هفت پدر و مادر شهید و دو جانباز 70 درصد آسمانی شدند
کد خبر: 4064798
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
در چهارمین هفته‌ خرداد

هفت پدر و مادر شهید و دو جانباز 70 درصد آسمانی شدند

در هفته‌ای که گذشت هفت پدر و مادر شهید و دو جانباز 70 درصد به فرزندان و یاران شهید خود پیوستند و آسمانی شدند.

به گزارش ایکنا، در هفته‌ای که گذشت؛ شهنازی مادر شهیدان والامقام زیدالله و اسماعیل آیرملو عرب دیزج پس از تحمل سال‌ها دوری و رنج فراق، به فرزندان شهیدش پیوست و در باغ رضوان ارومیه به خاک سپرده شد.

شهید اسماعیل آیرملو عرب دیزجی ۱۷ خرداد ۶۳ هنگام خنثی کردن مین دست‌ساز ضدانقلابیون در داخل ساختمان ستاد مرکزی گردان شهید چمران در سرو بر اثر انفجار مین به درجه رفیع شهادت نائل شد.

شهید زیدالله آیرملو عرب دیزجی ۱۱ شهریور ۶۰ در منطقه مرزی جنوب بر اثر اصابت ترکش توپخانه دشمن به درجه رفیع شهادت نائل شد.

مادر شهیدان بایمانی‌نژاد

قمر بایمانی‌نژاد مادر شهیدان والامقام حسنعلی، حسینعلی و محمدعلی بایمانی‌نژاد پس از سال‌ها فراق فرزندان دلیر و افتخارآفرینش در 25 خرداد به علت کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید حسنعلی بایمانی‌نژاد در بيست و پنجم بهمن 1343، در شهرستان اهواز ديده به جهان گشود و در دوم اسفند 1359، در ذوالفقاريه آبادان بر اثر اصابت تركش خمپاره به سر، شهيد شد.

شهید حسینعلی بایمانی‌نژاد در بيست و سوم فروردين 1346، در شهرستان اهواز به دنيا آمد و در چهارم دی 1365، در جزيره سهيل به شهادت رسيد.

شهید محمدعلی بایمانی‌نژاد یکم آذر 1342، در شهرستان اهواز به دنيا آمد و در ششم اسفند 1362، در هورالهويزه به شهادت رسيد.

مادر شهید کلهر

مادر شهید ابوالفضل کلهر بعد از تحمل یک دوره بیماری در سن ۷۵ سالگی به دیار باقی و دیدار فرزند شهیدش شتافت.

حاجیه خانم روحی غزنوی کاشانی مادر شهید والامقام ابوالفضل کلهر که ۳۷ سال چشم‌انتظار پیکر فرزند شهیدش بود تنها ۴ سال پس از بازگشت پیکر مطهر او درسن ۷۵ سالگی به دیار باقی و دیدار فرزند شهیدش شتافت.

شهید ابوالفضل کلهر متولد سال ۱۳۴۵ در تهران بود که در سال ۱۳۶۱ به صورت داوطلبانه در عملیات رمضان شرکت کرد و در منطقه شرق بصره به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید ۱۷ ساله به مدت ۳۷ سال در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقودالاثر قرار گرفت تا اینکه در سال ۱۳۹۷ طی عملیات تفحص، پیکر مطهر این شهید توسط اعضای کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف و توسط پلاک شناسایی و احراز هویت و به خاک سپرده شد.

پدر شهیدان علاف

عبدالحسین علاف پدر شهیدان والامقام نادر و ناصر علاف پس از سال‌ها فراق از فرزندان دلیر و افتخارآفرینش در 21 خردادماه سال 1401 به علت کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

گفتنی است شهیدان نادر و ناصر علاف هر دو در دهم فروردين 1343، در شهرستان اهواز به دنيا آمدند و نادر در بيست و يكم فروردين 1362، در شرهانی توسط نيروهای عراقی و ناصر در یکم بهمن 1365 در منطقه عملياتی كربلای 5 بر اثر اصابت تركش به شهادت رسيد.

