یزد، در حاشیه دومین نشست مدیران حوزه‌های علمیه خواهران استان و با حضور حجت‌الاسلام محمدکارگر شورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد و سرهنگ زارع مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان از 10 عنوان کتاب تألیفات حوزه‌های علمیه خواهران استان  رونمایی شد.

حجت‌الاسلام محمد کارگر شورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، 9 خردادماه در این نشست اظهار کرد: دشمنان همواره قصد پیاده کردن اهداف شوم خود را در نظام اسلامی ایران دارند، وقتی انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره)‌به پیروزی رسید دست اجانب و قدرت‌های دنیا از چپاول این کشور و استعمارگری قطع شد.

وی ادامه داد: دشمنی دشمنان همچنان ادامه دارد و اکنون که بعد از چهل و سه سال دست قدرت و اراده الهی بر سر این نظام بوده است، نقش حوزه‌های علمیه خواهران در خنثی کردن اهداف شوم دشمنان پررنگ‌تر خواهد بود.

کارگر، نقش حوزه‌های علمیه خواهران و طلاب خواهر در جهاد تبیین را یادآور شد و گفت: شهدای دفاع مقدس برای دفاع از قرآن، اسلام و  اطاعت از رهبر انقلاب از جان خود گذشتند و در جبهه‌های حق علیه باطل به فیض شهادت نائل آمدند.

وی ادامه داد: آنچه نهضت امام حسین(ع) و قیام عاشورا را زنده نگه داشت، اقدامی بود که زینب(س)‌ انجام داد که با جهادتبیین نام شهدای کربلا و امام حسین(ع) را زنده نگه داشت و امروز وظیفه بانوان است که به عنوان پیروان حضرت زینب(ع)، زینب گونه در راه جهاد تبیین دستاوردهای انقلاب و ارزش‌های دفاع مقدس گام بردارند.

وی با اشاره به اجرای سرود «سلام فرمانده» بیان کرد: برای انتقال مفاهیم و آموزه‌های دینی و تبیین دستاوردهای انقلاب باید نقش هنر را در نظر داشت و با تولید محتوای جذاب و خلاقانه در قالب هنر و اجرای صحیح آن، در انتقال این مفاهیم ایفای نقش کرد.

سرهنگ زارع، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد نیز در این مراسم که در محل موزه فرهنگی دفاع مقدس برگزار شد، این محل را مرکز و پاتوق فرهنگی دانست که می‌تواند در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس برای نسلی که این دوران را درک نکرده‌اند، مؤثر واقع شود.

حجت‌الاسلام خسروی‌راد، مسئول امور روحانیت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد نیز در این مراسم با اشاره به همکاری‌های این نهاد با حوزه علمیه خواهران، از تألیف بیش از 15 عنوان کتاب در دو سال گذشته توسط بانوان طلبه خبر داد و اظهار کرد: در کنگره چهار هزار شهید دارالعباده و دارالعلم استان یزد نیز بیش از 5 اثر توسط حوزه‌های علمیه خواهران تألیف شد که همه این‌ها نشان از همت والای بانوان طلبه در حوزه نشر دارد.

یادآور می‌شود بازدید از موزه دفاع مقدس، امضای تفاهم نامه فیمابین این دو نهاد، برگزاری اولین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه خواهران استان در سال جاری و .... از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha