عضویت بیش از یک هزار گلستانی در صندوق اعتباری هنر
کد خبر: 4065162
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹

عضویت بیش از یک هزار گلستانی در صندوق اعتباری هنر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: در حال حاضر یک هزار و ۸۰۰ نفر در استان گلستان عضو صندوق اعتباری هنر هستند که از این تعداد ۸۰۰ نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

رعیت مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، محمد رعیت، مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان گفت: در حال حاضر یک هزار و ۸۰۰ نفر در استان گلستان عضو صندوق اعتباری هنر هستند که از این تعداد ۸۰۰ نفر از بیمه تامین اجتماعی برخوردارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان افزود: بیمه تامین اجتماعی، تکمیلی، طرح کمک مستمری، طرح تکریم، تسهیلات بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه 2 درصد از خدماتی است که به اعضای این صندوق ارائه می‌شود.

رعیت ادامه داد: پرداخت تسهیلات در طرح یادمان به مبلغ 8 میلیون تومان و طرح شمیم با پرداخت 5 میلیون تومان بلاعوض و 30 میلیون تومان 2 درصد  از دیگر حمایت‌های صندوق اعتباری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان‌اینکه در طرح ازدواج، هنرمندانی که برای اولین بار ازدواج کرده باشند از تسهیلات برخوردار می‌شوند، افزود: اهالی رسانه نیز پس از تایید در سامانه جامع رسانه‌های کشور و ارائه نامه مکتوب معاونت داخلی وزارت ارشاد می‌توانند عضو صندوق هنر شوند.

رعیت با بیان‌اینکه تمامی هنرمندان، نویسندگان، روزنامه‌نگاران و فعالان قرآنی واجد شرایط صندوق اعتباری هنر می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند، گفت: ملاک عضویت آنها استمرار فعالیت و داشتن رزومه سال‌های اخیر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان افزود: فعالان قرآنی برای عضویت در این صندوق باید ابتدا در سامانه حمد وارد شده و پس از تایید معاونت قرآن و عترت می‌توانند ثبت‌نام کنند.

رعیت ادامه داد: نویسندگان برای عضویت نیز ابتدا باید در سامانه اهل‌قلم ثبت نام کنند و نامه مدیرکل خانه کتاب و شناسه کتاب‌هایشان را باید داشته باشند.

وی اظهار کرد: هنرمندان موسیقی، نمایش، تجسمی و هنرمندان سینمایی باید رزومه ارائه دهند و پس از تایید و تصویب در شورای ارزیابی صندوق اعتباری هنری می‌توانند معرفی نامه خود را از در صندوق اعتباری هنر بارگذاری کنند.

انتهای پیام
captcha