پدر شهیدان رضایی

حاتم رضایی پدر شهیدان والامقام جهانگیر و محمدولی رضایی روز شنبه 21 خرداد به علت بیماری و کهولت سن دارفانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید والامقام جهانگیر رضایی سوم خرداد ۱۳۳۶‏، در روستای بلند پرچین از توابع شهرستان زنجان چشم به جهان گشود و بیست و ششم فروردین ۱۳۶۴‏، در فاو عراق بر اثر عوارض ناشی از مصدومیت شیمیایی به شهادت رسید. 

محمدولی رضایی بیستم فروردین ۱۳۴۳‏، در شهرستان زنجان چشم به جهان گشود.  و سی و یکم خرداد ۱۳۶۲‏ در سردشت هنگام درگیری با گروه‌های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. 

پدر شهیدان رضایی

محمدعلی رضایی پدر گرامی شهیدان والامقام حمید و بهرام رضایی پس از سال‌ها فراق از فرزندانش بعدازظهر روز چهارشنبه 25 خرداد دعوت حق را لبیک و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید بهرام رضایی متولد دوم فروردین‌ماه 1340 در اشتهارد، پنجم تیرماه سال 1360 براثر اصابت ترکش در سرپل ذهاب و شهید حمید رضایی متولد بیستم اردیبهشت‌ماه 1342 در اشتهارد، سیزدهم شهریورماه سال 1363 براثر اصابت خمپاره در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

پدر شهیدان عین‌الهی

محمدتقی عین‌الهی پدر گرامی شهیدان والامقام محمدعلی و مهدی عین‌الهی پنج شنبه 26 خرداد پس از سال‌ها فراق از فرزندانش دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید محمدعلی عین‌الهی متولد هشتم اردیبهشت‌ماه سال 1341 در گلپایگان، هجدهم اسفند سال 1362 در عملیات خیبر در جزیره مجنون مفقودالاثر و شهید مهدی عین‌الهی متولد اول فروردین‌ماه سال 1346 در شمیرانات، بیست و نهم دی‌ سال 1366 در عملیات بیت‌المقدس 2 در ماهوت عراق براثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

جانباز 70 درصد

جانباز گرانقدر 70 درصد محمدرضا یزدانی برادر شهیدان علی‌اکبر یزدانی و علی‌اصغر قدیمی در اثر جراحات ناشی از دوران دفاع مقدس در سن 69 سالگی جام شهادت را سرکشید و به برادران و همرزمان شهیدش پیوست.

شهید محمدرضا یزدانی متولد 17 تیر 1332 از طریق سپاه پاسداران به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و در سال‌های 1365 و 1366 در مناطق شلمچه و جزیره مجنون به افتخار جانبازی نائل شد.

همچنین شهیدان علی‌اکبر یزدانی در تیرماه سال 1361 در جبهه شلمچه و شهید علی‌اصغر قدیمی در مرداد سال 1362 در جبهه مهران به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

جانباز 70 درصد

جانباز و آزاده سرافراز 70 درصد قطع نخاع غلام‌عباس جم‌سوار پس از سال‌ها تحمل درد و مجروحیت دوران دفاع مقدس به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

جانباز شهید غلام‌عباس جم‌سوار یکم فروردین 1343 در روستای شترپا از توابع شهرستان چناران چشم به جهان گشود و در چهارم خرداد ماه 1361 در منطقه کوشک بر اثر اصابت ترکش به کمر، قطع نخاع و ۲۰ ماه و ۱۸ روز نیز در اسارت نیروهای رژیم بعثی بوده و سرانجام پس از سال‌ها تحمل درد و رنج مجروحیت در ۱۹ خردادماه ۱۴۰۱ به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام
captcha