اهدای خون؛ نمادی از احساس مسئولیت و همدلی بین مردم
کد خبر: 4064211
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱

اهدای خون؛ نمادی از احساس مسئولیت و همدلی بین مردم

سرپرست انتقال خون لرستان با بیان اینکه اهدای خون نمادی از احساس مسئولیت و همدلی بین مردم است، گفت: در طول سال نزدیک به چهل‌ هزار خون‌گیری در استان لرستان انجام می‌‌گیرد.

علی سوری، مدیرکل انتقال خون لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، علی سوری، مدیرکل انتقال خون لرستان امروز، ۲۴ خرداد در آئین بزرگداشت روز اهدای خون و تجلیل از اهداکنندگان خون لرستان که در سالن همایش‌های دانشگاه علامه طباطبایی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: اهدای خون نمادی از احساس مسئولیت و همدلی بین مردم است.

وی در ادامه با اشاره به آیه ۳۴ سوره مائده از قرآن کریم، اهداکنندگان خون را مصداق بارز نفس احیاکننده برشمرد و افزود: امروزه بحث مادیات در همه چیز مطرح است اما بسیاری از مردم ما بدون هیچ‌گونه چشمداشتی اقدام به اهدای خون می‌کنند و کار آنان مصداق ایثار است.

سوری با بیان اینکه اهدای خون بیش از ۱۵۰۰ فرآیند بین‌المللی دارو دارد و به سه فرآورده اصلی تقسیم می‌شود، تصریح کرد: این مهم به معنای نجات دادن حداقل جان سه بیمار است.

سرپرست انتقال خون لرستان با اشاره به اینکه ۳۰ درصد افراد در طول مدت زندگی خود حداقل یک‌بار به خون نیاز دارند، افزود: اهدای خون برای برخی از بیماری‌ها مثل تالاسمی و هموفیلی حکم داروی زندگی‌بخش را دارد.

وی با بیان اینکه اهدای خون با هیچ کار ارزشمندی قابل مقایسه نیست، گفت: سالانه تقریبا چهل هزار خون‌گیری در لرستان انجام می‌شود کمااینکه روز گذشته ۶۰۰ واحد به بیماران خون در اصفهان تحویل داده شده است.

انتهای پیام
captcha