امام خمینی(ره) ظرفیت‌های علمی کشور را احیا کردند
کد خبر: 4061067
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
حجت‌الاسلام مصطفی رستمی:

امام خمینی(ره) ظرفیت‌های علمی کشور را احیا کردند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های مهمی که حضرت امام خمینی(ره) دنبال کردند احیای ظرفیت علمی کشور و مخصوصاً دانشگاه‌ها بود. ایشان فرمودند؛ دانشگاه مبدا همه تحولات است و سعادت و شقاوت کشور در دانشگاه رقم می‌خورد.

امام خمینی(ره) ظرفیت‌های علمی کشور را احیا کردندبه گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم تجدیدمیثاق دانشگاهیان با آرمان‌های امام و رهبری، امروز سه‌شنبه 10 خردادماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره)، سیدروح‌الله دهقانی فیروزآبادی، رئیس جهاددانشگاهی، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و جمعی دیگر از مسئولان آموزش عالی کشور در حرم  امام خمینی(ره) برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این مراسم در سخنانی گفت: حضرت امام خمینی(ره) علمدارِ احیای دین در عالم، شرافت و عزت در جهان اسلام و احیای مکتب اهل بیت(ع) در ایران هستند لذا لازم است همواره یاد و نام حضرت امام(ره) را گرامی ‌داریم. حضرت امام خمینی(ره) شخصیتی بودند که در محورهای مختلف زندگی، تقسیم بندی دقیقی انجام می‌دادند و براساس آن حرکت می‌کردند یعنی یک نگاه به خود، یک نگاه به عالم و یک نگاه به خالق داشتند. در نگاه به خود، فقدان نفسانیات و ناچیز انگاشتن حقیقی و نه تعارفی مشاهده می‌کنیم‌. اینکه حضرت امام می‌گوید ما چیزی نیستیم، نشانه توحید حقیقی و یقینی ایشان است.

 

تلاش امام خمینی(ره) برای صلح و همگرایی در جهان

وی ادامه داد: در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، کتابی با عنوان «خط امام» منتشر شده که با نامه حضرت امام به مرحوم سید احمد آقا شروع شده که از مبانی توحیدی محض و خالص آغاز می‌شود. این نامه شبیه نامه ۳۱ نهج‌البلاغه است که حضرت امیرالمؤمنین(ع) خطاب به امام حسن مجتبی(ع) نوشته است. حضرت امام(ره) می‌گوید من چیزی برای آینده خود اندوخته نکرده‌ام و غیر از خداوند چشم امید به چیز دیگر ندارم چراکه باید خدا را در تمام عالم حاضر دیده و به غیر از خدا تکیه گاهی نداشته باشیم.
 
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: درباره نگاه به عالم در اندیشه حضرت امام خمینی(ره) باید گفت که ایشان معتقد است تمام ظرفیت‌های عالم در خدمت عبودیت خدا و بندگیِ بندگانِ خدا و تجلی ظرفیت‌های عالم برای رسیدن به هدف نهایی آفرینش است و به همین دلیل، ایشان به دنبال احیای نفوس و باورمند کردن آنها به توانایی‌های خودشان و بازگرداندن اعتماد به نفس در این مسیر بودند. امام خمینی(ره) به دوگانه طاغوت و توحید در عالم اعتقاد داشتند و به همین دلیل همگان را به سمت توحید و دوری از طاغوت فرا می‌خواندند‌.
 
حجت‌الاسلام رستمی ادامه داد: امام خمینی(ره) با این نگاه، تلاش برای محبت و الفت در محیط و در جمع دوستان الهی را پیگیری می‌کنند. خدای متعال در قرآن کریم فرموده است: «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ؛ محمد [ص] پيامبر خداست و كسانى كه با اويند بر كافران سختگير [و] با همديگر مهربانند»(فتح/ 48). سیره امام خمینی(ره) بر اساس این آیه است. امام تلاش دارند وسیع‌ترین فضاها را برای همگرایی در میان اهل حق فراهم کنند و البته ایشان این همگرایی را در سراسر دنیا دنبال می‌کنند و به همین دلیل است که می‌گویند دنبال روزی هستیم که از ناقوس کلیساها هم صدای مرگ بر آمریکا شنیده شود.

احیای ظرفیت علمی کشور توسط امام خمینی(ره)

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: یکی از ظرفیت‌های مهمی که حضرت امام خمینی(ره) دنبال کردند احیای ظرفیت علمی کشور و مخصوصاً دانشگاه‌ها بود. ایشان فرمودند؛ دانشگاه مبدا همه تحولات است و سعادت و شقاوت کشور در دانشگاه رقم می‌خورد.
 
حجت‌الاسلام رستمی در پایان سخنان خود یادآور شد: در پیام قطعنامه که به ظاهر برای پایان جنگ است و همچنین در پیام بازسازی دوران پس از جنگ، می‌فرمایند الان زمانی است که دانشگاه‌ها باید وارد میدان شوند. در هر نقطه‌ای از کشور افتخاری داریم همانند بازداری دفاعیِ عزتمند، توان موشکی و پهپادی و پزشکی، ناشی از تلاش دانشگاه‌ها بوده است و این را هم مدیون حضرت امام(ره) هستیم.

 

انتهای پیام
captcha