برنامه‌های فرهنگی برای اوقات فراغت نسل جوان تدوین می‌شود
کد خبر: 4064653
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰

برنامه‌های فرهنگی برای اوقات فراغت نسل جوان تدوین می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل گفت: برنامه‌های فرهنگی برای غنی کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان استان تدوین می‌شود.

تفاهمنامهبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل، اباصلت ابراهیمی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل، ۲۶ خردادماه در نشست مشترک با رئیس هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: مساجد در راستای تقویت روزافزون فعالیت‌ها و بسترآفرینی برای حضور نوجوانان و جوانان در عرصه های فرهنگی، هنری و اجتماعی دارای ظرفیت بالایی است که ما نیز از این ظرفیت برای غنی کردن اوقات فراغت نسل جوان بهره خواهیم گرفت.

وی با اشاره به عقد تفاهم‌نامه همکاری با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، اظهار کرد: هدف از عقد این تفاهم‌نامه افزایش نشاط روحی و طراوت اعضای کانون‌های مساجد، غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، ایجاد تنوع در برنامه و فعالیت‌های کانون‌ها و ایجاد جاذبه فرهنگی و هنری در جهت جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است.

ابراهیمی ادامه داد: همواره استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد در پیشبرد اهداف فرهنگی، آموزشی،اجتماعی و ورزشی محلات برکسی پوشیده نیست و آگاهی‌بخشی به آحاد جامعه نسبت به حقوق شهروندی نیز از این کانون‌ها میسر خواهد بود که با همکاری مشترک در این مسیر برنامه‌های خود را اجرا خواهیم کرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل همچنین به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی ـ هنری اشاره کرد و افزود: فضای شهری از جمله استندهای شهری و امکانات تبلیغی شهرداری نیز در حد امکان برای اطلاع‌رسانی فعالیت‌های فرهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد: حمایت از تولیدات گروه‌های هنری(سرود، تئاتر، فیلم، انیمیشن و...) با موضوع آداب شهروندی برای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل و در اختیار گذاشتن اماکن و امکانات ورزشی و تفریحی و اردویی و تورهای گردشگری شهری برای اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از مفاد این تفاهم‌نامه همکاری است.

ابراهیمی با تأکید بر استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مشترک هر دو نهاد در اجرای هرچه بهتر و مناسب‌تر برنامه‌های فرهنگی، دینی، ورزشی، هنری و...، گفت: براساس این تفاهم‌نامه دوره‌های آموزشی و اردوهای فرهنگی با رویکرد سبک زندگی و آداب شهروندی و امور فرهنگی برگزار خواهد شد.

در ادامه مصطفی آمون، رئیس ستادهماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با اشاره به آمادگی کامل این نهاد با مجموعه شهرداری اردبیل، بیان کرد: در راستای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی محلات نیز تمامی کانون‌های ما در اختیار شهرداری است.

وی با بیان اینکه امروزه خالی بودن مساجد از جوانان یک آسیب جدی است، افزود: نهادهای فرهنگی باید برنامه‌های تشویقی برای حضور و جذب پایدار نسل جوان به مساجد را پیش‌بینی کرده و اجرا کنند.

آمون ادامه داد: توسعه فرهنگی یک شهر از مساجدها شروع می‌شود و عقد این تفاهم‌نامه گام اول و شروعی برای تقویت همکاری این دو نهاد فرهنگی است که قطعا مؤثر و تأثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام
captcha