ضرورت انجام اقدامات فرهنگی برای افزایش جمعیت
کد خبر: 4064500
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

ضرورت انجام اقدامات فرهنگی برای افزایش جمعیت

استاندار کرمان با بیان اینکه امروز جمعیت یکی از نمادهای توسعه است، افزود: اصل کار در افزایش جمعیت، اقدامات فرهنگی است و با دستورالعمل و بخشنامه نمی‌توان در این زمینه کار کرد.

ضرورت انجام اقدامات فرهنگی برای افزایش جمعیت

به گزارش ایکنا از کرمان، دومین مجمع سلامت استان با موضوع حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حضور استاندار کرمان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان و معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری امروز، ۲۵ خردادماه در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این جلسه با بیان اینکه رشد نرخ جمعیتی استان کرمان نسبت به شهرهای شمالی پایین‌تر است، گفت: این وضعیت در شهرهای جنوبی استان به نسبت بهتر است اما باید توجه داشت کاهش جمعیت در ادامه مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه خانواده و بیان اینکه بچه‌های امروز وجود خانواده‌های کوچک را پذیرفته‌اند، گفت: خانواده بستر هر تغییر اجتماعی است که اگر این بستر از بین برود مرجعیت مهمی از بین رفته است.

استاندار کرمان با بیان اینکه در کشور ما محوریت خانواده در اجتماع حفظ شده است و اثرگذار است، به کم رنگ شدن اثر گذاری خانواده در بعضی از مناطق اشاره کرد و گفت: اگر خانواده به عنوان محور مهم اجتماعی از بین برود دین و دنیای مردم هم از دست خواهد رفت.

فداکار با تاکید بر اینکه محوریت خانواده برای ارتقاء شاخص‌های مختلف کشور حفظ شود، ادامه داد: جمعیت جوان یک جمعیت پر انرژی و ریسک‌پذیر است که ظرفیت‌های مختلفی دارند و آینده‌نگر هستند و این نوع نگرش در سلامت و جوانی جمعیت کمک می‌کند.

استاندار کرمان با بیان اینکه امروز هیچ سیاستمداری نیست که با افزایش جمعیت مخالف باشد زیرا جمعیت یکی از نمادهای توسعه است، افزود: اصل کار در افزایش جمعیت، اقدامات فرهنگی است و با دستورالعمل و بخشنامه نمی‌توان در این زمینه کار کرد. بنابراین کسانی که توان انجام کار دارند پای کار بیایند و اولین اقدام در این راستا قبح زدایی از بچه‌دار شدن است.

انتهای پیام
captcha