پنج پدر و مادر شهید و یک جانباز آسمانی شدند
کد خبر: 4061767
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
در هفته دوم خرداد

پنج پدر و مادر شهید و یک جانباز آسمانی شدند

در هفته‌ای که گذشت پنج پدر و مادر شهید و یک جانباز آسمانی شدند و به فرزندان و یاران خود پیوستند.

به گزارش ایکنا، در هفته‌ای که گذشت؛ احترام مجیدی، مادر معظم شهیدان مجید و محسن حسنی دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید مجید حسنی در هشتم فروردین سال ۱۳۴۶ در اردستان دیده به جهان گشود. او که در حوزه علمیه مشغول به تحصیل و از روحانیون جهادگر بود پس از حضور در جبهه در چهاردهم آبان ۱۳۶۲ به شهادت رسید.

شهید محسن حسنی در سوم مرداد سال ۱۳۴۴ در اردستان دیده به جهان گشود. او از شهدای دانش‌آموز بود و پس از حضور در جبهه در دوازدهم فروردین سال ۱۳۶۱ در منطقه عملیاتی دشت عباس در عملیات فتح‌المبین به شهادت رسید. پیکر این شهیدان والامقام در قطعه ۲۶ گلزار شهدای بهشت زهرا تهران آرام گرفته است.

مادر شهیدان احمدی

مدینه سرخیل مادر شهیدان والامقام حسنعلی و غلامحسین احمدی از شهدای شهرستان زرندیه در استان مرکزی، پس از سال‌ها تحمل فراق و دوری از فرزندان شهیدش دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار فرزندانش شتافت.

شهید حسنعلی احمدی در سال 1340 و برادرش غلامحسین در سال 1343 متولد و در سال‌های 1361 و 1365 در منطقه غرب کشور به شهادت رسیدند.

مادر شهیدان حسین‌پور

طباطبائی مادر گرامی شهیدان والامقام محسن و حمیدرضا حسین‌پور در سن 85 سالگی بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید محسن حسین‌پور سوم تیر  1344، در شهرضا چشم به جهان گشود. با شروع جنگ تحمیلی به‌عنوان بسیجی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و عاقبت دوم فروردین 1361 در سن 17 سالگی به شهادت رسید.

شهید حمیدرضا حسین‌پور، یکم فروردین 1341، در شهرضا چشم به جهان گشود. به‌ عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و عاقبت یازدهم آبان 1361 در منطقه عملیاتی چم هندی در سن 20 سالگی به فیض شهادت نائل آمد.

مادر شهیدان فرشچی

فاطمه‌جهان قوام‌زاده مادر شهيدان والامقام بیژن و محسن فرشچ پس از سال‌ها تحمل درد و رنج دوری از فرزندان به دليل كهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد.

برادران شهید بیژن و محسن فرشچی در ۱۸ مهر ۱۳۲۸ و پنجم شهریور ۱۳۳۶ چشم به جهان گشودند و در ۲۲ دی ۱۳۶۸ و ۱۱ اردیبهشت ۱۳۶۲ در منطقه شلمچه  به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

گفتنی است؛ سند افتخار مردم مشهدالرضا پرونده هشت هزار و 673 شهید، 37 هزار و 268 جانباز و یک هزارو 937 آزاده است که در پاسداشت آرمان‌های انقلاب ایثار و فداکاری کردند.

پدر شهیدان امیری

قدرت‌الله امیری پدر شهیدان گرانقدر نعمت‌الله و احمد امیری پس از تحمل سال‌ها رنج و درد فراق به دیدار فرزندان شهیدش شتافت.

شهید نعمت‌الله امیری در 2 مرداد 1347 در روستای کاکلک از توابع شهرستان شهرکرد متولد شد و تا اول راهنمایی درس خواند و به‌عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و در 10 اسفند 1365 در شلمچه براثر اصابت ترکش به دست، پهلو و قطع پا، شهید شد و در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

برادرش شهید احمد امیری در 1 فروردین 1349 در روستای کاکلک متولد شد و تا پایان دوره ابتدایی درس خواند و از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و در 26 دی 1365 در شلمچه براثر اصابت ترکش به سر شهید شد و در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

جانباز 70 درصد

علی یوسفی یادگار دوران انقلاب و جانباز گرانقدر 70 درصد از شهرستان اراک و استان مرکزی پس از تحمل سال درد و رنج ناشی از عوارض جانبازی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به هم‌رزمان شهیدش پیوست.

شهید علی یوسفی در نهم شهریورماه 1342 در شهرستان شازند متولد و با عنوان سرباز وظیفه در لشگر 28 سنندج در تاریخ هشتم آبان ماه 1362 در منطقه مریوان در اثر اصابت ترکش خمپاره از ناحیه هر دو پا مجروح شد که منجر به قطع هر دو پا از زیر زانو و به درجه رفیع جانبازی نائل شد.

انتهای پیام
captcha