انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان اتحادیه مؤسسات قرآنی و اوقاف هرمزگان
کد خبر: 4062296
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان اتحادیه مؤسسات قرآنی و اوقاف هرمزگان

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی هرمزگان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان این اتحادیه و اداره‌کل اوقاف استان در راستای مشارکت مؤسسات قرآنی در اجرای فعالیت‌های قرآنی اوقاف در بقاع متبرکه و کمک به استقرار تشکل‌های قرآنی با استفاده از ظرفیت‌های بقاع متبرکه استان، خبر داد.

امضای تفعم نامه میان اوقاف و اتحادیه موسسات قرآنی هرمزگان

عماد ناصری، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: پیرو تفاهم‌نامه‌ای که میان سازمان اوقاف کشور و اتحادیه کشوری تشکل‌های قرآنی منعقد شده بود، تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه‌ای میان معاونت فرهنگی و اجتماعی و مرکز امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان و اتحادیه مؤسسات قرآنی استان به مدت 2 سال منعقد شد.

وی افزود: این تفاهم‌نامه در راستای منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور و ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های اوقاف در جهت توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی از طریق هم‌افزایی با مؤسسات قرآنی منعقد شد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی هرمزگان تصریح کرد: مدیریت و اجرای دوره‌های آموزشی اعم از تبلیغات، ثبت‌نام، پذیرش، اخذ شهریه، برگزاری کلاس‌های قرآن و سنجش پایانی قرآن آموزان مطابق با استانداردها و آیین‌نامه‌های سازمان اوقاف، به‌کارگیری اساتید و نیروهای موردنیاز برای اجرای فعالیت‌های قرآنی ازجمله تعهدات اتحادیه در این تفاهم‌نامه است.

ناصری ادامه داد: همچنین همکاری با ادارات اوقاف در جلب کمک‌های خیرین جهت تأمین هزینه‌های برگزاری فعالیت‌های قرآنی، همکاری با ادارات اوقاف استان در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ وقف به ویژه وقف در زمینه فعالیت‌های قرآنی، رعایت مصالح و مقررات داخلی بقاع متبرکه، معرفی مؤسسات توانمند و مجاز به ادارات اوقاف از دیگر تعهدات اتحادیه در این تفاهم‌نامه سه‌جانبه است.

وی عنوان کرد: استفاده از درآمد حاصل از نیات مرتبط با رعایت مصالح و شرعیات مربوطه د زمینه حمایت از اجرای فعالیت‌های قرآنی توسط مؤسسات، نقش دهی به مؤسسات قرآنی و حمایت مادی و معنوی از آن‌ها در راستای اجرای برنامه‌های عملیاتی سالانه قرآنی در بقاع متبرکه، معرفی بقاع متبرکه دارای ظرفیت اجرای برنامه‌های قرآنی به اتحادیه مؤسسات قرآنی و نظارت بر حسن اجرای صحیح تفاهم‌نامه از تعهدات اداره‌کل اوقاف هرمزگان در این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام
captcha