بهره‌گیری از ظرفیت جهاددانشگاهی در همکاری با مجمع مشورتی نظام مسائل استان
کد خبر: 4062956
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵
سرپرست جهاددانشگاهی استان گیلان بیان کرد:

بهره‌گیری از ظرفیت جهاددانشگاهی در همکاری با مجمع مشورتی نظام مسائل استان

سرپرست جهاددانشگاهی استان گیلان در نشست با مجمع مشورتی نظام مسائل استان بیان کرد: جهاددانشگاهی با همه امکاناتی که در حوزه ساختاری و اجرایی دارد، در راستای کمک به شناسایی نظام مسائل استان هم‌قدم خواهد شد.

بهره‌گیری از ظرفیت جهاددانشگاهی در همکاری با مجمع مشورتی نظام مسائل استان

به گزارش ایکنا از گیلان، نشست مجمع مشورتی نظام مسائل استان گیلان و سازمان جهاددانشگاهی استان، صبح امروز ۱۸ خردادماه در دفتر ریاست سازمان جهاددانشگاهی گیلان برگزار شد و تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک در زمینه‌های علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و فرهنگی به امضاء طرفین رسید.

در این جلسه که با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و آموزشی فی‌مابین مجمع مشورتی نظام مسائل استان گیلان و جهاددانشگاهی برگزار شد، حمیدرضا مسکنی، سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان اظهار کرد: رسالت اصلی سازمان جهاد دانشگاهی، فرهنگی است.

مسکنی خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی با همه امکاناتی که در حوزه ساختاری و اجرایی همچون مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی، فرهنگی، پایگاه مقالات SID، خبرگزاری ایسنا و ایکنا، پژوهشکده محیط زیست، رویان و سایر مراکز و موسسات وابسته نظیر سازمان دانشجویان دارد، در راستای کمک به شناسایی نظام مسائل استان هم‌قدم خواهد شد.

وی ضمن اعلام آمادگی جهت نقش‌آفرینی در کنار مجمع مشورتی نظام مسائل گیلان خواستار بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجتماعی و علمی در استان شد و افزود: پتانسیل‌های خوبی در مجموعه دانشگاهی استان به‌ویژه سازمان جهاددانشگاهی وجود دارد که با هدایت این ظرفیت‌ها امیدواریم موجبات پیشرفت استان و ایران اسلامی فراهم شود.

در این جلسه محمود نظرنیا، دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل استان گیلان نیز ضمن معرفی اهداف و ارکان مجمع بیان کرد: مجمع مشورتی پس از صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط مقام معظم رهبری مبنی بر حضور جوانان در عرصه‌های مختلف اجرایی، فرهنگی و اجتماعی و در راستای تحقق واژگان مدیران جوان، کارگزاران جوان، فعالان جوان و اندیشمندان جوان، چهار شاخصه‌ای که در کنار الگوی مدیریت جهادی و انقلابی زمینه‌ساز ایران قوی خواهد بود منجر به شکل‌گیری مجمع مشورتی نظام مسائل کشور ذیل کمیته نظارت مجلس شورای اسلامی شده است.

وی خاطرنشان کرد: ارائه راهکارهای اجرایی و عملیاتی پس از شناسایی مسائل اصلی استان و اعلام آن به دستگاه‌های اجرایی و کمیسیون‌های تخصصی در مجلس جهت قانون‌گذاری و اصلاح فرآیندها یکی از اقداماتی است که مجمع آن را دنبال می‌کند. براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته اولین همایش علمی نظام مسائل استان به زودی و با مشارکت جهاددانشگاهی و سایر نهادهای مربوطه برگزار خواهد شد.

در ادامه جلسه علی‌پور، دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل شهرستان رشت و جانشین دبیر استان نیز ضمن تقدیر از همکاری مجموعه سازمان جهاددانشگاهی گیلان درخصوص انعقاد تفاهم‌نامه همکاری گفت: جهاددانشگاهی برخاسته از فرمان حضرت امام(ره) در سال ۵۹ مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی می‌باشد که پس از آن ستاد فوق طی جلسه‌ای جهاد دانشگاهی را به عنوان یک نهاد انقلابی تاسیس نمود، که از مهم‌ترین اهداف آن ایجاد و گسترش طرح‌های تحقیقاتی، پژوهشی، کاربردی، فرهنگی و نیمه صنعتی می‌باشد.

وی تصریح کرد: ما نیز در مجمع مشورتی نظام مسائل استان گیلان و شهرستان‌ها در نظر داریم تا از ظرفیت جوانان پژوهشگر و دارای فکر و ایده که حرفی برای گفتن دارند در تعامل با سایر ظرفیت‌های موجود در سطح استان، نظیر سازمان جهاددانشگاهی در جهت شناسایی و حل مسائل و مشکلات استفاده کنیم.

علی‌پور افزود: امید است تا بتوانیم در مرحله اول یک بانک اطلاعاتی جامع از نظام مسائل موجود در سطح شهرستان داشته باشیم و بعد بتوانیم به واسطه دانش و تخصص اعضایی که ذیل کارگروه‌های مجمع فعالیت دارند و ظرفیت‌هایی که در اندیشکده مجمع و جهاد دانشگاهی وجود دارد، اتاق فکری را تشکیل دهیم و به نتیجه مطلوب برسیم و راه حل‌های علمی و عملی احصا شده را در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار دهیم تا قابلیت اجرائی داشته باشد.

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک علمی، پژوهشی، فرهنگی و آموزشی فی‌مابین سازمان جهاددانشگاهی و مجمع مشورتی نظام مسائل استان گیلان با حضور معاونین و مدیران دو نهاد به امضاء رسید و با ذکر صلوات مبادله شد.

انتهای پیام
captcha