برگزاری دوره ضمن خدمت کارمندان یزدی با موضوع «مهدویت»
کد خبر: 4061073
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹

برگزاری دوره ضمن خدمت کارمندان یزدی با موضوع «مهدویت»

در نشستی که با هدف رایزنی برای تصویب کد جدید موضوعی دوره آموزشی ضمن خدمت کارکنان دولت در یزد برگزار شد، ایجاد کدهای جدید با موضوع مهدویت با همکاری بنیاد مهدی موعود(عج) استان مورد تأکید قرار گرفت.

برگزاری دوره ضمن خدمت ویژه کارمندان یزدی با موضوع «مهدویت»به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد، امروز، 10 خردادماه در جلسه‌ای با حضور مدیران بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) و مسئولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت در حوزه نماز ویژه کارمندان اظهار کرد: خوشبختانه اکثر کارمندان این دوره‌ها را گذرانده‌اند و ایجاد کدهای جدید با موضوع مهدویت با همکاری بنیاد مهدی موعود(عج) استان پیگیری می‌شود.

محمود رستگاری، مدیر بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد نیز در این نشست گفت: سابق کد دوره‌ای با عنوان «حکومت مهدوی و وظایف منتظران» برای کارمندان دولت تعریف شده بود و کارمندان تعدادی از ادارات در این دوره شرکت کرده و همچنان شرکت می‌کنند اما با توجه به موضوع مهم مهدویت خواستار اضافه کردن دوره‌های بیشتر با این موضوع هستیم.

وی افزود: با توجه به وضعیت فرهنگی جامعه و تلاش‌های دشمن برای به انحراف کشیدن ذهن و اعتقادات مردم باید با روش‌های نرم و غیرمستقیم باورها و اعتقادات را به مردم منتقل کرد.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان یزد بیان کرد: سه دوره با موضوعات «سبک زندگی منتظرانه»، «دوره آخرالزمان، تهدیدها و فرصت‌ها »و «مهدویت، انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب» مدنظر ما است که اکنون یکی از این دوره‌ها برای کارمندان دولت برگزار خواهد شد.

رستگاری با اشاره به وضعیت کرونا در جامعه گفت: با توجه به پربازده‌تر بودن دوره‌ها به صورت حضوری، می‌توان دوره‌ها را به صورت حضوری برگزار کرد.

جلال عرب خردمند، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد نیز در این نشست ضمن مهم شمردن موضوعات فرهنگی و به ویژه موضوع مهدویت بیان کرد: بحث آموزش کارمندان دولت نظام‌مند شده‌ است و هر دوره‌ای کدمصوب دارد اما بعضی دوره‌های خاص با پیشنهاد نهاد مربوطه و اخذ مجوز از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار خواهد شد. زمینه آموزش در دستگاه‌ها فراهم است و شرکت در این دوره‌ها نیز در ارزیابی دستگاه‌ها لحاظ می‌شود و در این ارزیابی مباحث مهدویت نیز گنجانده شده‌ ‎است.

عرب خردمند اضافه کرد: تاکنون اکثر دوره‌ها به صورت مجازی برگزار شده‌ است اما می‌توانیم در صورت صلاحدید مسئولان بنیاد مهدی موعود(عج) و اندیشیدن تمهیدات لازم به صورت حضوری برگزار کنیم.

فهیمه قانع، سرپرست مدیریت آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری استان یزد نیز در این نشست پیشنهاد داد: در صورت فراهم بودن شرایط، دوره‌ها در مرکز استان به صورت حضوری و بقیه شهرها و ادارات به صورت مجازی برگزار شود.

انتهای پیام
captcha