ضرورت پیگیری جدی ساماندهی وضعیت ناوگان حمل‌و‌نقل ریلی
کد خبر: 4063214
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸

ضرورت پیگیری جدی ساماندهی وضعیت ناوگان حمل‌و‌نقل ریلی

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به حادثه تأسف‌بار خروج قطار مشهد به یزد از ریل و جان باختن تعدادی از زائران امام هشتم(ع)، گفت: ساماندهی، بهسازی و رسیدگی فوری به وضعیت ناوگان حمل‌و‌نقل ریلی باید به صورت جدی پیگیری شود.

سیدمحمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، 20 خردادماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این بخش‌ با اشاره به حادثه تأسف‌بار خروج قطار مشهد به یزد از ریل و جان باختن تعدادی از زائران امام هشتم(ع) که در محدوده طبس اتفاق افتاد اظهار کرد: ساماندهی، بهسازی و رسیدگی فوری به وضعیت ناوگان حمل و نقل ریلی باید به صورت جدی پیگیری شود و ممکن است درصدی از این جریانات خطای انسانی باشد اما مدیریت بخشی از آن هم به تقویت ناوگان ریلی و حل مشکلات این حوزه نیاز دارد.

وی ادامه داد: در روایتی امام جواد(ع) فرمودند: «اگر کسی پدرم را زیارت کند و مختصر آزاری ببیند، خدای متعال این وعده را داده است که جسم و جسد او را از آتش جهنم در امان نگه دارد. این حادثه سخت‌ترین مصیبتی بود که بر هم استانی‌های عزیز عارض شد و ان‌شاءالله از دست رفتگان این حادثه تلخ مشمول رحمت خاصه الهی باشند.

مدرسی با اشاره به هفته صنایع دستی گفت: با توجه به اینکه یزد یکی از قطب‌های صنایع دستی است، این موضوع باید از ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرد و نهادها همکاری و حمایت لازم را از این بخش داشته باشند چرا که پویایی و اثرگذاری فرهنگی صنایع دستی یزد نیازمند حمایت همه جانبه است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه حج یکی از ارکان مهم دین اسلام است گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که باید منافع اسلام در حج دیده شود و نباید منافع یک دولت به تنهایی در نظر گرفته شود و اینکه هزینه‌های حج را بر اساس منافع شخصی افزایش دهند، اصلاً کار درستی نیست و بسیاری از کشورها نسبت به این موضوعات و حرکت‌های اخیر عربستان در این زمینه اعتراض دارند.

مدرسی با اشاره به جریان مثلت شوم صهیونیستی، غربی و سازمان ملل بیان کرد: دشمن در صدد ایجاد آشوب در کشور است و همه باید توجه داشته باشیم که حفظ نظام اسلامی یک اصل است و امروز تمام فشارها و مدیریت خارج از کشور برای ناکارآمد نشان دادن و به بن بست رسیدن نظام اسلامی متمرکز شده است و حتماً باید این را همه مردم ما توجه داشته باشند، گرچه مشکلات وجود دارد اما در زمینه حفظ نظام اسلامی باید دقت نظر و توجه ویژه داشت.

انتهای پیام
captcha