یزد میزبان اولین جشنواره تئاتر خیابانی «ایثار» می‌شود
کد خبر: 4064681
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰

یزد میزبان اولین جشنواره تئاتر خیابانی «ایثار» می‌شود

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از برگزاری اولین جشنواره تئاتر خیابانی «ایثار» در بازه زمانی آبان تا اسفندماه امسال به میزبانی استان یزد خبر داد.

نشست خبری مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران کشوربه گزارش ایکنا از یزد، سیدمرتضی حسینی، مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، 26 خردادماه در جمع خبرنگاران استان یزد اظهار کرد: این اداره کل در  سه بخش اداره ادبی و تجسمی، سیمای شاهد و اداره تئاتر و موسیقی فعالیت دارد.

وی اهتمام به ترویج سبک زندگی ایثارگرانه شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین شهدای سلامت و امنیت را مورد توجه این اداره کل دانست و افزود: کمیسیون‌ هنری در استان‌ها شکل گرفته و هر استان می‌تواند در زمینه تولید سریال، فیلم سینمایی و مستند فاخر اقدام کند.

حسینی با اشاره به توافق بنیاد شهید با بنیاد سینمایی فارابی از تولید 10 اثر فاخر هنری در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد و گفت: جشنواره‌های متعددی برای سال جاری و در سطح استان‌ها برگزار می‌شود که برگزاری هفتمین جشنواره ملی ایثار از آن جمله است و برای اولین بار بخش تئاتر خیابانی به میزبانی استان یزد برگزار خواهد شد.

مدیر کل امور هنری بنیاد شهید و امورایثارگران کشور به فعالیت سیمای شاهد در 12 استان اشاره کرد و گفت: در بخش رادیو نیز تولیدات هنری بنیاد شهید از رادیوهای مختلف در حال انتشار است.

وی ادامه داد: همچنین تاکنون چهار سمفونی فاخر در زمینه ایثار، مقاومت، پیروزی و فلسطین تولید شده که ایثار و مقاومت مکرراً در شبکه‌های مختلف منتشر شده است.

حسینی فعالیت در زمینه تولیدات بخش نمایش خانگی و رادیویی و موسیقایی در سطوح مختلف ملی و بین المللی را از دیگر رویکردهای جدی در دستور کار بنیاد است و گفت: در زمینه تولیدات نمایش خانگی، سریال شهید شاهرخ ضرغام معروف به  «حرّ انقلاب» به عنوان نخستین طرحی است که در این بخش دنبال می‌شود.

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بیان کرد: تقویت کمیسیون هنری بنیاد شهید استان‌ها در دستورکار جدی اداره کل فرهنگی و هنری بنیاد شهید است و این اقدام فرصت خوبی برای هنرمندان استانی است که باید به خوبی از این فرصت بهره گیرند.

انتهای پیام
captcha