نهادهای تربیتی به رشد صحیح فردی و اجتماعی کودکان اهتمام ورزند
کد خبر: 4062658
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷

نهادهای تربیتی به رشد صحیح فردی و اجتماعی کودکان اهتمام ورزند

امام جمعه یزد با تأکید بر اهمیت هویت و استقلال شخصیتی کودکان و نوجوانان گفت: کودکان ما باید از زمان طفولیت افرادی متعهد، مسئولیت پذیر و خلاق تربیت شوند و نهادهای تربیتی می‌توانند در این زمینه مؤثر عمل کنند.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از دفتر امام جمعه، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، در دیدار با عالیه قوامی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با تأکید بر سبک آموزش و اهمیت آن در تربیت و رشد کودکان و نوجوانان اظهار کرد: سبک آموزشی کشور نیاز به اصلاح دارد و باید توجه داشت که این تغییر سبک آموزش به گونه ای صورت گیرد که فرزندانمان علاوه بر یادگیری دروس به صورت تئوری به یادگیری مهارت‌های عملی هم بپردازند.

امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت هویت و استقلال شخصیتی کودکان و نوجوانان عنوان کرد: کودکان ما باید از زمان طفولیت افرادی متعهد، مسئولیت پذیر، متدین، متفکر و خلاق تربیت شوند و نهادهایی همچون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌توانند در این زمینه مؤثر عمل کنند.

وی افزود: امروز به دلایل مختلفی از جمله مجازی شدن دروس در ایام کرونا دسترسی کودکان و نوجوانان به فضای مجازی راحت‌تر شده و این زنگ هشداری برای والدین است؛ زیرا استفاده بی رویه و بدون آگاهی از فضای مجازی بدون نظارت خانواده باعث الگوسازی و الگوبرداری نادرست کودکان و نوجوانان می‌شود.

ناصری با تأکید بر اهمیت تفکر جمعی و ارزش آن در احادیث، تصریح کرد: با توجه به احادیث که اهمیت تفکر را بیان می‌کند، می‌توان به این مهم اشاره کرد که امروزه کودکان ما نیاز به ارتباط جمعی مؤثر دارند تا بتوانند در مورد مسائل مختلف با یکدیگر به همفکری بپردازند.

امام جمعه یزد عنوان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نباید محدود شود و باید به مراکز تربیتی کودکان مانند مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌ها نگاه ویژه ای داشته باشد.

عالیه قوامی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد نیز در این دیدار با اشاره به شرایط آموزشی در دوران کرونا گفت: در این دوران وسایل الکترونیکی بدون زیرساخت فکری و فرهنگسازی برای کودکان و نوجوانان، در اختیار کودکان قرار گرفت.

قوامی بیان کرد: به علت شرایط به وجود آمده خانواده‌ها مجبور شدند که وسایل ارتباط جمعی و الکترونیکی مانند موبایل و تبلت را بدون زیرساخت فکری و فرهنگ سازی برای کودکان و نوجوانان، در اختیار آنها قرار دهند.

وی افزود: اگر اقدامات لازم صورت نگیرد و به این مسئله توجه نشود در آینده ما شاهد نسلی منزوی و افسرده که مورد هجمه‌های فرهنگی زیادی قرار گرفته است، خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha