برپایی نمایشگاه «خورشید خرداد» در مدارس علمیه یزد
کد خبر: 4062047
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳

برپایی نمایشگاه «خورشید خرداد» در مدارس علمیه یزد

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد از برپایی نمایشگاه «خورشید خرداد» در قالب عکس و آثار امام خمینی(ره) در مدارس علمیه احمدآباد اردکان و میبد خبر داد.

مریم حسن پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران یزدمریم حسن‌پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با گرامیداشت 14 خردادماه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام 15 خردادماه اظهار کرد: 14 خردادماه سال 1368 تداعی کننده یک روز حزین و تلخ برای مردم ایران اسلامی است، روزی که مردم ایران رهبر بزرگ و دوراندیش و حکیم خود را از دست دادند. رهبری ساده زیست و مردمی که به عنوان نه تنها یک سیاستمدار بلکه یک عالم بزرگ دینی و یک مجاهد خستگی ناپذیر، با ایمان و اعتقاد و آزادگی راه مبارزه با بی عدالتی و ظلم را هموار و حکومت ستمشاهی را ویران کرد.

وی ادامه داد: 14 خردادماه نه تنها یادآور سالروز ارتحال جانسوز رهبر کبیر انقلاب اسلامی است، بلکه یادآور قیام خونین 15 خرداد است که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش به‌سزایی داشت.

حسن‌پور افزود: با گذشت بیش از سی سال از رحلت جانسوز معمار کبیر انقلاب اسلامی که این نظام مقدس را بر مبنای اسلام ناب محمدی بنیان نهادند، همواره در جهانی که ظلم و بی عدالتی آن را فراگرفته و خصوصاً کشور عزیزمان ایران اسلامی که هر لحظه مورد تهدید و هجمه‌های دشمنان قرار دارد، آموزه‌های امام خمینی (ره) راه‌گشا است، هرچند با وجود فقدان امام راحل، تداوم اندیشه و آرمان‌های ناب ایشان، برافراشتن پرچم عدالت در برابر ظلم و بی عدالتی با ایمان و اعتقاد راسخ به برکت وجود نائب بر حق ایشان مقام معظم رهبری محقق شد و همواره تبیین ابعاد شخصیت امام راحل و سیره عملی ایشان به عنوان ضرورت برای جامعه امروز خصوصاً نسل جوان در جهت پایبند بودن به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و مبارزه با ظالمان و مستکبران جهان است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: اکنون بیش از نیم قرن از قیام خونین ۱۵ خرداد به عنوان جنبشی ماندگار و رمز پیروزی اسلام بر کفر جهانی می‌گذرد و به عنوان برگ زرینی در کارنامه انقلاب اسلامی ایران به ثبت رسیده؛ قیامی که سرآغاز تحولات بسیاری شد به طوری که از آن قیام الهی و تاریخی تاکنون و با سپری کردن سال‌های پر فراز و نشیب، ملت عزیز و شهید پرور ایران اسلامی در راستای استمرار آرمان‌های بلند امام عظیم الشان خمینی کبیر(ره) و با پیروی از منویات حکیمانه مقام معظم رهبری مصمم‌تر از قبل در برابر متجاوزان و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار ایستاده‌اند و لحظه‌ای کوتاهی نخواهند کرد و بر پیمان وثیق خود با امام راحل خواهند ماند.

وی ادامه داد: امروز عزت و سرافرازی نظام مقدس اسلامی، ثمره اقتدای ملت غیور ایران اسلامی به سیره رهبر کبیر انقلاب اسلامی و پاسداری از آرمان‌های والای بنیان گذار جمهوری اسلامی و ادامه دادن راه شهدا و پیروی از تدابیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است و لذا روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد فرصت مناسبی جهت معرفی شخصیت والای بنیانگذار جمهوری اسلامی و بازخوانی، یادآوری و انتقال آرمان‌های والا و بی نظیر امام خمینی(ره) برای نسل امروز است.

حسن پور با اشاره به برنامه‌های حوزه علمیه خواهران استان یزد در گرامیداشت این روزها گفت: این برنامه‌ها بر دو محور جهاد تبیین در قالب تبیین سیره و نهضت امام و فضاسازی با ایجاد شور مردمی تنظیم شده است.

وی با اشاره به برگزاری «سوگواره خورشید» در تمامی مدارس علمیه خواهران استان یزد بیان کرد: این مراسم ویژه بانوان و با برنامه‌هایی مانند فضاسازی، قرائت سوره یاسین، زیارت عاشورا، سخنرانی و مداحی همراه است.

حسن پور طرح «کلام پاک» در قالب تهیه جملات کوتاه از امامین انقلاب جهت ارسال پیامک تبیینی کوتاه و گویا را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و با اشاره به برپایی نمایشگاه «خورشید خرداد» در مدارس احمدآباد اردکان و میبد گفت: این نمایشگاه در قالب عکس و آثار امام خمینی(ره) از 12 خردادماه برپا شده و تا 16 خردادماه میزبان علاقه‌مندان است.

وی از برگزاری مسابقه «یاد یار مهربان» از وصیت نامه امام توسط مدارس سیدالشهدا و الزهرا(س) یزد گفت: بخش پیامکی شامل 5 سوال تستی بخشی از وصیت نامه که در مورد جوانان است، تهیه و به صورت پیامکی به شماره همراه دختران نوجوان و جوان ارسال خواهد شد. بخش پادکست نیز افراد می‌توانند بخش کوتاهی از وصیت نامه امام را انتخاب و قرائت و ضبط کنند و با تدوین در قالب پادکست به معاونت فرهنگی مدرسه ارسال کنند. بخش فیلم نیز افراد می توانند بخش کوتاهی از وصیت نامه امام را انتخاب و در مورد توضیح داده و فیلم یک الی دو دقیقه ای گرفته و به معاونت فرهنگی مدرسه علمیه ارسال کنند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد، برگزاری نشست‌های تبیینی «خرداد، ماه ماندگار» را از دیگر برنامه‌ها دانست و افزود: این نشست‌ها با موضوعات سیره امام، آرمان و اندیشه‌های امام، مبارزه با اشرافی گری، ولایت فقیه  در مدارس علمیه خواهران و همچنین با اعزام 50 نفر مبلغ در مجالس بانوان توسط انجمن زنان در حال برگزاری است.

وی، مسابقه نقاشی «پدر مهربان سرزمینم» ویژه فرزندان طلاب با موضوع ارتحال امام و قیام 15 خرداد، ایجاد کانال «بشنو از نی» در راستای خاطره گویی از ایام ارتحال امام خمینی(ره)، نگار گذر تاریخ جاویدان در قالب تهیه بروشور و کتابچه با موضوع قیام 15 خرداد را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha