جامعه تشنه اقدام و عمل است
کد خبر: 4064365
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸

جامعه تشنه اقدام و عمل است

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به تبیین پایه‌های ایمان در حکمت 31 نهج البلاغه گفت: جامعه تشنه اقدام و عمل است و در جامعه امروزی باید از مرحله شعار و حرف عبور کرده و اقداماتی در جهات مختلف صورت گیرد.

محمدکاظم رحیمی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدکاظم رحیمی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، 24 خردادماه در جلسه هم‌اندیشی اعضای پایگاه بسیج شهید رجایی این اداره کل، با اشاره به حکمت 31 نهج‌البلاغه اظهار کرد: براساس این حکمت، محورها و پایه‌های ایمان چهار مورد صبر، یقین، عدل و جهاد است. طبق این حکمت، جهاد نیز بر چهار اصل امر به معروف، نهی از منکر، پیکار در راه دین و دشمنی با فاسقان استوار است که پیکار در راه دین بسته و سه باب دیگر همیشه جاری است.

رحیمی‌نژاد گسترش معروف و برخورد با فاسقان و نهی از منکر را از وظایف کنونی برشمرد و بیان کرد: جامعه تشنه اقدام و عمل است و بسیج باید سهمی برای خودش قائل باشد و در این راستا باید از گفتن عبور کنیم و اقداماتی را در جهات مختلف داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: باور اینکه با تهاجم و هجمه‌ای مواجه هستیم که همراه آن جبهه‌ای به نام قبح‌زدایی صورت می‌گیرد، باید برای خودمان بابی را باز کنیم  و از خانواده، اقوام و نزدیکان شروع کنیم و این به معنای واقعی بسیج است. باید از کارهای تکلیفی به کارهای ترویجی روی بیاوریم، کار از دل جامعه باید شروع شود و توسط دستگاه‌ها حمایت شود.

رحیمی‌نژاد بر بروزرسانی علوم برای نسل جوان و نوجوان در جهت دانش افزایی و آموزش سواد رسانه‌ای تأکید کرد.

حمیدرضا ایمانی، فرمانده پایگاه بسیج شهید رجایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد هم در این جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه پایگاه بسیج و همچنین برنامه‌های پیش رو پرداخت و خواستار همراهی، همدلی و حمایت همه همکاران شد.

انتهای پیام
captcha